Теми статей
Обрати теми

Щодо делегування повноважень сільського, селищного, міського голови керівникам виконавчих органів рад

Національне агентство України з питань державної служби
Роз’яснення НАДС від 06.05.2021 № 133-р/з

Відповідно до частини першої статті 6 Закону України від 7 червня 2001 року № 2493-ІІІ «Про службу в органах місцевого самоврядування» (далі — Закон № 2493-ІІІ) НАДС здійснює консультативне та методичне забезпечення служби в органах місцевого самоврядування з урахуванням вимог чинного законодавства про місцеве самоврядування в Україні.

Згідно із статтею 1 Закону № 280/97-ВР виконавчі органи рад визначені як органи, які відповідно до Конституції України та цього Закону створюються сільськими, селищними, міськими, районними в містах (у разі їх створення) радами для здійснення виконавчих функцій і повноважень місцевого самоврядування у межах, визначених цим та іншими законами.

Статтею 54 Закону № 280/97-ВР визначено, що сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі їх створення) рада у межах затверджених нею структури і штатів може створювати відділи, управління та інші виконавчі органи для здійснення повноважень, що належать до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад.

Організаційні засади реалізації повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад щодо здійснення державної регуляторної політики визначаються Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності». Відділи, управління та інші виконавчі органи ради є підзвітними і підконтрольними раді, яка їх утворила, підпорядкованими її виконавчому комітету, сільському, селищному, міському голові, голові районної у місті ради. Керівники відділів, управлінь та інших виконавчих органів ради призначаються на посаду і звільняються з посади сільським, селищним, міським головою, головою районної у місті ради одноособово, а у випадках, передбачених законом, — за погодженням з відповідними органами виконавчої влади. Положення про відділи, управління та інші виконавчі органи ради затверджуються відповідною радою.

Разом з цим пунктами б, 7 та 10 частини четвертої статті 42 Закону № 280/97-ВР встановлено, що сільський, селищний, міський голова вносить на розгляд ради пропозиції щодо структури виконавчих органів ради, апарату ради та її виконавчого комітету, їх штатів, здійснює керівництво апаратом ради та ії виконавчого комітету, призначає на посади та звільняє з посад керівників відділів, управлінь та інших виконавчих органів ради, підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності відповідних територіальних громад, крім випадків, передбачених частиною другою статті 21 Закону України «Про культуру».

Частиною третьою статті 24 Закону № 280/97-ВР встановлено, що органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим — також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.

Разом з цим, звертаємо увагу, що статтею 10 Закону № 2493-ІІІ передбачено, що прийняття на службу в органи місцевого самоврядування здійснюється на посади керівника секретаріату (керуючого справами) районної, обласної ради, керуючого справами виконавчого апарату обласних і районних рад, керівників відділів, управлінь та інших працівників органів місцевого самоврядування шляхом призначення відповідно сільським, селищним, міським головою, головою районної, районної у місті, обласної ради на конкурсній основі чи за іншою процедурою, передбаченою законодавством України.

Крім того, відповідно до Закону № 2493-ІІІ до повноважень сільського, селищного, міського голови належить:

— на час відсутності (відпустки) посадових осіб органів місцевого самоврядування (крім виборних посад) для виконання їх повноважень можуть приймати на службу осіб за строковим трудовим договором (контрактом);

— присвоювати ранги, які відповідають посадам третьої — сьомої категорії;

— затверджувати кадровий резерв для зайняття посад і просування по службі;

— прийняття рішення, відповідно до висновку атестаційної комісії, щодо:

1) визнання посадової особи атестованою;

2) призначення протягом року повторного атестування (за згодою посадової особи);

3) зарахування посадової особи до кадрового резерву або призначення її на вищу посаду;

4) переведення посадової особи на іншу посаду, що відповідає її кваліфікації, або звільнення її із займаної посади;

— прийняття рішення щодо продовження строку перебування на службі в органах місцевого самоврядування осіб, які досягли 65-річного віку;

— припинення служби посадових осіб місцевого самоврядування у порядку, визначеному законом.

Також сільський, селищний, міський голова наділений іншими повноваженнями щодо забезпечення проходження служби посадовими особами місцевого самоврядування відповідно до закону. Для виконання положень вищевказаного законодавства сільський, селищний, міський голова видає розпорядження у межах своїх повноважень (пункт 20 частини четвертої статті 42 Закону № 280/97-ВР).

Враховуючи вищевикладене, делегування кадрових повноважень сільського, селищного, міського голови керівникам відділів, управлінь та інших виконавчих органів на підставі рішення сільської, селищної, міської ради або розпорядження голови цієї ради законом не передбачено. Окремо повідомляємо, що роз’яснення центральних органів виконавчої влади мають лише інформаційний характер і не встановлюють правових норм.

Голова Наталія АЛЮШИНА

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі