Теми статей
Обрати теми

Підрозділи бюджетних установ, створені для провадження госпдіяльності, сплачують комунальний податок

Редакція ПБО
Відповідь на запитання

Підрозділи бюджетних установ, створені для провадження госпдіяльності, сплачують комунальний податок

 

Чи є платниками комунального податку бюджетні установи та громадські організації?

(м. Харків)

 

Підстави справляння та розрахунку комунального податку, як і інших місцевих податків і зборів, викладено в

Декреті № 56-93.

Так, згідно зі

ст. 15 цього Декрету комунальний податок справляється з юридичних осіб, крім бюджетних установ, організацій, планово-дотаційних та сільськогосподарських підприємств . Його граничний розмір не  повинен перевищувати 10 % річного фонду оплати праці, обчисленого виходячи з розміру неоподатковуваного мінімуму доходів громадян (нмдг).

Механізм розрахунку та сплати комунального податку встановлюється органами місцевого самоврядування. Наприклад, порядок сплати комунального податку в Києві регулює

Положення № 81/1291, у Харкові — Положення № 334. У зв’язку з цим коло платників, порядок обчислення цього податку та звітні податкові періоди в різних регіонах України можуть відрізнятися.

Щодо

бюджетних установ зауважимо, що в деяких рішеннях місцевих рад, зокрема в розділі ІІ Положення № 334 , зазначено: бюджетні організації, які одержують доходи від господарської (комерційної) діяльності та від надання платних послуг, сплачують комунальний податок за чисельність працівників, які займаються цією діяльністю.

Тепер стосовно

громадських організацій. Згідно зі ст. 3 Закону № 2460 громадська організація є об’єднанням громадян для задоволення та захисту своїх законних соціальних, економічних, творчих, вікових, національно-культурних, спортивних та інших загальних інтересів. При реєстрації об’єднання громадян набуває статусу юридичної особи (див. ст. 14 Закону № 2460).

Той факт, що об’єднання громадян діє на основі статуту і є юридичною особою, здійснюючи діяльність на праві оперативного управління або господарського відання, підтверджується

ч. 5 ст. 112 ГКУ.

Оскільки ці організації

не вказано як винятки у ст. 15 Декрету № 56-93, вони повинні сплачувати комунальний податок на загальних підставах (так зазначає ДПАУ в листі від 19.08.2003 р. № 7130/6/15-3416 (див с. 37 цього номера) та в консультації, опублікованій у журналі «Вісник податкової служби України», 2006, № 17—18, с. 75).

Інша річ, якщо такі організації звільнено від сплати цього податку

рішенням місцевої ради, тобто якщо місцева рада скористалася правом, наданим їй ст. 18 зазначеного Декрету, — тоді комунальний податок сплачувати не потрібно.

При цьому слід мати на увазі таке. Звільнення громадської організації за рішенням органів місцевого самоврядування від сплати комунального податку

не означає звільнення її від подання в установлені строки податкового розрахунку комунального податку. У цьому випадку розрахунок подається з прокресленнями, а сума пільги з комунального податку відображається у формі звіту № 1-ПП. Питання ж про неподання пільговиками звітності щодо комунального податку має вирішуватися шляхом унесення відповідних змін до Положення про комунальний податок, затвердженого рішенням місцевої ради.

Наталя Білова, економіст-аналітик

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі