Теми статей
Обрати теми

Про внесення змін до деяких наказів ДПА

Редакція ПБО
Наказ від 05.07.2007 р. № 408

Міністерства та відомства України

Про внесення змін до деяких наказів ДПА

Наказ від 5 липня 2007 року № 408

Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 20 липня 2007 р. за № 840/14107 (витяг)

 

Відповідно до пунктів 16.4 і 16.15 статті 16 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», статті 8 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» та у зв’язку з ухвалою Київського апеляційного господарського суду від 18.10.2006 за справою № 05-05-11/5724-А

НАКАЗУЮ:

1.

Унести до додатка Р2 до рядка 04.8 форми декларації з податку на прибуток підприємства, затвердженої наказом Державної податкової адміністрації України від 29.03.2003 № 143, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 08.04.2003 за № 271/7592, та до додатка Р3 до рядка 04.9 форми декларації з податку на прибуток банку, затвердженої наказом Державної податкової адміністрації України від 31.03.2003 № 148, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 10.04.2003 за № 281/7602, такі зміни:

1.1.

Рядок 1 викласти в такій редакції:

 

Частина суми, зазначеної у рядку В, що перевищує суму (А х 0,02),
але не більше суми (А х 0,05)

1

 

 

1.2.

Рядок 5 викласти в такій редакції:

 

Частина суми, зазначеної у рядку Г, що перевищує суму (А х 0,02),
але не більше суми (А х 0,1)

5

 

 

<...>

Голова А. Брезвін



коментар редакції

Валові витрати на благодійність: логічне продовження від ДПАУ

У газеті «Податки та бухгалтерський облік», 2007, № 41 на с. 50 ми в черговий раз детально аналізували питання застосування відомого нормативу витрат на благодійність. Тоді в центрі уваги було рішення господарського суду м. Києва від 19.07.2006 р. № 11/233-А (див. там же на с. 53) і реакція на нього Мін’юсту (лист від 30.03.2007 р. № 24-7/51, див. там же на с. 18).

У згаданому рішенні (яке було залишено в силі ухвалою Київського апеляційного господарського суду) «текстовку» додатка Р2 рядка 04.8 Декларації з податку на прибуток визнано як таку, що не відповідає п.п. 5.2.2 Закону про податок на прибуток. При цьому в мотивувальній частині рішення суд зазначив, що платник податку має право віднести до валових відповідні витрати в сумі, яка в грошовому та процентному вимірюванні перевищує два відсотки оподатковуваного прибутку попереднього звітного року на яку-небудь суму,

але в цілому не може перевищувати п’яти відсотків прибутку попереднього звітного року, що обкладається податком. При цьому платник податку має право віднести до валових витрат всю таку суму, а не її частину, як встановлено додатком Р2 до декларації. Для більшої наочності в рішенні наведено навіть приклад ухвали суми валових витрат.

Крім того, суд зобов’язав ДПАУ внести відповідні зміни додатка Р2 до рядка 04.8 до декларації, що, як бачимо, і було зроблено. Інакше кажучи, офіційна позиція ДПАУ в частині порядку розрахунку розміру валових витрат, пов’язаних з благодійністю, змінилася. Підстави для такого висновку дає не стільки нове формулювання рядка (яке не містить чіткого алгоритму), скільки пряма вказівка ДПАУ на причину змін, що коментуються, — ухвалу Київського апеляційного господарського суду. Тому вважаємо можливим уже сьогодні (незважаючи на те що додаток Р2 за формою з урахуванням змін подаватиметься лише за результатами діяльності за рік) провести коригування за правилами, установленими для виправлення помилок, уже відображених валових витрат підприємствам, що слідували колишній фіскальній позиції ДПАУ. Нагадаємо, що ДПАУ раніше обмежувала загальну суму благодійних витрат

трьома відсотками (тобто перевищенням 5 % над 2 %).

 

Дмитро Винокуров

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі