Теми статей
Обрати теми

Заповнення додатка 1. Розрахунок коригування (з підписом покупця) повернений продавцю через місяць

Редакція ПБО
Відповідь на запитання

Розрахунок коригування (з підписом покупця) повернений продавцю через місяць

 

Підприємству-продавцю повернули товар. Продавець виписав розрахунок коригування у двох примірниках і відправив його оригінал разом з копією (для підпису) покупцю. Проте покупець повернув підписаний примірник тільки через місяць. В якому періоді продавець може відкоригувати податкові зобов’язання і як заповнити додаток 1 до ПДВ-декларації?

(м. Запоріжжя)

 

Відразу зауважимо, що

«коригувальний» п. 4.5 Закону про ПДВ вимагає від сторін проводити коригування ПДВ за підсумками того звітного періоду, в якому відбулися події, що стали причиною коригування. Так, з п.п. 4.5.1 Закону про ПДВ випливає, що: продавець повинен зменшити суму податкових зобов’язань за підсумками того податкового періоду, в якому йому повернено товар, а покупець відповідно за підсумками цього ж періоду повинен виключити суму ПДВ з податкового кредиту.

Документально оформити

ПДВ-коригування у випадках, передбачених п. 4.5 Закону про ПДВ, як відомо, допомагає розрахунок коригування кількісних та вартісних показників до податкової накладної (додаток 2 до податкової накладної). Його продавець виписує у двох примірниках (із занесенням до Реєстру отриманих та виданих податкових накладних). Проте в цьому документі є поле «(дата отримання розрахунку, підпис покупця)», яке потребує участі покупця.

Безумовно, в ідеальній ситуації продавцю краще отримати підпис покупця в періоді коригувальних подій*, але, як показує практика (питання, що надійшло, тому доказ), не завжди покупець оперативно реагує на розрахунок-коригування, що надійшов до нього від продавця.

* Тим більше, що ДПАУ після появи наказу № 498 дала доручення податковим органам перевіряти

відповідність ПДВ-коригувань у контрагентів (продавців та покупців), про що зазначалося в її листі від 13.09.2007 р. № 18176/7/16-1117.

Разом з тим, відсутність в ньому підпису покупця, на наш погляд,

не позбавлятиме продавця права на коригування ПДВ-зобов’язань, адже закон таких умов не висуває. Хоча, якщо судити суворо, то за її відсутність продавцю може загрожувати адмінштраф (за порушення порядку ведення податкового обліку згідно зі ст. 1631 КпАП). Щоправда, якщо продавець при цьому зуміє довести, що для отримання підпису покупця з його боку було зроблено все можливе (наприклад, якщо продавець зможе підтвердити, що для отримання такого підпису Розрахунок коригувань висилався покупцю поштою тощо), то вини продавця в непідписанні Розрахунку коригувань покупцем немає, а отже, і про застосування адмінштрафу говорити в цьому випадку недоречно.

Варто звернути увагу на особливості заповнення оновленого додатка 1 до декларації з ПДВ. Так,

графа 7 обох таблиць додатка 1 називається «Дата отримання одержувачем (покупцем) розрахунку». Тому в ній потрібно зазначати не дату виписування розрахунку коригування (що міститься у верхній частині форми розрахунку), а саме дату його отримання одержувачем (що наводиться в нижній частині розрахунку коригування). А зазначити таку дату, звичайно, продавець зможе тільки після проставляння в розрахунку коригування відмітки покупцем (мабуть, графа 7 уводилася до форми додатка 1 з метою контролю за своєчасністю проведення сторонами коригування). Проте, як видно, зокрема, з розглянутого вище випадку, заповнити її вдається не завжди. Так, у цьому разі в додатку 1 до декларації з ПДВ продавець зможе заповнити графи 1 — 6 та 8 — 10. А от у графі 7 додатка поставить прокреслення.

Людмила Солошенко, економіст-аналітик

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі