Теми статей
Обрати теми

Продавець зобов’язаний задовольнити вимоги споживача незалежно від того, чи є споживач безпосереднім покупцем товару

Редакція ПБО
Лист від 14.09.2007 р. № 8229-1-6/16

Продавець зобов’язаний задовольнити вимоги споживача незалежно від того, чи є споживач безпосереднім покупцем товару

Лист

Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 14.09.2007 р. № 8229-1-6/16

 

Державним комітетом України з питань технічного регулювання та споживчої політики розглянуто <...> звернення <...> щодо роз’яснення деяких положень Закону України «Про захист прав споживачів» і повідомляється таке.

Відповідно до частини першої статті 8 Закону України «Про захист прав споживачів» у разі виявлення протягом установленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, у порядку та у строки, що встановлені законодавством та на підставі обов’язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми чи заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.

Вимоги споживача розглядаються після надання споживачем розрахункового документа, а щодо товарів, на які встановлено гарантійний строк, — технічного паспорта чи іншого документа, який його замінює, з відміткою про дату продажу.

Відповідно до статті 1 Закону

споживач — фізична особа, яка придбаває, замовляє, використовує або має намір придбати чи замовити продукцію для особистих потреб, безпосередньо не пов’язаних з підприємницькою діяльністю або виконанням обов’язків найманого працівника.

Виходячи з наведеного визначення

споживачем є не тільки громадянин, який безпосередньо придбав товар, але й громадянин, який використовує товар або має намір його придбати.

Отже,

за наявності законних підстав продавець зобов’язаний задовольнити вимоги споживача в разі наявності в того розрахункового документа, а щодо товарів, на які встановлено гарантійний строк, — технічного паспорта чи іншого документа, який його замінює, з відміткою про дату продажу, незалежно від того, чи є споживач безпосереднім покупцем товару.

 

Голова О. Шнипко

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі