Теми статей
Обрати теми

Актуальне запитання. Щодо підписання документів під час простою

Чи можна підписувати банківські документи електронним підписом директора на час призупинення трудового договору або простою?

З цього питання є дві думки, які будуються на певних правових позиціях.

Перша позиція ґрунтується на тому, що директор діє на своїй посаді з часу його призначення (обрання) і до звільнення з посади і його службові повноваження не припиняються.

Простій — це зупинення роботи, викликане відсутністю організаційних або технічних умов, необхідних для виконання роботи, невідворотною силою або іншими обставинами.

Призупинення дії трудового договору — це тимчасове припинення роботодавцем забезпечення працівника роботою і тимчасове припинення працівником виконання роботи за укладеним трудовим договором у зв’язку із збройною агресією проти України, що виключає можливість обох сторін трудових відносин виконувати обов’язки, передбачені трудовим договором.

Але ж робота директора складається не тільки з підписання банківських документів. Факт простою директора (крім випадку, коли його повноваження передаються іншому працівникові у порядку тимчасового заміщення) не припиняє його посадових повноважень. Таким чином, у разі, коли тимчасовий виконувач обов’язків директора не призначається, то директор продовжує виконувати повноваження, у тому числі реалізовувати право підпису на банківських та інших документах.

Водночас існує інша точка зору, відповідно до якої директор передусім є особою, яка перебуває з закладом чи установою у трудових відносинах, що регулюються нормами трудового законодавства України. У період простою чи призупинення дії трудового договору директор не може виконувати посадові обов’язки, оскільки обидві форми передбачають відсутність умов виконання роботи чи, власне, самої роботи. Природньо, що у період простою чи призупинення працівник не може бути притягнений до відповідальності за невиконання чи неналежне виконання своїх обов’язків, бо у цей період він на законних підставах не виконує свої функції.

Також законодавством, зокрема Законом України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану», передбачена можливість залучення до виконання роботи нових працівників, у тому числі внаслідок фактичної відсутності працівників, які евакуювалися в іншу місцевість, перебувають у відпустці, простої, тимчасово втратили працездатність або місцезнаходження яких тимчасово невідоме. Тобто для виконання функцій керівника роботодавець може у період простою директора укласти строкову трудову угоду з новими працівником, який буде користуватися усіма повноваженнями керівника.

Таким чином, якщо виходити із зазначеного, то можна розглядати факт підписання керівником, в умовах простою чи призупинення дії трудового договору, офіційних документів, у тому числі платіжних, як вчинення дій без відповідних повноважень. За таких обставин є формальні підстави ставити питання про визнання вчинених керівником правочинів недійсними.

Що стосується електронного підпису, то відповідальність за зберігання особистого електронного ключа покладається на його власника. Передача ключа іншим особам є умовами, коли його власник не може контролювати особистий ключ, хоча несе відповідальність за його застосування. Тож для випадків, коли власник ключа відсутній з поважної причини, слід використовувати ЕЦП іншої особи, яка має свій власний ключ.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі