Теми
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

Думка фахівців офіційних органів. Як визначити звичайні ціни за договорами оренди

Редакція ПБО
Податки & бухоблік Червень, 2007/№ 48
В обраному У обране
Друк
Стаття

Як визначити звичайні ціни за договорами оренди

 

ТОВ орендує у свого засновника — фізичної особи рухоме та нерухоме майно. Як у цьому випадку визначити звичайну ціну, потрібну для здійснення розрахунку розміру орендної плати в договорі оренди?

 

Відповідно до вимог п.п. 7.4.4 п. 7.4 ст. 7 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» від 28.12.94 р. № 334/94-ВР (у редакції Закону України від 22.05.97 р. № 283/97-ВР, зі змінами та доповненнями) розмір витрат платника податків, понесених по сплаті орендних платежів пов’язаним з таким платником особам (у цьому випадку — засновнику), визначається виходячи з договірних цін, але не вищих за звичайні ціни.

Тобто,

якщо договір оренди укладено з пов’язаною особою, то розмір орендної плати не повинен перевищувати звичайної ціни.*

* Це речення сформульовано не зовсім вдало. Обмеження звичайними цінами застосовується не до розміру орендної плати, а до розміру валових витрат за цією орендною платою. —

Прим. ред.

Термін «звичайна ціна» наведено у п. 1.20 ст. 1 Закону № 334/94-ВР, відповідно до якого звичайною вважається ціна товарів (робіт, послуг), визначена сторонами договору, якщо цим пунктом не встановлено інше.

Підпунктом 1.20.2 п. 1.20 ст. 1 Закону № 334/94-ВР зазначено, що для визначення звичайної ціни товару (робіт, послуг) використовується інформація про укладені на момент продажу такого товару (роботи, послуги) договори з ідентичними (однорідними) товарами (роботами, послугами) у співставних умовах. Зокрема, ураховуються такі умови договорів, як кількість (обсяг) товарів (наприклад, обсяг товарної партії), строки виконання зобов’язань, умови платежів, звичайних для такої операції, а також інші об’єктивні умови, що можуть вплинути на ціну. Співставними визнаються умови договорів на ринку ідентичних (у разі їх відсутності — однорідних) товарів (робіт, послуг), якщо відмінність між такими умовами суттєво не впливає на ціну або може бути економічно обґрунтована. При цьому враховуються звичайні ціни при укладанні угод між непов’язаними особами надбавки чи знижки до ціни. Зокрема, але не виключно, ураховуються знижки, пов’язані із сезонними та іншими коливаннями споживчого попиту на товари (роботи, послуги), втратою товарами якості або інших властивостей; закінченням (наближенням дати закінчення) строку зберігання (придатності, реалізації); збутом неліквідних або низьколіквідних товарів; маркетинговою політикою, у тому числі при просуванні товарів (робіт, послуг) на ринки; наданням дослідних моделей і зразків товарів з метою ознайомлення з ними споживачів.

Статтею 13 Указу Президента України «Про деякі заходи з дерегулювання підприємницької діяльності» від 23.07.98 р. № 817/98 (зі змінами та доповненнями) установлено, що звичайні ціни на товари (роботи, послуги) для їх застосування у податкових або митних цілях установлюються на підставі статистичної оцінки рівня цін на внутрішньому ринку України.

Отже, підприємство при укладанні договору оренди з пов’язаною з ним особою має застосовувати середньостатистичні ціни, інформацію про які можна отримати в державних органах статистики.

Крім того, п.п. 1.20.5

1 п. 1.20 ст. 1 Закону № 334/94-ВР передбачено, що у разі якщо звичайну ціну не можна визначити з використанням норм попередніх підпунктів цього пункту, то для доказів обґрунтування її рівня застосовують правила, визначені національними положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку, а також національними стандартами з питань оцінки майна та майнових прав.

Методологічні засади формування інформації про операції пов’язаних сторін визначено ПБО 23, відповідно до якого за методом порівняльної неконтрольованої ціни застосовується ціна, яка визначається за ціною на аналогічну готову продукцію (товари, роботи, послуги), що реалізується не пов’язаному з продавцем покупцеві за звичайних умов діяльності.

Інформацію про ціни на аналогічні товари (роботи, послуги) підприємство може отримати з прайс-листів, рекламних оголошень тощо.

Відповідь підготовлено за сприяння:

Наталії ХОЦЯНІВСЬКОЇ,
заступника директора Департаменту
податку на прибуток та інших податків
і зборів (обов’язкових платежів)
ДПА України

Валентина ЗАВГОРОДНЄВА,
начальника відділу адміністрування податку на прибуток та інших платежів

Опубліковано в журналі «Вісник податкової служби України», 2005, № 40

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал
stop

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте сайт Factor Увійдіть та читайте далі безкоштовно