Теми статей
Обрати теми

Чи є тимчасова окупація міста Донецька Донецької області підставою для виконання з 20 травня 2022 року районними військовими адміністраціями повноважень відповідних районних рад

Лист Комітету Верховної Ради України з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування від 16.06.2022 № 04-23/11-2022/97145

У Комітеті Верховної Ради України з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування розглянуто Ваше звернення з проханням роз’яснити, є тимчасова окупація міста Донецька Донецької області підставою для виконання з 20 травня 2022 року районними військовими адміністраціями повноважень відповідних районних рад чи для цього необхідне рішення Верховної Ради України за поданням Президента України. За результатами розгляду даного звернення в межах предмета відання Комітету зазначається таке.

Законом України від 12 травня 2022 року № 2259-IX «Про внесення змін до деяких законів України щодо функціонування державної служби та місцевого самоврядування у період дії воєнного стану», який набрав чинності з 20 травня 2022 року, дійсно були внесені суттєві зміни до Закону України «Про правовий режим воєнного стану» в частині визначення підстав і механізмів для здійснення обласними та районними військовими адміністраціями повноважень відповідних обласних та районних рад. Зокрема, відповідно до пункту 1 частини третьої статті 10 даного Закону (зі змінами) «у разі утворення обласної та/або районної військової адміністрації на період дії воєнного стану та протягом 30 днів після його припинення чи скасування, у разі тимчасової окупації або оточення адміністративного центру області або у разі прийняття Верховною Радою України за поданням Президента України відповідного рішення: 1) повноваження такої обласної та/або районної ради здійснюють відповідні обласні та районні військові адміністрації…».

Зважаючи на зміст вищезазначеного положення, можна зробити висновок, що законодавець передбачив три незалежні одна від одної підстави, за наявності яких обласна та/або районна військова адміністрація здійснює повноваження відповідної обласної та/або районної ради. Перша з них полягає у тимчасовій окупації адміністративного центру області. Друга — в його оточенні військами агресора. Третя підстава вимагає окремого рішення Верховної Ради України за поданням Президента України.

Отже, враховуючи викладене та зважаючи на факт тимчасової окупації міста Донецька як адміністративного центру Донецької області, визнаний задовго до введення в Україні воєнного стану 24 лютого 2022 року, вважаємо, що районні військові адміністрації в Донецькій області з дня набрання чинності Законом України від 12 травня 2022 року № 2259-IX «Про внесення змін до деяких законів України щодо функціонування державної служби та місцевого самоврядування», тобто з 20 травня 2022 року, отримали всі необхідні правові підстави для здійснення на відповідній території передбачених законом повноважень районних рад.

Голова Комітету А. КЛОЧКО

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі