Теми статей
Обрати теми

Щодо застосування статті 17 Закону у зв’язку із введенням воєнного стану

Лист Міністерства економіки України від 23.06.2022 № 3323-04/40967-06

Органи державної влади, органи місцевого самоврядування, установи, організації, підприємства та інші суб’єкти сфери публічних закупівель

Міністерство економіки України у зв’язку зі змінами законодавства, що відбулися під час дії правового режиму воєнного стану та пов’язані з дотриманням у процесі проведення процедур закупівель вимог статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), на звернення суб’єктів сфери публічних закупівель повідомляє.

Закон визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.

Так, статтею 17 Закону встановлено перелік підстав, за наявності яких замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника або відмовити в участі у переговорній процедурі закупівлі.

Водночас замовникам слід ураховувати, що для дотримання вимог частини третьої статті 17 Закону під час здійснення процедури закупівлі учасники можуть підтвердити відсутність таких підстав шляхом заповнення відповідних полів в електронній системі закупівель. Натомість спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі через електронну систему закупівель.

Виходячи з норм частини п’ятої статті 17 Закону, під час проведення процедур закупівель замовник самостійно перевіряє інформацію, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, не вимагаючи від учасника документального підтвердження такої інформації.

Проте постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.2022 № 263 «Деякі питання забезпечення функціонування інформаційно-комунікаційних систем, електронних комунікаційних систем, публічних електронних реєстрів в умовах воєнного стану» відповідно до Указу Президента України від 24.02.2022 № 64 «Про введення воєнного стану в Україні» установлено, що на період дії воєнного стану міністерства, інші центральні та місцеві органи виконавчої влади, державні та комунальні підприємства, установи, організації, що належать до сфери їх управління, для забезпечення належного функціонування інформаційних, інформаційно-комунікаційних та електронних комунікаційних систем, публічних електронних реєстрів, володільцями (держателями) та/або адміністраторами яких вони є, та захисту інформації, що обробляється в них, а також захисту державних інформаційних ресурсів, можуть вживати додаткових заходів, зокрема зупиняти, обмежувати роботу інформаційних, інформаційно-комунікаційних та електронних комунікаційних систем, а також публічних електронних реєстрів.

У зв’язку з цим на час дії воєнного стану в Україні вільний доступ до відомостей, що містяться в таких системах, було тимчасово зупинено або обмежено.

З огляду на зазначене, Мінекономіки як Уповноважений орган звернулося до суб’єктів, до компетенції та повноважень яких належить надання відповідної інформації, зокрема щодо способів її отримання.

Щодо підстав, передбачених пунктами 5, 6 частини першої статті 17 Закону

Для підтвердження відсутності судимості та не притягнення до кримінальної відповідальності пропонуємо ознайомитись та врахувати інформацію, надану листом Міністерства внутрішніх справ України від 23.05.2022 № 12655/16-2022, щодо порядку отримання відомостей про притягнення до кримінальної відповідальності, відсутності (наявності) судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України (лист додається).

Щодо підстав, передбачених пунктом 13 частини першої статті 17 Закону

Стосовно відсутності, розстрочення і відстрочення заборгованості із сплати податків і зборів пропонуємо враховувати, що Державна податкова служба України листом від 31.05.2022 № 3694/5/99-00-13-01-05 поінформувала про порядок доступу до даних про відсутність заборгованості зі сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), у тому числі щодо способу та форми отримання інформації (лист додається).

Щодо підстав, передбачених пунктами 2, 3, 8, 9 частини першої статті 17 Закону

Міністерство юстиції України листом від 24.05.2022 № 38570/44897-26-22/19.1.3, що додається, надало відповідь щодо функціонування в умовах воєнного стану Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань, а також Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство.

Національне агентство з питань запобігання корупції листом від 31.05.2022 № 23-06/12865-22, що додається, надало відповідь щодо функціонування Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення та отримання з нього інформації.

Поряд із цим ДП «ПРОЗОРРО» листом від 10.06.2022 № 206/01/659/11, що додається, повідомило щодо технічної можливості формування в системі електронних закупівель Prozorro звіту з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань (ЄДР) та довідки з Державної податкової служби України про відсутність заборгованості із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів).

З огляду на викладене, під час проведення процедури закупівлі, за відсутності вільного доступу замовника до публічної інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, перевірка замовником інформації щодо відсутності підстав, визначених у статті 17 Закону, здійснюється з урахуванням особливостей законодавства правового режиму воєнного стану, зокрема наявних тимчасових обмежень у вільному доступі до такої інформації.

Тому під час проведення торгів замовник самостійно з урахуванням вимог законодавства правового режиму воєнного стану та інформації, вказаної у вищеперелічених листах, визначає у тендерній документації, у який спосіб підтверджується відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, передбачених у статті 17 Закону.

Довідково: детальна інформація щодо підстав для відмови в участі у процедурах закупівлі, у тому числі у переговорній процедурі закупівлі, відповідно до статті 17 Закону, міститься в листі від 03.06.2020 № 3304-04/34835-06 «Щодо застосування статті 17 Закону», розміщеному на інформаційному ресурсі Уповноваженого органу за посиланням: https://cutt.ly/1JFOf9N.

При цьому за посиланням https://cutt.ly/FKy2NUc на Інфобоксі ДП Прозорро розміщена інформація щодо формування в електронній системі закупівель звіту з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань (ЄДР) та довідки з Державної податкової служби України про відсутність заборгованості із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів).

Одночасно зазначаємо, що листи міністерств не встановлюють норм права, а мають виключно рекомендаційний та інформативний характер.

Директор департаменту публічних

закупівель, конкурентної політики та

гуманітарної сфери Олександр БІЛЯНСЬКИЙ

Про надання відомостей щодо наявності/відсутності судимості

Лист Міністерства внутрішніх справ України від 23.05.2022 № 12655/16-2022

У зв’язку з прийняттям наказу Міністерства внутрішніх справ України від 30.03.2022 № 207 «Деякі питання ведення обліку відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», що зареєстрований в Міністерстві юстиції України за № 425/37761, 426/37762 від 15.04.2022, направляємо роз’яснення щодо порядку отримання відомостей про притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України (додається).

Додаток: на 2 арк. в 1 прим.

Заступник директора Департаменту –

начальник управління персонально-

довідкового обліку Валентина КОЧЕТКОВА

Роз’яснення щодо порядку отримання відомостей про притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України

Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.03.2022 № 207 «Деякі питання ведення обліку відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», що зареєстрований в Міністерстві юстиції України за № 425/37761, 426/37762 від 15.04.2022, затверджено Положення про інформаційно-аналітичну систему «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» та Порядок доступу до відомостей інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» (далі — Порядок).

Зазначеним наказом визнано таким, що втратив чинність, наказ Міністерства внутрішніх справ України від 29.11.2016 № 1256 «Про організацію доступу до відомостей персонально-довідкового обліку єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ України», що був зареєстрований в Міністерстві юстиції України 10.01.2017 за № 22/29890 (із змінами).

Порядком встановлено, що відомості про притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України, надаються у формі витягів з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» (далі — ІАС).

Витяг — це документ у паперовій або електронній формі, що сформовано засобами програмного забезпечення ІАС, який містить відомості, актуальні на дату та час його формування. Кожному Витягу присвоюється унікальний електронний ідентифікатор (QR-код), який забезпечує перехід за посиланням на відповідний підтвердний запис в електронних ресурсах ІАС (зразок витягу додається).

В ІАС за бажанням заявника формується два види Витягів про:

відсутність (наявність) судимості (скорочений);

притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України (повний).

Замовити витяг в електронній формі можна за посиланням https://vytiah.mvs.gov.ua.

Витяг, що виготовлений в електронній формі, завіряється електронною печаткою служби єдиної інформаційної системи МВС (далі — служби ЄІС МВС) та надсилається на вказану заявником адресу електронної пошти.

Звертаємо увагу, що на сьогодні можливо отримати Витяг лише в електронному вигляді.

Після налагодження роботи відповідного електронного сервісу в регіональних сервісних центрах МВС (далі — РСЦ МВС) або віддалених пунктах реєстрації акредитованого центру сертифікації ключів МВС (далі — ВПР АЦСК МВС) у випадках, передбачених законодавством, та за бажанням Заявника Витяг може бути надано в паперовій формі.

Для отримання Витягу в паперовій формі Заявнику необхідно особисто подати запит у паперовій формі до РСЦ МВС або ВПР АЦСК МВС, пред’явити документ, що посвідчує його особу, та надати його копію.

Посадова особа служби ЄІС МВС, РСЦ МВС або ВПР АЦСК МВС на робочому місці віддаленого доступу роздруковує Витяг на аркушах паперу формату А4 (210 х 297 міліметрів) без використання спеціальних бланків.

У разі якщо інформація, яка надається у відповідь на запит, містить дві сторінки, друга сторінка друкується на зворотному боці аркушу.

Роздрукований Витяг підписується заступником керівника служби ЄІС МВС відповідно до розподілу функціональних обов’язків (або особою, яка виконує його обов’язки), керівником РСЦ МВС, ВПР АЦСК МВС (або особою, яка виконує його обов’язки), скріплюється печаткою цього суб’єкта та видається Заявнику.

Відповіді на запити, подані в паперовій формі, надаються у строк до 10 робочих днів.

У виняткових випадках, коли підготовка Витягу потребує додаткової перевірки інформації, відповіді на вимоги надаються у строк до 30 календарних днів.

Легітимність Витягу може бути перевірена через офіційний вебсайт МВС, або з використанням сервісної послуги єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ, у формі прикладного програмного інтерфейсу, Єдиного державного вебпорталу електронних послуг, або електронного кабінету громадянина.

Стосовно порядку доступу до даних про відсутність заборгованості зі сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), у тому числі щодо способу та форми отримання вищезазначеної інформації

Лист Державної податкової служби України від 31.05.2022 № 3694/5/99-00-13-01-05

Міністерство економіки України

(код ЄДРПОУ 37508596)

Державна податкова служба України розглянула лист Міністерства економіки України від 20.05.2022 № 3304-04/26283-03 (вх. ДПС № 21402/5 від 20.05.2022) стосовно порядку доступу до даних про відсутність заборгованості зі сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), у тому числі щодо способу та форми отримання вищезазначеної інформації, і повідомляє таке.

Відповідно до частини третьої статті 17 Закону України від 25 грудня 2015 року № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі — Закон № 922-VIII) під час здійснення процедури закупівлі учасники мають підтвердити (переможець — документально) відсутність підстав, встановлених пунктом 13 частини першої статті 17 Закону № 922-VIII.

Стаття 17 Закону № 922-VIII встановлює перелік підстав, за наявності яких замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію або відмовити в участі у переговорній процедурі закупівлі, зокрема, у разі якщо фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, має заборгованість зі сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), крім випадку, якщо такий учасник здійснив заходи щодо розстрочення і відстрочення такої заборгованості у порядку та на умовах, визначених законодавством країни реєстрації такого учасника.

Щодо взаємодії електронної системи закупівель з інформаційними системами ДПС

З метою спрощення процедури доступу суб’єктів господарської діяльності до торгів шляхом проведення автоматичної перевірки відсутності підстав для відхилення пропозиції учасника процедури закупівлі та відповідно до вимог Закону № 922-VIII видано наказ Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, Міністерства фінансів України від 17.01.2018 № 37/11 «Про затвердження Порядку взаємодії електронної системи закупівель з інформаційними системами Державної фіскальної служби України щодо обміну інформацією про відсутність або наявність заборгованості (податкового боргу) із сплати податків, зборів, платежів, контроль за якими покладено на органи Державної фіскальної служби України, в учасника процедури закупівлі», який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 05.02.2018 за № 139/31591.

У зв’язку з необхідністю актуалізації його положень розроблено проект наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, Міністерства фінансів України «Про внесення змін до наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, Міністерства фінансів України від 17 січня 2018 року № 37/11», що надсилався листами Міністерства економіки України від 05.10.2021 № 3302-01/48531-03 (вх. ДПС № 64357/5 від 05.10.2021), від 04.02.2022 № 3302-05/5623-03 (вх. ДПС № 50/НПА від 07.02.2022), який погоджено ДПС листом від 03.11.2021 № 2571/4/99-00-12-02-03-04.

Щодо інформації про стан розрахунків з бюджетом Електронного кабінету

Також у приватній частині (особистий кабінет) Електронного кабінету передбачено можливість перегляду платниками у режимі реального часу особистої податкової інформації, зокрема про стан розрахунків з бюджетом.

Для перегляду стану розрахунків з бюджетом платнику необхідно увійти до особистого кабінету Електронного кабінету із використанням електронного цифрового підпису (https://cabinet.tax.gov.ua/login).

Меню Стан розрахунків з бюджетом надає користувачу Електронного кабінету доступ до своїх особових рахунків зі сплати податків, зборів та інших платежів. При зверненні до зазначеного пункту меню відображається зведена інформація станом на момент звернення, що містить наступну інформацію за кожним видом платежу: орган ДПС; назва податку (платежу); платіж (код); МФО банку; бюджетний рахунок та за кожним видом податку (платежу) на поточну дату: нараховано/зменшено; сплачено до бюджету; повернуто з бюджету; пеня; недоїмка; переплата; залишок несплаченої пені.

Слід зазначити, що податковий борг та заборгованість зі сплати єдиного внеску позначаються червоним кольором.

Інструкція щодо роботи з електронним сервісом «Електронний кабінет» розміщена на вебпорталі ДПС за покликанням: https://cabinet.tax.gov.ua/help/tax-accounts.html.

Щодо довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи

Порядок надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, затверджено наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2018 № 733, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 27.09.2018 за № 1102/32554 (далі — Порядок № 733).

Згідно з абзацом першим пункту 3 Порядку № 733 для отримання Довідки платник подає заяву про надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи (далі — Заява) (додаток 2).

Заява подається платником (на його вибір):

у паперовій формі — до державної податкової інспекції за основним місцем обліку такого платника або до відповідного контролюючого органу, уповноваженого здійснювати заходи з погашення податкового боргу. Якщо Заяву подано до державної податкової інспекції, її передають до відповідного контролюючого органу, уповноваженого здійснювати заходи з погашення податкового боргу (далі — уповноважений орган);

в електронній формі — на адресу уповноваженого органу через приватну частину електронного кабінету з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги».

Заява складається з обов’язковим посиланням на відповідний нормативно-правовий акт, яким передбачено необхідність підтвердження відсутності заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, та зазначенням найменування суб’єкта (підприємства, установи, організації), до якого (якої) Довідку буде подано платником. Наприклад, Закон № 922-VIII, згідно з яким учасники мають підтвердити (переможець — документально) відсутність у платника заборгованості зі сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), крім випадку, якщо такий учасник здійснив заходи щодо розстрочення і відстрочення такої заборгованості.

Відповідно до абзацу першого пункту 5 Порядку № 733 перевірка наявності/відсутності у платника заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, здійснюється за даними інформаційно-телекомунікаційних систем контролюючих органів на дату формування довідки з урахуванням наявності/відсутності податкового боргу, та/або недоїмки зі сплати єдиного внеску, та/або іншої заборгованості за основним та неосновними місцями обліку платника.

Абзацом другим пункту 5 Порядку № 733 передбачено, що за відсутності у платника за даними інформаційно-телекомунікаційних систем контролюючих органів податкового боргу, та/або недоїмки зі сплати єдиного внеску, та/або іншої заборгованості з платежів (у тому числі розстрочених, відстрочених, реструктуризованих), контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, уповноважений орган формує Довідку.

Згідно з пунктом 8 Порядку № 733 за наявності у платника за даними інформаційно-телекомунікаційних систем контролюючих органів податкового боргу, та/або недоїмки зі сплати єдиного внеску, та/або заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, платнику готується лист (у довільній формі) з вмотивованою відмовою щодо надання Довідки.

Пунктом 4 Порядку № 733 передбачено, що Довідка або відмова у наданні Довідки готуються уповноваженим органом протягом п’яти робочих днів з дня, наступного за днем отримання Заяви органом, до якого її було подано.

Підпунктом 4 пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 12 березня 2022 року № 263 «Деякі питання забезпечення функціонування інформаційно-комунікаційних систем, електронних комунікаційних систем, публічних електронних реєстрів в умовах воєнного стану» (далі — постанова № 263) установлено, що на період дії воєнного стану міністерства, інші центральні та місцеві органи виконавчої влади, державні та комунальні підприємства, установи, організації, що належать до сфери їх управління, для забезпечення належного функціонування інформаційних, інформаційно-комунікаційних та електронних комунікаційних систем, публічних електронних реєстрів, володільцями (держателями) та/або адміністраторами яких вони є, та захисту інформації, що обробляється в них, а також захисту державних інформаційних ресурсів можуть вживати таких додаткових заходів, а саме: зупиняти, обмежувати роботу інформаційних, інформаційно-комунікаційних та електронних комунікаційних систем, а також публічних електронних реєстрів.

Відповідно до абзацу третього пункту 4 постанови № 263 міністерствам, іншим центральним та місцевим органам виконавчої влади протягом шести місяців після припинення чи скасування воєнного стану припинити здійснення заходів, передбачених пунктом 1 цієї постанови, та невідкладно повідомити про припинення вжиття зазначених заходів Адміністрацію Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України та Міністерство цифрової трансформації України.

Отже, на період дії воєнного стану в Україні доступ до інформації, розміщеної на вебпорталі ДПС, зокрема у рубриці «Відкриті дані», електронному податковому сервісі «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера» тощо, зупинено.

В. о. першого заступника Голови Владислав БУГАСОВ

Щодо розгляду листа

Лист Міністерства юстиції України від 24.05.2022 № 38570/44897-26-22/19.1.3

Міністерство економіки України

Міністерство юстиції України розглянуло лист Міністерства економіки України від 09.05.2022 № 3304-04/22814-03 (вх. № 44897-26-22 від 09.05.2022) щодо функціонування єдиних державних реєстрів в умовах воєнного стану та в межах компетенції повідомляє.

Щодо надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань (далі — Єдиний державний реєстр, Реєстр)

Особливості надання відомостей з Єдиного державного реєстру в умовах воєнного стану та протягом одного місяця з дня його припинення або скасування визначено постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2022 № 209 «Деякі питання державної реєстрації та функціонування єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції, в умовах воєнного стану» (зі змінами) (далі — постанова).

Так, підпунктом 11 пункту 1 постанови передбачено, що відомості з Єдиного державного реєстру за зверненнями фізичних та юридичних осіб надаються виключно державними реєстраторами, посадовими особами, включеними до переліку, а також адміністраторами центрів надання адміністративних послуг суб’єктів державної реєстрації, державні реєстратори яких включені до переліку, нотаріусами, робоче місце (контора) яких розташовано в межах адміністративно-територіальної одиниці, що не включена до переліку адміністративно-територіальних одиниць, затвердженого відповідно до пункту 1-2 постанови.

Крім того, підпунктом 12 пункту 1 постанови визначено, що доступ користувачів до Єдиного державного реєстру для отримання відомостей з нього надається технічним адміністратором Реєстру у порядку, визначеному законодавством:

за допомогою прикладного програмного інтерфейсу Реєстру;

шляхом надання ідентифікаторів доступу суб’єктам, визначеним у частині сьомій статті 11 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань» (далі — Закон), місцезнаходження, робоче місце (контора) яких розташовано в межах адміністративно-територіальної одиниці, що не включена до переліку адміністративно-територіальних одиниць, затвердженого відповідно до пункту 1-2 постанови, за їх зверненнями до технічного адміністратора Реєстру.

Відповідно до наказу Міністерства юстиції України від 31.05.2016 № 1565/5 «Питання адміністрування Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань» технічним адміністратором Єдиного державного реєстру визначено державне підприємство «Національні інформаційні системи» (далі — ДП «НАІС»).

При цьому повідомляємо, що процедура надання відомостей з Єдиного державного реєстру визначається відповідно до Порядку надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 10.06.2016 № 1657/5, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 10.06.2016 за № 839/28969 (зі змінами) (далі — Порядок).

Так, порядок надання витягу з Єдиного державного реєстру за зверненнями фізичних та юридичних осіб передбачений розділом ІІ Порядку.

Водночас доступ державних органів та їх посадових осіб до відомостей Єдиного державного реєстру забезпечується через портал електронних сервісів юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, у тому числі шляхом автоматизованого доступу з використанням програмних засобів ведення інформаційно-телекомунікаційних систем відповідних державних органів за допомогою прикладного програмного інтерфейсу Єдиного державного реєстру, шляхом отримання витягу з Єдиного державного реєстру в електронній формі, а також до документів, що містяться в реєстраційній справі, в електронній формі.

Доступ до Єдиного державного реєстру за допомогою прикладного програмного інтерфейсу надається виключно посадовим особам державних органів.

Таким чином, порядок отримання відомостей з Єдиного державного реєстру визначений Законом та Порядком, з урахуванням особливостей, передбачених постановою.

Щодо надання інформації, що міститься в Єдиному реєстрі підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство (далі — Єдиний реєстр підприємств)

Порядок формування, ведення й користування Єдиним реєстром підприємств, а також порядок надання відомостей з нього регулюється Положенням про Єдиний реєстр підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство, затвердженим наказом Міністерства юстиції України від 15.09.2011 № 3018/5, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 19.09.2011 за № 1106/19844 (у редакції наказу Міністерства юстиції України від 11.08.2014 № 1316/5) (далі — Положення).

В Єдиному реєстрі підприємств міститься інформація про суб’єктів підприємницької діяльності, відносно яких триває або завершена процедура банкрутства, про стан провадження у справі про банкрутство, про реєстр вимог кредиторів та інші дані, які отримані від арбітражних керуючих та господарських судів, а також відомості, які є результатом здійснення державним органом з питань банкрутства визначених законодавством повноважень.

Розділом ІІІ Положення передбачено надання відомостей з Єдиного реєстру підприємств в електронній формі за онлайн-запитами користувачів.

Водночас з метою захисту та збереження інформації, що міститься в Єдиному реєстрі підприємств, на час дії воєнного стану обмежено відкритий доступ до відомостей з цього реєстру.

Таким чином, відомості з Єдиного реєстру підприємств тимчасово не надаються за онлайн-запитами користувачів, як це передбачено розділом ІІІ Положення.

Разом із цим, враховуючи суспільну важливість в отриманні замовником закупівель інформації щодо платоспроможності та можливості здійснення господарської діяльності учасником процедури закупівлі, інформуємо про можливість надання відомостей про перебування у процедурах банкрутства суб’єктів за письмовим запитом замовника закупівель до відповідних Міжрегіональних управлінь юстиції Міністерства юстиції України за місцезнаходженням суб’єкта, щодо якого запитується інформація.

Відомості будуть надані у формі інформаційного листа за результатом перевірки наявної інформації щодо суб’єктів, зазначених у запиті замовника.

При цьому звертаємо увагу, що такі відомості можуть надаватися замовникам, територія місцезнаходження яких не включена до Переліку адміністративно-територіальних одиниць, в межах яких припиняється доступ користувачів до єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції України, в умовах воєнного стану, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 01.04.2022 № 1307/5, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 05.04.2022 за № 386/37722 (із змінами і доповненнями).

Директор Департаменту

державної реєстрації В’ячеслав ХАРДІКОВ

Про розгляд листа та надання роз’яснення

Лист Національного агентства з питань запобігання корупції від 31.05.2022 № 23-06/12865-22

Міністерство економіки України

Національне агентство з питань запобігання корупції розглянуло листи Міністерства економіки України від 13.05.2022 (вх. № 13132/0/03-22 від 13.05.2022) про надання роз’яснення щодо функціонування Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення (далі — Реєстр) та отримання інформації з нього, зокрема стосовно юридичної особи.

Згідно зі ст. 4 Закону України «Про запобігання корупції» (далі — Закон) Національне агентство є центральним органом виконавчої влади зі спеціальним статусом, який забезпечує формування та реалізує державну антикорупційну політику.

Відповідно до п. 15 ч. 1 ст. 11 Закону Національне агентство надає роз’яснення, методичну та консультаційну допомогу, зокрема, щодо застосування положень Закону та прийнятих на його виконання нормативно-правових актів.

Порядок формування та ведення Реєстру, а також отримання з нього інформації визначений у абз. 3, 4 ч. 1, 2 ст. 59 Закону, розд. ІІ та ІІІ Положення про Єдиний державний реєстр осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, затвердженого рішенням Національного агентства від 09.02.2018 № 166 (далі — Положення).

Згідно з п. 1 розд. ІІІ Положення відомості з Реєстру надаються у вигляді витягу з Реєстру та інформаційної довідки.

Так, відповідно до п. 3 розд. ІІІ Положення Національне агентство надає безоплатно витяг з Реєстру протягом семи робочих днів на підставі:

1) письмового запиту державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування з метою проведення спеціальної перевірки відомостей стосовно осіб, що претендують на зайняття посад, пов’язаних з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування (посад, які передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища, а також посад з підвищеним корупційним ризиком, перелік яких затверджується Національним агентством);

2) письмового запиту правоохоронних органів у разі необхідності отримання такої інформації в рамках кримінального або адміністративного провадження;

3) письмового запиту фізичної особи (уповноваженої нею особи) щодо отримання відомостей про себе (додаток 3), до якого додаються ксерокопія паспорта та згода на обробку персональних даних особи, що перевіряється, довіреність на представлення інтересів особи, засвідчена в установленому законодавством порядку.

У той же час інформаційна довідка з Реєстру, яка містить інформацію про наявність або відсутність відомостей в Реєстрі, стосовно себе може бути сформована будь-яким користувачем в онлайн-режимі на основі персональних даних, вказаних у його кваліфікованому електронному підписі.

Відомості з Реєстру стосовно юридичної особи отримуються виключно у вигляді інформаційної довідки. Така довідка формується програмно-апаратними засобами Реєстру на основі даних, вказаних у кваліфікованій електронній печатці юридичної особи, шляхом пошуку у Реєстрі за найменуванням юридичної особи та кодом в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань (п. 12 розд. III Положення).

Алгоритм дій щодо отримання відомостей з Реєстру розміщений на офіційному вебсайті Національного агентства: https://nazk.gov.ua/uk/reyestr-koruptsioneriv/.

Слід зазначити, що отримання будь-яким іншим суб’єктом інформації з Реєстру стосовно фізичної чи юридичної особи у порядку, встановленому Законом та Положенням, незалежно від підстав та цілей застосування такої інформації, не передбачено.

Також інформуємо, що у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України та введенням воєнного стану з 24.02.2022 функції з перегляду відомостей стосовно фізичних та юридичних осіб, аналітичний блок Реєстру, а також формування та перевірка сформованих інформаційних довідок з Реєстру наразі тимчасово обмежені з метою забезпечення захисту інформації (п.п. 4 п. 1 постанови Кабінету Міністрів України від 12.03.2022 № 263 «Деякі питання забезпечення функціонування інформаційно-комунікаційних систем, електронних комунікаційних систем, публічних електронних реєстрів в умовах воєнного стану»).

Введення зазначених заходів зумовлено унеможливленням опосередкованої ідентифікації осіб, відомості стосовно яких внесено до Реєстру, а також їх родичів та близьких осіб, оскільки розміщення такої інформації в публічному просторі може бути використано ворогом та зашкодити, зокрема, громадянам України, які можуть перебувати на тимчасово окупованих територіях України.

У зв’язку з цим зазначаємо, що ті можливості роботи з Реєстром, які пов’язані з пошуком та переглядом відомостей стосовно осіб, притягнутих до кримінальної, адміністративної та/або дисциплінарної відповідальності за вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення, перевірка сформованих інформаційних довідок, а також аналітичний блок Реєстру, не будуть відновлені до моменту припинення або скасування воєнного стану в Україні.

Разом із тим наразі Національне агентство відновило тимчасово обмежену функцію з формування інформаційних довідок з Реєстру в онлайн-режимі стосовно фізичних та юридичних осіб за допомогою їх кваліфікаційних електронних підписів та електронних печаток: https://nazk.gov.ua/uk/novyny/yak-uchasnyky-publichnyh-zakupivel-mozhut-otrymaty-informatsiyu-z-reyestru-koruptsioneriv-pid-chas-diyi-voyennogo-stanu/.

Про відновлення інших тимчасово обмежених функцій роботи з Реєстром буде додатково поінформовано на офіційному вебсайті Національного агентства.

Керівник Департаменту

запобігання та виявлення корупції Сергій ДЕРКАЧ

Лист ДП «ПРОЗОРРО» від 10.06.2022 № 206/01/659/11

МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ

01008, вул. М. Грушевського 12/2, м. Київ

Державне підприємство «ПРОЗОРРО» (далі — Підприємство) розглянуло лист МІНІСТЕРСТВА ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ № 3323-04/31209-08 від 31.05.2022 (вх. № 206-01-700 від 31.05.2022) та повідомляє таке.

Система електронних закупівель Prozorro (далі — Система) функціонує відповідно до вимог Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (зі змінами) (далі — Закон) та розроблена на підставі Технічного завдання, затвердженого Міністерством економічного розвитку і торгівлі України.

Стосовно питання, наведеного у вашому листі, повідомляємо, що технічна можливість формування в електронній Системі звіту з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань (ЄДР) та довідки з Державної податкової служби України про відсутність заборгованості із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів) наразі реалізована в повному обсязі в Системі.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі