Теми статей
Обрати теми

Актуальне запитання. Що мається на увазі під розмежуванням повноважень між виконавчим комітетом ради, її відділами, управліннями та іншими виконавчими органами?

Брусенцова Яна, директор Департаменту видань для публічно-правової сфери, головний редактор видань «Місцеве самоврядування» та «Радник старости», юрист
Що мається на увазі під розмежуванням повноважень між виконавчим комітетом ради, її відділами, управліннями та іншими виконавчими органами?

Відповідь почну з норми Закону України від 21.05.1997 № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» (далі — Закон № 280), якою визначено, що сільська, селищна, міська рада може прийняти рішення про розмежування повноважень між її виконавчим комітетом, відділами, управліннями, іншими виконавчими органами ради та сільським, селищним, міським головою (у тому числі з метою забезпечення надання адміністративних послуг у строк, визначений законом) в межах повноважень, наданих цим Законом виконавчим органам сільських, селищних, міських рад (ч. 3 ст. 52).

А тепер наведу ч. 1 ст. 52 Закону № 280. У ній зазначається, що виконавчий комітет сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради МОЖЕ розглядати та вирішувати питання, віднесені цим Законом до відання виконавчих органів ради.

Ну і тут не обійтися без визначення «виконавчі органи ради» — це органи, які відповідно до Конституції України та цього Закону створюються сільськими, селищними, міськими, районними в містах (у разі їх створення) радами для здійснення виконавчих функцій і повноважень місцевого самоврядування у межах, визначених цим та іншими законами. Базові межі, як на мене, наведено в главі 2 Закону № 280, де перелічуються сфери відносин та відповідні повноваження виконавчих органів ради (у сфері соціально-економічного і культурного розвитку, планування та обліку; галузі житлово-комунального господарства, побутового, торговельного обслуговування, громадського харчування, транспорту і зв’язку тощо). Ну тобто, наприклад, для виконання повноважень у галузі житлово-комунального господарства, транспорту тощо може створюватися відповідний відділ, наприклад, з питань житлово-комунального господарства; для вирішення питань у сфері земельних відносин — відділ з питань земельних ресурсів тощо).

А тепер найцікавіше: відповідно до ч. 1 ст. 11 Закону № 280 виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи. Виконавчий комітет належить також до групи виконавчих органів ради. Тож постає логічне запитання: як визначити, який виконавчий орган які повноваження здійснює? І ось тут варто було би скористатися положеннями ч. 3 ст. 52 Закону № 280, з якої я і почала цю відповідь.

Я знаю, що є практика з цього питання Львівської міської ради. Так, у них розроблене рішення про розмежування повноважень між виконавчим комітетом та іншими виконавчими органами. У ньому, зокрема, зазначається, що:

«Це Положення є нормативним актом, що визначає та розмежовує повноваження між виконавчим комітетом, департаментами, управліннями, відділами, іншими виконавчими органами міської ради у межах повноважень, визначених Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», іншими нормативними актами, а також актами Львівської міської ради та її виконавчих органів. Це Положення є основою для підготовки та внесення змін до положень про виконавчі органи міської ради.».

На особливу увагу заслуговує остання теза, в якій зазначається, що саме це Положення становить базу для розроблення та внесення змін до положень про виконавчі органи, адже вже саме в них деталізовано фіксується весь перелік повноважень того чи іншого виконавчого органу ради.

Чим зручний такий підхід? По-перше, тим, що мені, наприклад, як зацікавленій особі не треба гортати безліч положень про безліч виконавчих органів, щоб дізнатися, це його повноваження чи ні. Якщо є документ про розмежування повноважень між виконавчим органом та іншими виконавчими органами ради, я можу його відкрити і все це з’ясувати для себе (ба більше, в ньому ж одразу можна і прописати підпорядкованість того чи іншого виконавчого органу тому чи іншому, наприклад, заступнику голови). По-друге, в цьому документі також можна передбачити процедуру подання тих чи інших проєктів рішень на розгляд виконавчого комітету (я одразу можу побачити, який саме виконавчий орган і з яких питань це робить). Ну і багато інших, як на мене, є переваг.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі