Відповідь була надана Департаментом комунальних послуг та комунального обслуговування Міністерства розвитку громад та територій України у листі від 06.09.2022 № 7/11/9023-22.
Отже…
Щодо роз’яснень з питань загальнобудинкових потреб на опалення відповідно до Методики розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг, що затверджена наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 22.11.2018 № 315 (далі — Методика), та в межах наданих повноважень повідомляє.
Відповідно до пункту 6 розділу IV «Визначення та розподіл обсягу спожитої у будівлі/будинку теплової енергії на загальнобудинкові потреби опалення» Методики зазначено, що у разі, якщо є відсутнім проєкт на будівлю/будинок та є наявним результат енергоаудиту, обсяг теплової енергії, витрачений на загальнобудинкові потреби опалення будівлі/будинку, визначається за результатами енергоаудиту. У разі, якщо після проведення енергоаудиту відбулись зміни в системі теплопостачання будівлі/будинку, то результати енергоаудиту не можуть бути застосовані.
Результати проведеного енергоаудиту повинні включати інформацію щодо фактичних показників енергетичної ефективності будівлі, а отже, щодо обсягу теплової енергії, яка витрачається на загальнобудинкові потреби опалення будівлі/будинку.
Більш детальна інформація щодо питань енергоаудиту викладена на сайті Мінрегіону та доступна за посиланням.
Відповідно до пункту 7 розділу IV Методики у разі відсутності проєкту на будівлю/будинок та результатів енергоаудиту обсяг теплової енергії, витрачений на загальнобудинкові потреби опалення, може бути визначений розрахунково за формулою 24 (ср. ).
У разі відсутності даних щодо загальних площ для розрахунків відповідно до формули 24 цієї Методики для типових будівель/будинків можуть бути застосовані площі, визначені на базі проєктних площ відповідної серії будівлі/будинку.
Мінрегіон зазначає, що технічний паспорт на квартирний (багатоповерховий) житловий будинок та проєктно-кошторисна документація зі схемами влаштування внутрішньобудинкових мереж водопостачання, каналізації, центрального опалення, тепло-, газо-, електропостачання, тощо належить до складу технічної документації постійного зберігання для виконавця послуг з утримання будинків і споруд.
Управитель, об’єднання співвласників багатоквартирного будинку або орган місцевого самоврядування є розпорядниками інформації щодо технічної документації на багатоквартирний будинок, у тому числі щодо технічного паспорта на нього і, як висновок, щодо місць загального користування у ньому.
Водночас якщо у теплопостачального підприємства (виконавця послуги з постачання теплової енергії) тимчасово відсутня інформація відповідно до технічної документації багатоквартирного будинку, то до отримання таких даних підприємство може зробити безпосереднє обстеження будинку на місці.
Відповідно до пункту 8 розділу IV Методики у разі відсутності у виконавця розподілу комунальних послуг даних щодо площ МЗК та допоміжних приміщень та/або даних щодо трубопроводів внутрішньобудинкової системи опалення у підвалах, техпідпіллях та на горищах, то обсяг теплової енергії, витрачений на загальнобудинкові потреби опалення може бути визначений спрощено: як частка від загального обсягу споживання теплової енергії на опалення будівлі/будинку:
— для 1 — 5 поверхової будівлі/будинку — 25 %;
— для 6 — 10 поверхової будівлі/будинку — 20 %;
— для будівлі/будинку вище 10 поверхів — 15 %;
— для будівель/будинків комбінованої поверховості — відсоток, визначений як середнє арифметичне значення вищевказаних відсотків залежно від поверховості частин будівлі/будинку.