Теми статей
Обрати теми

Роз’яснення щодо регулювання діяльності державних соціальних інспекторів

Асоціація міст України
Кабінет Міністрів України 6 жовтня цього року схвалив постанову № 1035, якою скасував нормативи, що регулювали діяльність державних соціальних інспекторів, у тому числі тих, хто працює в органах місцевого самоврядування (постанову № 1091).

На численні запити громад про подальше функціонування місцевих соціальних інспекторів Асоціація міст України надає роз’яснення.

Чи потрібно звільняти місцевих державних соціальних інспекторів?

Ні, не потрібно. Основні функції соціальних інспекторів, зокрема, щодо складання актів обстеження матеріально-побутових умов сім’ї та контроль за цільовим використанням окремих допомог, повернення надміру виплачених коштів тощо залишаються за органами соціального захисту населення. Лише контроль за правильністю призначення і виплати окремих допомог та житлових субсидій відповідно до постанови № 1035 переходить до Нацсоцслужби.

Тобто необхідність наявності посадових осіб місцевого самоврядування, які здійснюють заходи з соціальної інспекції, залишається.

Чи потрібно змінювати назви посад місцевих державних соціальних інспекторів?

Ні, не потрібно. Робити це не обов’язково. Органи місцевого самоврядування при впорядкуванні структури та умов оплати праці посадових осіб місцевого самоврядування керуються постановою № 268. Посади «Головний державний соціальний інспектор» та «Державний соціальний інспектор» визначені в додатках 24 (для КМДА), 34 (для районних у м. Києві держадміністрацій), 51 (для виконавчих органів сільських, селищних, міських рад) та 53 (для виконавчих органів районних у містах рад) до цієї постанови.

АМУ звертає увагу, що законодавство покладає повноваження на орган місцевого самоврядування, а не на конкретну посаду працівника. До того ж посади головного державного соціального інспектора та державного соціального інспектора прирівняні до посад головного спеціаліста та провідного спеціаліста відповідно.

Тобто розподіл повноважень та функцій працівників органів соцзахисту — це компетенція виключно органу місцевого самоврядування.

Чи потрібно змінювати посадову інструкцію місцевих державних соціальних інспекторів?

Залежно від змісту посадової інструкції. Якщо в посадовій інструкції передбачено здійснення повноважень, які віднесені до компетенції Нацсоцслужби, або є посилання на постанову, яка втратила чинність, тоді доцільно змінити посадову інструкцію. В іншому разі – не потрібно вносити зміни до посадової інструкції.

Тобто посадову інструкцію місцевих державних соціальних інспекторів необхідно змінювати виключно у випадку невідповідності її законодавству.

Чи потрібно змінювати положення органів соцзахисту в частині соціальної інспекції?

Постанова № 1035 залишила ті ж повноваження за органами місцевого самоврядування (та РДА), крім здійснення контролю за правильністю призначення і виплати окремих допомог та житлових субсидій. Якщо зазначене повноваження належить до компетенції місцевого органу соцзахисту – його потрібно виключити з положення. В іншому разі – положення можна не змінювати.

Тобто положення місцевого органу соцзахисту необхідно змінювати виключно у випадку невідповідності його законодавству.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі