Теми статей
Обрати теми

Як здійснювати підготовку пропозицій до прогнозу місцевого бюджету?

Ковшова Олена, заступник головного редактора видань «Місцеве самоврядування» та «Радник старости», аналітик
Мінфін своїм наказом від 23.06.2021 № 365 затвердив Методичні рекомендації щодо здійснення підготовки пропозицій до прогнозу місцевого бюджету1. Документ досить змістовний та корисний, розроблений відповідно до ст. 751 Бюджетного кодексу України2, п. 4 Положення про Міністерство фінансів України, затвердженого постановою КМУ від 20.08.2014 № 375, з метою запровадження середньострокового бюджетного планування на місцевому рівні. Знайти Методичні рекомендації можна на офіційному сайті профільного міністерства за посиланням: mof.gov.ua/storage/fi les/Наказ%20365.pdf. Подивимось разом, що саме рекомендує Мінфін.

1 Методичні рекомендації.

2 БК.

Про загальне

Методичні рекомендації визначають основні положення про розрахунок орієнтовних граничних показників та складання пропозицій до прогнозу місцевого бюджету. У документі терміни вживаються у значенні, наведеному в БК та інших нормативно-правових актах, що регламентують бюджетний процес.

Орієнтовні граничні показники видатків місцевого бюджету, надання кредитів з місцевого бюджету на середньостроковий період головному розпоряднику бюджетних коштів та пропозиції до прогнозу місцевого бюджету Мінфін рекомендує складати з використанням автоматизованої інформаційно-аналітичної системи за такими формами:

додаток 1

Орієнтовні граничні показники видатків місцевого бюджету та надання кредитів з місцевого бюджету головному розпоряднику бюджетних коштів на 20_ — 20_ роки3

додаток 2

Пропозиція до прогнозу місцевого бюджету на 20_ — 20_ роки загальна4

додаток 3

Пропозиція до прогнозу місцевого бюджету на 20_ — 20_ роки індивідуальна5

додаток 4

Пропозиція до прогнозу місцевого бюджету на 20_ — 20_ роки6

3 Орієнтовні, граничні показники.

4 Форма ПП-1.

5 Форма ПП-2.

6 Форма ПП-3.

Усi вартісні показники у документах, визначених Методичними рекомендаціями, Мінфін рекомендує наводити у гривнях, з округленням до цілого числа. У формі орієнтовних граничних показників зазначають розподіл орієнтовних граничних показників видатків місцевого бюджету та надання кредитів з місцевого бюджету на середньостроковий період.

У формах пропозицій до прогнозу місцевого бюджету доцільно зазначати такі дані:

за попередній бюджетний період (звіт)

дані річного звіту за попередній бюджетний період, наданого органами Казначейства7

на поточний бюджетний період (затверджено)

показники, затверджені розписом місцевого бюджету на поточний бюджетний період (з урахуванням усіх внесених змін станом на 01 липня року, що передує плановому)8

на середньостроковий період (план)

показники за видами доходів та розподіл орієнтованих граничних показників видатків та кредитування місцевого бюджету на плановий бюджетний період, які є основою для складання проєкту рішення про місцевий бюджет, та наступні за плановим два бюджетні періоди9

7 Показники відповідно до річного звіту за попередній бюджетний період.

8 Показники, затверджені розписом на поточний бюджетний період.

9 Розподіл показників на середньостроковий бюджетний період.

У формах, наведених у Методичних рекомендаціях, код та найменування компетентний орган рекомендує зазначати:

— місцевого бюджету — відповідно до довідника місцевих бюджетів, затвердженого Мінфіном10;

10 Код бюджету.

— доходів місцевого бюджету — відповідно до бюджетної класифікації, затвердженої Мінфіном;

— видатків та надання кредитів із місцевого бюджету — відповідно до Економічної класифікації видатків бюджету, Функціональної, Програмної та Типової програмної класифікацій видатків та кредитування місцевого бюджету, затверджених Мінфіном;

— головних розпорядників бюджетних коштів — згідно з Типовою відомчою класифікацією видатків та кредитування місцевого бюджету, затвердженою Мінфіном, та установчими документами.

Про складання пропозицій до прогнозу місцевого бюджету

Мінфін рекомендує здійснювати процес формування пропозицій до прогнозу місцевого бюджету учасниками бюджетного процесу відповідно до розробленої місцевим фінансовим органом інструкції з підготовки пропозицій до прогнозу місцевого бюджету та з урахуванням положень Методичних рекомендацій.

