Теми
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

Про відмову приймати податкову звітність у осіб інших, ніж керівник та головний бухгалтер

Редакція ПБО
Податки & бухоблік Листопад, 2007/№ 88
В обраному У обране
Друк
Лист від 05.09.2007 р. № 17525/7/28-0917/32

Про відмову приймати податкову звітність у осіб інших, ніж керівник та головний бухгалтер

Лист Державної податкової адміністрації України від 05.09.2007 р. № 17525/7/28-0917/32

(витяг)

 

Державна податкова адміністрація України повідомляє, що заяви від платників податків про відмову податкових органів <...>

приймати податкову звітність у осіб інших, ніж керівник та головний бухгалтер платника податків, продовжують надходити.

<...>

Порядок подання податкової звітності платниками податків до органів ДПС визначено статтею 4 Закону України від 21.12.2000 р. № 2181-III «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (далі — Закон № 2181).

Відповідно до підпункту 1.11 пункту 1.1 статті 1 Закону № 2181 у цьому Законі терміни використовуються в такому значенні:

— податкова декларація, розрахунок (далі — податкова декларація) — документ, що подається платником податків до контролюючих органів у строки, установлені законодавством, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податку, збору (обов’язкового платежу);

— платники податків — юридичні особи, їх філії, відділення, інші відокремлені підрозділи, що не мають статусу юридичної особи, а також фізичні особи, які мають статус суб’єктів підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно із законом покладено обов’язок утримувати та/або сплачувати податки і збори (обов’язкові платежі), пеню та штрафні санкції.

Відповідно до пункту 1.2 розділу 1 наказу ДПА України від 19.03.2001 р. № 113 «Про затвердження Порядку застосування норм пункту 15.4 статті 15 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» термін «посадові особи» вживається в значенні — фізичні особи, які обіймають постійно або тимчасово на підприємствах, в установах або організаціях (юридичних особах — платниках податків) незалежно від форм власності посади, пов’язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських обов’язків, або виконують такі обов’язки за спеціальними повноваженнями.

Перелік випадків, коли податкову звітність, отриману контролюючим органом від платника податків і заповнену останнім усупереч правилам, зазначеним у затвердженому порядку її заповнення, може бути не визнано таким контролюючим органом як податкова декларація, міститься в абзаці п’ятому підпункту 4.1.2 пункту 4.1 статті 4 Закону № 2181. До них, зокрема, належать:

— відсутність обов’язкових реквізитів;

— звітність не підписана відповідними посадовими особами платника податків;

— не скріплена печаткою платника податків.

При цьому

Законом № 2181 не встановлено жодних вимог щодо посади особи, яка подає (доставляє) податкову декларацію до канцелярії податкового органу.

У зв’язку з викладеним вище

Державна податкова адміністрація України зобов’язує при прийнятті податкової звітності платників податків дотримуватися вимог чинного законодавства.

Перший заступник голови С. Острович



коментар редакції

Податкову звітність може подавати не тільки керівник або бухгалтер

Дуже часто при прийнятті податкових декларацій у канцелярії податкової інспекції вимагають, щоб звітність подавав особисто керівник підприємства або бухгалтер, тобто посадові особи, які цю декларацію підписали. Якщо звітність приносить кур’єр, її просто не приймають.

Зрозуміло, що така вимога не тільки завдає великого клопоту платнику податків, але й

не відповідає законодавству. Як правильно зазначено в листі, що коментується, Закон № 2181 передбачає тільки 3 випадки, коли податкову декларацію може бути не визнано такою.

Більше того, у п.п. 4.1.2 цього ж Закону прямо зазначається, що прийняття податкової декларації є

обов’язком контролюючого органу, а відмова посадової особи контролюючого органу прийняти податкову декларацію з якоїсь причини або висунення нею якихось умов щодо її прийняття (включаючи зміну показників такої декларації, зменшення або відміну від’ємного значення об’єктів оподаткування, сум бюджетних відшкодувань, незаконного збільшення податкових зобов’язань тощо) забороняється і розцінюється як перевищення службових повноважень такою особою, що тягне за собою її дисциплінарну та матеріальну відповідальність.

Вимогу про обов’язкове подання декларації директором або бухгалтером цілком можна розцінювати як висунення посадовою особою контролюючого органу додаткових умов. Благо, що у ДПАУ розуміють цю проблему і зобов’язують при

прийнятті дотримуватись вимог законодавства. Сподіваємося, що з появою цього листа на місцях припинять створювати подібні штучні перепони.

Дмитро Костюк

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал
stop

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте сайт Factor Увійдіть та читайте далі безкоштовно