Теми
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

Пошта редакції. Відображаємо в обліку встановлення охоронної сигналізації в приміщенні, що орендується

Редакція ПБО
Податки & бухоблік Жовтень, 2007/№ 83
В обраному У обране
Друк
Відповідь на запитання

Відображаємо в обліку встановлення охоронної сигналізації в приміщенні, що орендується

 

Підприємство (платник податку на прибуток) орендує частину будівлі у Фонду державного майна на підставі договору оренди. Договір дозволяє орендарю проводити поліпшення частини будівлі без відшкодування витрат орендодавцем. Підприємство встановило охоронну сигналізацію за власні кошти і щомісячно здійснює платежі за її технічне обслуговування. Чи можна віднести такі витрати до складу валових витрат? Як установлення охоронної сигналізації відобразиться в бухгалтерському та податковому обліку?

(м. Харків)

 

Установлення охоронної сигналізації по суті є

поліпшенням приміщення. Договір оренди дозволяє орендарю проводити поліпшення об’єкта оренди без подальшої їх компенсації. Ця важлива особливість впливає на відображення операції в податковому та бухгалтерському обліку.

Податковий облік

поліпшень орендованого об’єкта основних фондів регулюється нормами п. 8.8 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» у редакції від 22.05.97 р. № 283/97-ВР (далі — Закон про податок на прибуток). Відповідно до них вартість поліпшень у межах 10 % ліміту відноситься до валових витрат підприємства. Витрати, що перевищили 10 % ліміт, збільшують балансову вартість об’єкта ОФ групи 1, створеної з витрат на попередні ремонти такого орендованого об’єкта. Якщо такого об’єкта не існує, то орендар створює новий об’єкт ОФ групи 1, наприклад, під назвою «Витрати на поліпшення орендованого об’єкта».

Витрати, що перевищили 10 % ліміт, амортизуватимуться починаючи з кварталу, наступного за кварталом установлення та введення в експлуатацію охоронної сигналізації за тими самими нормами, за якими передані в оренду ОФ амортизувалися в орендодавця («старими» (1,25 %) чи «новими» (2 %)).

Якщо витрати на встановлення сигналізації не перевищують

1700 грн., а 10 % ремонтний ліміт уже вичерпано, орендар у майбутньому може суму таких витрат віднести до складу валових на підставі п.п. 8.3.7 Закону про податок на прибуток. Проте не можна забувати, що насамперед у кварталі, наступному за кварталом проведення ремонту, необхідно сформувати балансову вартість ОФ (п.п. 8.8.1 Закону про податок на прибуток), а вже в наступному розрахунковому кварталі можна буде списувати цю суму до валових витрат (лист ДПАУ від 24.01.2007 р. № 718/6/15-0316 // «Податки та бухгалтерський облік», 2007, № 15).

Витрати на

технічне обслуговування охоронної сигналізації відносяться в повному розмірі до складу валових витрат на підставі п.п. 5.2.1 Закону про податок на прибуток.

Після закінчення строку оренди орендар має право збільшити валові витрати на суму балансової (залишкової) вартості поліпшень щодо об’єктів ОФ групи 1 (

пп. 8.8.2, 8.4.8 Закону про податок на прибуток).

Оскільки з позиції податкового обліку операція з безоплатної передачі товарів (робіт, послуг) є об’єктом обкладення ПДВ (

п. 4.2 Закону України «Про податок на додану вартість» від 03.04.97 р. № 168/97-ВР), орендарю після закінчення строку оренди доведеться нарахувати податкові зобов’язання з ПДВ. Звертаємо увагу, що база оподаткування в цьому випадку визначається виходячи з фактичної ціни операції, але не нижчої за звичайні ціни.

У

бухгалтерському обліку орендар на вартість поліпшень створює об’єкт інших необоротних матеріальних активів (він обліковується на рахунку 117 «Інші необоротні матеріальні активи»), який надалі амортизується із застосуванням прямолінійного методу. Як правило, строк корисного використання такого об’єкта прив’язується до строку оренди. На момент передачі об’єкта оренди орендодавцю вартість поліпшень уже буде повністю замортизована та перестане відповідати критеріям активу.

Вартість технічного обслуговування охоронної сигналізації включається до витрат звітного періоду на підставі

четвертого абзацу п. 18 Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 16 «Витрати», затвердженого наказом Мінфіну від 31.12.99 р. № 318.

Приклад

. Підприємство орендувало частину будівлі для швейного цеху і встановило охоронну сигналізацію. Витрати на її встановлення склали 7800 грн. (у тому числі ПДВ — 1300 грн.). Балансова вартість усіх груп основних фондів на початок року — 22000 грн. Ремонтний ліміт у розмірі 10 % ще не вичерпано. Отже, витрати на встановлення сигналізації в межах ліміту (2200 грн.) включаються до складу валових витрат. Сума (4300 грн.), що залишилася, сформувала балансову вартість об’єкта ОФ групи 1 «Поліпшення орендованого приміщення». Витрати на щомісячне технічне обслуговування охоронної сигналізації складають 300 грн. (у тому числі ПДВ — 50 грн.).

На момент закінчення строку оренди приміщення поліпшення в бухгалтерському обліку повністю замортизовано орендарем, а в податковому обліку балансова вартість об’єкта ОФ групи 1 «Поліпшення орендованого приміщення» склала 2000 грн.

 

Установлення сигналізації в приміщенні, що орендується

Зміст операції

Кореспонденція рахунків

Сума,
грн.

ВД

ВВ

дебет

кредит

1. Витрати на встановлення охоронної сигналізації відображено у складі капітальних інвестицій

153

631

6500

2200*

* Витрати на встановлення охоронної сигналізації в межах 10 % ліміту включено до складу валових витрат.

2. Суму ПДВ уключено до складу податкового кредиту

641

631

1300

3. Оплачено роботи агентства безпеки

631

311

7800

4. Сформовано об’єкт інших необоротних матеріальних активів

117

153

6500

5 Перераховано аванс агентству безпеки за щомісячне технічне обслуговування.

371

311

300

250

6. Відображено податковий кредит з ПДВ у складі перерахованого авансу

641

644

50

7. Отримано послуги від агентства безпеки

91

685

250

8. Списано суму раніше відображеного податкового кредиту з ПДВ

644

685

50

9. Проведено залік заборгованостей

685

371

300

10. Нараховано амортизацію на вартість поліпшень

91

132

450*

* Суму нарахованого зносу прийнято умовно.

Вартість поліпшень, що сформувала об’єкт інших необоротних матеріальних активів, амортизується протягом строку оренди приміщення.

11. Списано суму нарахованої амортизації

132

117

6500

2000*

* Згідно з п.п. 8.8.2 Закону про податок на прибуток орендар у разі повернення об’єкта основних фондів орендодавцю збільшує валові витрати на недоамортизовану вартість об’єкта ОФ групи 1.

12. Нараховано податкові зобов’язання з ПДВ

976

641

400*

* При безоплатній передачі поліпшень нараховуються податкові зобов’язання з ПДВ у сумі 400 грн. (2000

х 20 %).

 

Марина Ковенко, економіст-аналітик

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал
stop

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте сайт Factor Увійдіть та читайте далі безкоштовно