Пропозиції до прогнозу місцевого бюджету рекомендовано формувати у такій послідовності:

1

фінорган відповідно до основних прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України на прогнозні роки, аналізу виконання місцевого бюджету у попередніх та поточному бюджетних періодах та за участю органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, забезпечує прогнозування обсягів доходів місцевого бюджету, визначає обсяги фінансування місцевого бюджету, повернення кредитів до місцевого бюджету на середньостроковий період та розраховує загальні орієнтовні граничні показники у термін не пізніше 15 липня року, що передує плановому

2

фінорган у межах загальних орієнтовних граничних показників розраховує орієнтовні граничні показники, розробляє інструкцію з підготовки пропозицій до прогнозу місцевого бюджету та доводить їх до головних розпорядників бюджетних коштів у термін не пізніше 20 липня року, що передує плановому

3

головні розпорядники відповідно до доведеної фінорганом інструкції з підготовки пропозицій до прогнозу місцевого бюджету та орієнтовних граничних показників, а також з урахуванням вимог Методичних рекомендацій складають пропозиції до прогнозу місцевого бюджету та подають їх фіноргану у встановлені ним терміни, але не пізніше 01 серпня року, що передує плановому

4

фінорган здійснює аналіз поданих головними розпорядниками пропозицій до прогнозу місцевого бюджету на відповідність доведеним орієнтовним граничним показникам і вимогам доведеної інструкції, за результатами якого керівник фіноргану приймає рішення про включення поданих пропозицій до прогнозу місцевого бюджету

Орієнтовні граничні показники рекомендується доводити фіноргану до головного розпорядника загальними сумами на кожний рік середньострокового періоду за формою, затвердженою Методичними рекомендаціями (додаток 1), та із зазначенням окремо обсягів:

— видатків за загальним фондом, джерелом яких є трансферти з державного та місцевих бюджетів;

— видатків за спеціальним фондом (у разі необхідності зазначаються джерела їх надходжень);

— надання кредитів із загального фонду.

Складання, розгляд та аналіз пропозицій до прогнозу місцевого бюджету

Головному розпоряднику компетентний орган рекомендує організувати та забезпечити складання пропозиції до прогнозу місцевого бюджету і подати її до фіноргану із використанням форм, затверджених Методичними рекомендаціями.

Форми пропозиції до прогнозу місцевого бюджету доцільно заповнювати послідовно:

Форму ПП-2 заповнюють на підставі показників Форми ПП-1 і лише після заповнення зазначених форм та за потреби заповнюють Форму ПП-3.

В окремих пунктах форм зазначають необхідну кількість показників, визначену головним розпорядником.

Джерелами інформації для заповнення форм пропозиції до прогнозу місцевого бюджету можуть бути:

— стратегія розвитку відповідної території;

— галузеві регіональні/місцеві програми;

— річний звіт про виконання місцевого бюджету за попередній бюджетний період;

— інформація про досягнення цілей державної політики з показниками досягнення цілей за результатами попереднього бюджетного періоду;

— звіти про виконання паспортів бюджетних програм за попередній бюджетний період;

— розпис місцевого бюджету на поточний бюджетний період (з урахуванням усіх внесених змін станом на 01 липня року, що передує плановому);

— паспорти бюджетних програм на поточний бюджетний період;

— прогноз місцевого бюджету, схвалений у попередньому бюджетному періоді;

— план діяльності головного розпорядника на середньостроковий період;

— інша інформація, визначена фінорганом.

3 метою зіставлення показників за бюджетними програмами у разі змін у структурі бюджетних програм головного розпорядника звітні показники за попередній бюджетний період та показники поточного бюджетного періоду приводяться у відповідність до Програмної класифікації видатків та кредитування місцевого бюджету, що формується у пропозиції до прогнозу місцевого бюджету на середньостроковий період згідно з Типовою програмною класифікацією видатків та кредитування місцевого бюджету, затвердженої Мінфіном.

У разі якщо бюджетна програма не передбачається на середньостроковий період:

1

показники за бюджетною програмою поточного бюджетного періоду зазначають окремим рядком

2

показники за бюджетною програмою попереднього бюджетного періоду приводять у відповідність до Програмної класифікації видатків та кредитування місцевого бюджету поточного бюджетного періоду, а у разі, якщо бюджетної програми у поточному бюджетному періоді не передбачено, такі показники зазначають окремим рядком

Разом із пропозицією до прогнозу місцевого бюджету головному розпоряднику рекомендовано подавати необхідні для здійснення фінорганом аналізу пропозиції до прогнозу місцевого бюджету документи та матеріали, а також детальну інформацію за формами, які в разі потреби щороку фінорган може доводити до головних розпорядників.

У разі передбачення у пропозиціях до прогнозу місцевого бюджету, поданих головними розпорядниками, надання міжбюджетних трансфертів іншим місцевим бюджетам, фіноргану рекомендується у триденний строк із дня отримання таких пропозицій до прогнозу місцевого бюджету надіслати обсяги таких міжбюджетних трансфертів на середньостроковий період іншим фінорганам за формою, наведеною у додатку 5 до Методичних рекомендацій, для врахування ними під час складання прогнозу місцевого бюджету.

Також Мінфін рекомендує фіноргану:

1

здійснювати аналіз отриманих від головних розпорядників пропозицій до прогнозу місцевого бюджету щодо відповідності загальним орієнтовним граничним показникам, дотримання доведених фінорганом фінансових обмежень, організаційних та інших вимог, а також вимог, визначених Методичними рекомендаціями

2

вживати заходів для усунення розбіжностей із головними розпорядниками щодо показників, що містяться у пропозиціях до прогнозу місцевого бюджету (шляхом проведення нарад, консультацій,

робочих зустрічей тощо).

Примітка. За результатами вжитих заходів, а також отриманої інформації щодо надання іншими місцевими бюджетами трансфертів фіноргану рекомендовано довести до окремих головних розпорядників уточнені орієнтовні граничні показники, відповідно до яких головний розпорядник коштів має надати уточнену пропозицію до прогнозу місцевого бюджету в терміни, визначені

фінорганом, але не пізніше 10 серпня року, що передує плановому

Інформація, що міститься у пропозиціях до прогнозу місцевого бюджету головних розпорядників, може бути основою для складання прогнозу місцевого бюджету.

Перейдемо до форм документів, які розробив та надав компетентний орган у відповідних додатках до Методичних рекомендацій.

Про форми

Лише коротко розглянемо порядок заповнення цих форм, які знайдете у Методичних рекомендаціях. Наголосимо ще раз: більш повну інформацію можна отримати із самого документу, включаючи зразки, наведені у додатках до Методичних рекомендацій.

Форма ПП-1

Рекомендовано використовувати з метою наведення інформації про досягнення цілей державної політики за рахунок коштів загального та спеціального фондів у межах орієнтовних граничних показників на середньостроковий період, доведених фінорганом та розрахованих головним розпорядником надходжень спеціального фонду.

Доцільно, щоб інформація, що наводиться у Формі ПП-1, повною мірою характеризувала діяльність головного розпорядника та охоплювала всі сфери, в

яких він забезпечує формування та/або реалізацію державної політики, висвітлювала найбільші суспільно значущі результати його діяльності та враховувала відповідні показники діяльності відповідальних виконавців бюджетних програм

Форма ПП-2

Рекомендована для наведення детальної інформації за кожною бюджетною програмою, що пропонуються до виконання у середньостроковому періоді.

Мінфін рекомендує її заповнювати за кожною бюджетною програмою окремо. Інформація, що наводиться у цій формі, узгоджується з інформацією, наведеною у Формі ПП-1.

У разі якщо повноваження на виконання функцій, завдань або надання послуг передано відповідно до законодавства від одного головного розпорядника до іншого головного розпорядника, головному розпоряднику, який включає до пропозиції до прогнозу місцевого бюджету показники за відповідною бюджетною програмою на середньостроковий період, під час заповнення Форми ПП-2 компетентний орган рекомендує навести інформацію та показники бюджетної програми за попередні бюджетні періоди з урахуванням паспортів відповідної бюджетної програми та звітів про їх виконання, інших документів, оприлюднених або переданих в установленому законодавством порядку, забезпечуючи послідовність та сумісність цієї інформації та показників.

Доцільно, щоб характеристики бюджетної програми, що наводяться у Формі ПП-2, мали зв’язок з цілями державної політики та показниками їх досягнення, наведеними у п. 2 Форми ПП-1.

Мету, завдання та напрями бюджетної програми Мінфін рекомендує визначати відповідно до положень наказу Мінфіну від 26.08.2014 № 836 «Про деякі питання запровадження програмно-цільового методу складання та виконання місцевих бюджетів» (ср. )

Форма ПП-3

Рекомендовано використовувати для представлення та обгрунтування пропозицій щодо додаткових коштів, необхідних для виконання нормативно-правових актів під час реалізації бюджетних програм, але не забезпечених орієнтовним граничним показником.

Форму ПП-З заповнюють лише після заповнення Форми ПП-1 і Форми ПП-2 у разі, якщо витрати, розраховані виходячи з пріоритетності та обгрунтованості потреб, перевищують орієнтовні граничні показники.

Мінфін рекомендує фіноргану розглядати пропозиції головного розпорядника щодо додаткових видатків та надання кредитів у межах ресурсних можливостей місцевого бюджету у середньостроковому періоді

У додатках до Методичних рекомендацій знайдете:

— Орієнтовні граничні показники видатків місцевого бюджету та надання кредитів з місцевого бюджету головному розпоряднику бюджетних коштів на 20_— 20_ роки (додаток 1);

— Форму ПП-1 (додаток 2);

— Форму ПП-2 (додаток 3);

— Форму ПП-3 (додаток 4);

— Показники міжбюджетних трансфертів (іншим місцевим бюджетам), які передбачаються у прогнозі місцевого бюджету на 20_ — 20_ роки (додаток 5).

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі