Теми статей
Обрати теми

Щодо державної реєстрації юридичних осіб

Лист Міністерства юстиції України від 28.09.2022 № 88720/8.4.3/32-22

Міністерство юстиції України з метою формування єдиної практики застосування законодавства у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань повідомляє таке.

Щодо оформлення рішення уповноваженого органу управління юридичної особи

12 травня 2022 року Верховною Радою України прийнято Закон України № 2255-IX «Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення механізму протидії рейдерству» (далі — Закон № 2255), направлений на врегулювання певних відносин у сферах державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань, державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, удосконалення механізмів захисту прав в Україні.

З-поміж іншого, Законом № 2255 внесено зміни до пункту 6 частини першої статті 15 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань» (далі — Закон про реєстрацію), яким визначені вимоги до оформлення рішення уповноваженого органу управління юридичної особи, що подається для проведення державної реєстрації.

З урахуванням внесених змін, рішення уповноваженого органу управління юридичної особи повинно бути оформлено з дотриманням вимог, установлених законом, та відповідати законодавству. Справжність підписів на рішенні уповноваженого органу управління юридичної особи нотаріально засвідчується з обов’язковим використанням спеціальних бланків нотаріальних документів, крім рішень, створених на порталі електронних сервісів або з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг та підписаних з використанням кваліфікованого електронного підпису, а також інших випадків, передбачених законом.

При цьому звертаємо увагу, що зазначена норма наразі поширюється не лише на «класичні» рішення уповноваженого органу управління юридичної особи, що подавалася для державної реєстрації, на зразок рішень, пов’язаних зі зміною керівника чи найменування юридичної особи, а й на всі інші рішення уповноваженого органу управління юридичної особи, що мають наслідком проведення реєстраційних дій: щодо припинення юридичної особи; про затвердження персонального складу комісії з припинення юридичної особи; про перехід юридичної особи на діяльність на підставі модельного статуту чи про перехід на діяльність на підставі власного установчого документа та затвердження установчого документа; тощо.

Щодо адміністративного збору

Статтею 36 Закону про реєстрацію урегульовано питання справляння плати у сфері державної реєстрації.

Частиною третьою статті 36 Закону про реєстрацію встановлено, що у разі відмови в державній реєстрації адміністративний збір не повертається. Якщо протягом місяця з дня прийняття рішення про відмову заявником повторно подано документи для відповідної державної реєстрації, адміністративний збір не справляється.

Зазначена норма була внесена до Закону про реєстрацію Законом № 2255, яким скасовувалася процедура зупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань, як інституту, який на практиці нерідко використовувався недобросовісними особами для блокування реєстраційних дій в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань, на строк до 15 днів.

Вказана норма передбачає звільнення від сплати адміністративного збору у випадку, якщо заявник звернеться за отриманням тієї ж самої адміністративної послуги, щодо якої отримано рішення про відмову у проведенні державної реєстрації, у місячний строк.

При цьому положеннями Закону про реєстрації не встановлено обмежень щодо кола суб’єктів державної реєстрації, до яких можна повторно подати документи для проведення відповідної державної реєстрації без справляння адміністративного збору.

Слід також зазначити, що перевірку підстав для звільнення від сплати адміністративного збору здійснює той суб’єкт державної реєстрації, який розглядає повторно подані документи для державної реєстрації, шляхом перевірки даних у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань.

Враховуючи зазначене, після усунення причин, що були підставою для відмови у державній реєстрації, заявник може повторно подати документи для державної реєстрації до будь-якого суб’єкта державної реєстрації, уповноваженого на проведення державної реєстрації щодо такої особи, без сплати адміністративного збору.

Водночас слід зауважити, якщо подані для проведення державної реєстрації документи міститимуть інші зміни або будуть надані у термін, який перевищує один місяць з дня прийняття рішення про відмову у державній реєстрації, заявник має сплатити адміністративний збір, визначений частиною першою статті 36 Закону про реєстрацію.

Просимо вищезазначену інформацію терміново довести до відома суб’єктів державної реєстрації та провести відповідну роз’яснювальну роботу.

Перший заступник Міністра Євгеній ГОРОВЕЦЬ

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі