Теми статей
Обрати теми

Щодо окремих питань, які виникають під час організації надання адміністративних послуг соціального характеру

Міністерство цифрової трансформації України
Лист від 12.07.2021 № 1/04-3-7619

Міністерство цифрової трансформації України відповідно до пункту 1 Положення про Міністерство цифрової трансформації України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 вересня 2019 р. № 856, є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики, зокрема, у сфері надання електронних та адміністративних послуг.

З метою виконання покладених на Міністерство завдань зазначаємо, що до Мінцифри почали надходити повідомлення від центрів надання адміністративних послуг щодо надмірних переліків документів, які повинні надати заявники органам соціального захисту населення для отримання адміністративних послуг соціального характеру (перелік додається).

Зазначаємо, що правові засади реалізації прав, свобод і законних інтересів фізичних та юридичних осіб у сфері надання адміністративних послуг визначені, зокрема, Законом України «Про адміністративні послуги» (далі — Закон).

Відповідно до статті 4 Закону державна політика у сфері надання адміністративних послуг базується на принципі, зокрема, раціональної мінімізації кількості документів та процедурних дій, що вимагаються для отримання адміністративних послуг.

Виключно законами, які регулюють суспільні відносини щодо надання адміністративних послуг, встановлюються перелік та вимоги до документів, необхідних для отримання адміністративних послуг (пункт 3 частини першої статті 5 Закону).

Забороняється вимагати від суб’єкта звернення документи або інформацію для надання адміністративної послуги, не передбачені законом (частина шоста статті 9 Закону).

Суб’єкт надання адміністративної послуги не може вимагати від суб’єкта звернення документи або інформацію, що перебувають у володінні суб’єкта надання адміністративних послуг або у володінні державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ або організацій, що належать до сфери їх управління (частина сьома статті 9 Закону).

Для прикладу зазначаємо, що відповідно до абзаців одинадцятого, сімнадцятого пункту 49 Порядку призначення і виплати державної допомоги сім’ям з дітьми, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2001 року № 1751, для призначення державної допомоги сім’ям з дітьми на запит органу соціального захисту населення у п’ятиденний строк з дня його отримання подаються:

— відомості про доходи осіб та сплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування — Пенсійним фондом України (у порядку, встановленому Пенсійним фондом України та Мінсоцполітики);

— відомості про доходи осіб з Державного реєстру фізичних осіб — платників податків — ДПС (у порядку, встановленому Мінсоцполітики та Мінфіном);

— інформація про наявність в осіб транспортних засобів — уповноваженими органами МВС (у порядку, встановленому Мінсоцполітики та МВС);

— реквізити документів, що посвідчують особу, підтверджують громадянство України або спеціальний статус особи, — ДМС (у порядку, встановленому Мінсоцполітики та МВС);

— відомості про перетин державного кордону особами з обов’язковим зазначенням дати перетину — Держприкордонслужбою.

Органи соціального захисту населення мають право робити запити та безоплатно отримувати у строк до 10 календарних днів від підприємств, установ, організацій інформацію, необхідну для призначення державної допомоги сім’ям з дітьми та проведення перевірок достовірності даних, отриманих від осіб, які звертаються за її призначенням.

Натомість ці документи часто вимагаються від суб’єктів звернення для надання державної допомоги сім’ям з дітьми.

Також звертаємо увагу, що відповідно до пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 19 травня 2021 року № 505 «Деякі питання призначення житлових субсидій» Національній соціальній сервісній службі, обласним,

Київській міській державним адміністраціям за участю органів місцевого самоврядування необхідно забезпечити оновлення до 1 вересня 2021 року в Єдиному державному реєстрі отримувачів житлових субсидій інформації про склад зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб для призначення житлової субсидії на наступний період, а також проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи серед населення щодо зміни порядку призначення житлових субсидій.

Натомість, за даними, отриманими із системи онлайн-моніторингу та оцінки якості послуг, зафіксовано різке зростання виданих суб’єктам звернення довідок про склад сім’ї.

Зазначене може свідчити про те, що оновлювати інформацію про склад зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб змушують безпосередньо отримувачів житлових субсидій, замість Національної соціальної сервісної служби, обласних, Київської міської державної адміністрації за участю органів місцевого самоврядування, які повинні це зробити відповідно до пункту 3 зазначеної постанови.

Відтак просимо опрацювати з органами соціального захисту населення питання дотримання вимог Закону України «Про адміністративні послуги» під час надання адміністративних послуг соціального характеру.

Заступник Міністра Людмила Рябчинська

img 1

img 2

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі