Теми статей
Обрати теми

Контент-план для соціальних мереж

Михальська Валерія, юрисконсульт ТОВ «ФАКТОР-МЕДІА», політолог, фандрайзер і продюсер культурних та соціальних проєктів
Сьогодні в більшості випадків на запитання щодо того, чи потрібно органам місцевого самоврядування використовувати соціальні мережі в своїх комунікаціях, відповідь очевидна: потрібно. Далі більш детально.

Смартфон — це must have. Деякі американські дослідження доводять, що у більшості людей є смартфон навіть у порівнянні із зубною щіткою. Повірте, принаймні один смартфон є в кожному домогосподарстві, адже це дешевий та зручний спосіб, який дозволяє хоча б підтримувати зв’язок із родичами.

Цей інструмент точно треба почати активно використовувати у ваших комунікаціях в громаді. І рішення про те, що цей інструмент буде використовуватися, — це рішення стратегічне. З тактичної ж точки зору імплементація цього рішення може відрізнятися в залежності від умов. Насправді, роботу у соціальних мережах можна порівнювати з рулеткою в казино. Тут не буде універсальних рецептів. Можливо, у вас в громаді вже є культура користування фейсбуком, і тому ваша сторінка або вже має, або обов’язково матиме успіх серед мешканців. Або, наприклад, Фейсбук не працює, він заважкий і забирає багато часу — то чому б не створити вайбер- або телеграм-канал? У будь-якому випадку, ви можете забезпечити собі підписників однією простою мотивацією — ви пропонуєте людям корисну інформацію, яка впливає на їх життя, теперішнє чи майбутнє.

Тож тип соціальної мережі залишаємо на ваш розсуд. Тестуйте один, не підходить — беріть тестуйте інший. А може, тестуйте одразу всі.

А ми поговоримо далі не стільки про форму, якою ви будете доносити ваші повідомлення, скільки про деякі питання змісту самих повідомлень.

Окремі сторінки

У вас й досі одна сторінка для всіх внутрішніх підрозділів органу місцевого самоврядування? Досі єдиний комунікатор в особі якогось відділу зв’язків із громадськістю? Я чомусь впевнена, що для соціальних мереж це не працює ефективно. Соціальні мережі сьогодні — це про швидкість інформації. Якщо у вас відкрили новий дитячий майданчик — ви маєте про це повідомити першим, і тоді вас «розшарять». Ну і простіше кажучи, тоді цей майданчик будуть більше асоціювувати із вами.

А тепер уявімо ситуацію, що представника відділу зв’язків із громадськістю на відкритті цього майданчика немає. Як, на вашу думку, тут відбудеться обмін інформацією для створення посту? Хтось із тих, хто був на відкритті майданчика, зробить фото і скине його у відділ зв’язків? А хто напише текст до посту? А хто впевнений, що саме зараз відділ зв’язків з громадськістю опублікує цей пост, а не зайнятий чимось іншим? В таких умовах ви вже точно не ньюсмейкер, і всі вже обговорять ваш майданчик, доки ви це запостите.

І це питання вирішується дуже простим правилом — постити мають усі. Усі структурні підрозділи органу місцевого самоврядування мають щось цікаве, чим можна поділитися. Тож нехай повідомляють про свої досягнення в соціальних мережах, а на рівні усього органу місцевого самоврядування ця інформація буде узагальнюватися.

А на додачу для різних підрозділів можливий ще й бонус у вигляді обміну підписниками.

Соціальні мережі залучають

Соціальні мережі спочатку сприймаються органом місцевого самоврядування як додатковий канал комунікації, який дозволяє доносити до громадян важливі повідомлення. Однак, при такому баченні роль соціальних мереж спрощується до ролі простих медіа. Натомість, сама сутність соціальних мереж для людства — це спрощення спілкування, спрощення отримання зворотного зв’язку. Більше того, соціальні мережі — це про усунення відстані між людьми, про більш тісний контакт.

Чому люди слідкують за сторінками зірок у соціальних мережах? Бо так вони відчувають, що вони дізнаються більше про свого кумира. Але ця філософія корисна не тільки у відносинах фаната-кумира.

Для прикладу, за допомогою соціальних мереж можна досить легко позбутися осуду на тему того, що ви щось недоопрацювали. Просто покажіть, що ви працюєте, і працюєте більше ніж достатньо.

Наприклад, уявімо, що сьогодні не спекотне літо, а зима, і раптом випало багато снігу. Ви ж вже передчуваєте, що отримаєте купу критики про те, як погано ви почистили дороги?

Тож з раннього ранку, коли комунальні служби будуть збиратися працювати над розчищенням доріг, сфотографуйте їх. Напишіть пост, в якому переконайте мешканців громади, що ви напоготові для боротьби зі стихією. Обов’язково вкажіть, що ви почали робити це з 5-ї ранку, коли більша частина міста ще спала.

Не тільки про місцеве самоврядування

Ви ж маєте вихідні і відпочинок? Так і ваша сторінка має право на «відпочивальницький» контент. Ваші соціальні мережі мають бути уособленням вашої живої комунікації з мешканцями. Ви ж іноді дозволяєте собі поговорити із мешканцями громади про різні життєві теми, крім вашої роботи? Соціальні мережі працюють так само.

Найпростіше — привітайте мешканців зі святами, як з усілякими міжнародними та національними, так і з якимись визначними локальними датами. Нагадайте їм, що розпочався сезон, коли саме час купувати малину і робити з неї варення. Порадьте найкращі «грибні» місця або місця для купання. Нагадайте, що час переводити годинник на літній або зимовий час. Пожартуйте, створіть локальні «меми». Порадьте гарну книжку або хороший фільм.

Так вони відчуватимуть, що ви піклуєтеся про них не тільки в межах своїх законних повноважень.

Історії та особистості

Як і в будь-якому іншому типі контенту, людям нецікаво завжди читати сухі факти. Людей цікавлять історії та інші люди. Ви нікуди від цього не подінетеся, адже це нові правила, новий стиль комунікацій, створений саме за допомогою соціальних мереж.

Отже, сторінка вашої ради може зажити яскравим життям, коли на ній з’являться ці історії та особистості. Я бачу тут як мінімум два напрямки для роботи.

По-перше, ви можете писати про людей вашої громади, які роблять маленькі прекрасні справи. Учень вашої школи переміг в обласній олімпіаді — пост. Уродженка вашого села пройшла кастинг у «Голос країни» — пост. 65-річна Зінаїда Степанівна відкрила інтернет-магазин, де продає своє домашнє варення, — пост. Такі пости дають тим, хто їх читає, відчуття спільноти, гордість за власну громаду та натхнення творити добрі справи на її користь.

Другий напрямок постів про особистості — це (хто б міг подумати) ваші власні співробітники. Повага громадян до представників органів влади починається у той момент, коли навпроти ти бачиш звичайну людину, а не службовця, основна ціль життя якого надати громадянину довідку. Більше того, окремої уваги потребують здобутки та досягнення ваших співробітників на службі. Якщо ви не будете акцентувати на цьому увагу — люди продовжуватимуть думати, що весь цей орган місцевого самоврядування займається незрозуміло чим, а платники податків дарма витрачають кошти на його утримання.

І не тільки мешканці

Для людини в 21 сторіччі її профіль в соціальній мережі — це частина її резюме. Ви досі думаєте, що це правило не поширюється на публічні інституції?

Бажаєте отримати грант і готуєте на нього заявку? З дуже високою ймовірністю ви знайдете у формі заявки графу із посиланням на вебсайт чи соціальні мережі організації. Цілком можливо, що ви зможете отримати грант, і якщо у вас немає подібних ресурсів, втім ваш проєкт дуже класний і підходить донору. Але на емоційному рівні, якщо донор побачить хорошу сторінку у соціальних мережах — він буде більш приязним при читанні вашої заявки.

Так само цілком природно запропонувати підписатися на вашу сторінку лідерам думок вашого сектору. Запросіть народних депутатів, депутатів облради, керівників підрозділів облдержадміністрацій слідкувати за вами. Хтозна, може, певна історія успіху, описана вами у соціальній мережі, надихне когось із них, і вони згадають вашу громаду при плануванні чергового масштабного проєкту підкорення космосу, і ви в ньому будете фронтменом.

Інформаційний ресурс

Ви й досі анонсуєте на своїй сторінці виключно власні події?

Якщо так, то мушу констатувати, що ви втрачаєте потужний ресурс як для наповнення сторінки цікавим контентом, так і для побудови майбутніх партнерств.

Відслідковуйте чужі події і повідомляйте про них на своїх каналах. Зробіть це один раз, десять разів, двадцять разів... і тут починається магія. Ви стали міні-інформаційним порталом для громади. Тепер не ви шукаєте проєкти, щоб про них написати, а проєкти самі приходять до вас і просять запостити інформацію про них. Ви знайомитеся з новими цікавинками вашої громади, про які досі не знали, знаєте кожного активіста, який робить добрі справи, можете планувати спільні проєкти. Ось такі дива може творити звичайний пост.

Думка громади

Ну і не в останню чергу соціальні мережі дають можливість швидко дізнатися думку громади з певних питань. В соціальних мережах діє одна важлива тенденція — люди тут більш розкуті у вираженні власних поглядів, і деколи можуть відреагувати на те, на що б не наважилися відреагувати вголос.

Ви можете створювати опитування з варіантами відповідей. Ви можете запрошувати ставити лайк, якщо ваше рішення подобається, та злий смайл, якщо рішення не подобається. Запрошуйте їх писати коментарі, в яких пропонуйте висловити свою думку з певних питань.

Але пам’ятайте — коли ви питаєте думку мешканців громади, ви маєте бути готові її врахувати.

Здається, я накидала контент-плану для ваших сторінок на декілька тижнів вперед. Тож залишається тільки зайнятися цим питанням. Найголовніше тут — сприйняти, що соціальні мережі — це серйозно і надовго.

А поки ви плануєте свій власний контент-план — не забудьте перевірити, чи підписані ви на фейсбук-сторінку «Місцеве самоврядування». Підписалися? Розкажіть про неї своїм друзям, нам буде приємно.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі