Теми статей
Обрати теми

Актуальне запитання. Щодо визначення розміру доходу працездатному члену сім’ї фізичної особи, яка надає соціальні послуги за відсутності у нього офіційного доходу

При розрахунку середньомісячного сукупного доходу сім’ї для надання соціальних послуг за наказом Мінсоцполітики № 150 від 17.05.2022 у підпункті 10 пункту 5 сказано: у разі відсутності офіційних даних про дохід фізичної особи, яка надає соціальні послуги, відсутності у неї офіційного доходу — її середньомісячний сукупний дохід дорівнює 0,1 розміру мінімальної заробітної плати, тобто 650,00 грн; у цьому наказі не вказано, який дохід приймати для працездатного члена сім’ї фізичної особи, яка надає соціальні послуги за відсутності офіційного доходу. Отже, виникає запитання: працездатному члену сім’ї фізичної особи, яка надає соціальні послуги за відсутності у нього офіційного доходу, — приймати дохід 0,00 грн чи мінімальну заробітну плату (6500,00 грн)?

Відповідь була надана Міністерством соціальної політики України в вересні поточного року.

Отже...

Директорат розвитку соціальних послуг та захисту прав дітей Міністерства соціальної політики (далі — Директорат) в межах компетенції розглянув запит на отримання публічної інформації від 08.09.2022 № б/н щодо розрахунку середньомісячного сукупного доходу сім’ї для надання соціальних послуг, зокрема визначення доходу для працездатного члена сім’ї фізичної особи, яка надає соціальні послуги, при відсутності офіційного доходу, та повідомляється.

Відповідно до частини першої статті 1 Закону України «Про доступ до публічної інформації» (далі — Закон) публічною інформацією визначається відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб’єктами владних повноважень своїх обов’язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб’єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом.

Доступ до інформації забезпечується шляхом надання інформації за запитами на інформацію (пункт 2 частини першої статті 5 Закону).

Згідно з частиною першою статті 19 Закону запит на інформацію — це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні.

Разом з тим зміст вказаних у запиті на отримання публічної інформації питань свідчить про необхідність надання роз’яснення окремих положень чинного законодавства України, який фактично є зверненням громадянина.

Відповідно до Закону України «Про соціальні послуги», який визначає основні організаційні та правові засади надання соціальних послуг, та Порядку подання та оформлення документів, призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.09.2020 № 859 (далі — Порядок), фізична особа, яка надає соціальні послуги з догляду без провадження підприємницької діяльності на непрофесійній основі (далі — фізична особа, яка надає соціальні послуги), має право на призначення та компенсації за догляд, що призначається фізичній особі, яка надає соціальні послуги, без проходження навчання та дотримання державних стандартів соціальних послуг особам із числа членів своєї сім’ї, які спільно з нею проживають, пов’язані спільним побутом, мають взаємні права та обов’язки (далі — компенсація).

При призначенні і виплаті компенсації, зокрема, враховується середньомісячний сукупний дохід фізичної особи, яка надає соціальні послуги, який обчислюється шляхом ділення середньомісячного сукупного доходу сім’ї цієї особи на кількість осіб, які входять до складу сім’ї, згідно з Методикою обчислення середньомісячного сукупного доходу сім’ї для надання соціальних послуг.

Методика обчислення середньомісячного сукупного доходу сім’ї для надання соціальних послуг затверджена наказом Міністерства соціальної політики України від 17.05.2022 № 150, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 14.06.2022 за № 639/37975 (далі — Методика).

Методикою, зокрема, пунктом 5, визначено вимоги, згідно з якими здійснюється урахування до середньомісячного сукупного доходу сім’ї отримувача соціальних послуг/ фізичної особи, яка надає соціальні послуги, окремих видів доходів.

Так, підпунктом 9 пункту 5 визначено, що у разі відсутності офіційних даних про дохід отримувача соціальних послуг або працездатного члена його сім’ї, відсутності в таких осіб офіційного доходу (крім осіб, які перебувають у місцях позбавлення або обмеження волі, під домашнім арештом, до яких застосовуються заходи забезпечення кримінального провадження у вигляді відсторонення від роботи (посади), запобіжні заходи у вигляді тримання під вартою; перебувають у складних життєвих обставинах, викликаних тривалою хворобою, що підтверджується висновком лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я встановленого зразка; є алко- або наркозалежними, що підтверджується висновком лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я первинного рівня на підставі довідки встановленого зразка закладу охорони здоров’я, що провадить діяльність з надання наркологічної допомоги населенню, в якому особа перебуває на диспансерному обліку; зареєстровані як безробітні в державній службі зайнятості та не отримують допомоги по безробіттю; перебувають у відпустці без збереження заробітної плати, якщо дитина потребує домашнього догляду, відповідно до пункту 3 частини першої статті 25 Закону України «Про відпустки») — середньомісячний сукупний дохід отримувача соціальних послуг дорівнює одному прожитковому мінімуму для непрацездатних осіб, встановленому на кінець періоду, за який враховуються доходи, а середньомісячний сукупний дохід працездатного члена його сім’ї дорівнює мінімальній заробітній платі, встановленій на кінець періоду, за який враховуються доходи.

З огляду на це, норми підпункту 9 пункту 5 Методики застосовуються й для визначення середньомісячного сукупного доходу сім’ї фізичної особи, яка надає соціальні послуги.

Водночас інформуємо, що листи Мінсоцполітики не є нормативно-правовими актами, за своєю природою вони носять інформаційний та рекомендаційний характер і не встановлюють нових правових норм.

Генеральний директор Директорату Руслан КОЛБАСА

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі