Теми статей
Обрати теми

Щодо проведення видатків розпорядниками бюджетних коштів, які мають заборгованість по комунальних платежах

Редакція ПБО
Лист від 04.06.2008 р. № 15-06/1372-8937

Щодо проведення видатків розпорядниками бюджетних коштів, які мають заборгованість по комунальних платежах

 

Лист Державного казначейства України від 04.06.2008 р. № 15-06/1372-8937

 

Державне казначейство України розглянуло лист <...> щодо проведення видатків розпорядниками бюджетних коштів, які мають заборгованість по комунальних платежах та повідомляє.

Статтею 62 Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» визначено, що будь-які видатки, пов’язані з утриманням бюджетних установ, можуть здійснюватися розпорядниками бюджетних коштів у разі, коли відсутня прострочена заборгованість із заробітної плати (грошового забезпечення), а також за спожиті комунальні послуги та енергоносії.

Враховуючи зазначене,

обмеження на здійснення видатків розпорядників бюджетних коштів, у яких є заборгованість за комунальними послугами та енергоносіями, стосується тільки видатків, пов’язаних з утриманням даної установи, тобто: поточних видатків, пов’язаних з функціонуванням цієї установи, видатків на поточний та капітальний ремонт приміщень тощо.

При цьому

призупиненню не підлягають операції з проведення видатків на оплату податків і зборів та виплату заробітної плати, які також відносяться до витрат на утримання установи, оскільки згідно з статтею 24 Закону України «Про оплату праці» заробітна плата виплачується працівникам регулярно в робочі дні в строки, встановлені у колективному договорі, але не рідше двох разів на місяць через проміжок часу, що не перевищує шістнадцяти календарних днів. Збір на державне обов’язкове пенсійне страхування сплачується одночасно з одержанням коштів в установах банків на оплату праці (стаття 5 Закону України «Про збір на обов’язкове державне пенсійне страхування»).

Стосовно здійснення поточних видатків бюджетною установою при наявності небюджетної заборгованості, то необхідно зазначити, що

наявність небюджетної заборгованості не впливає на процес здійснення бюджетною установою видатків, пов’язаних з її функціонуванням.

Крім того, звертаємо вашу увагу, що відповідно до вимог статті 47 Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» Верховна Рада Автономної Республіки Крим, обласні, міські, районні, селищні, сільські ради повинні при затвердженні відповідних бюджетів:

— забезпечити в повному обсязі потребу в асигнуваннях на оплату праці працівників бюджетних установ відповідно до встановлених чинним законодавством умов оплати праці та розміру мінімальної заробітної плати;

— на проведення розрахунків за електричну енергію, теплову енергію, водопостачання, водовідведення, природний газ та послуги зв’язку, які споживаються бюджетними установами, не допускаючи будь-якої простроченої заборгованості із зазначених видатків;

— установити ліміти споживання енергоносіїв у фізичних обсягах по кожній бюджетній установі виходячи з обсягів призначень, затверджених розпорядникам бюджетних коштів у рішеннях про затвердження відповідних бюджетів на 2008 рік.

Згідно з нормами статті 46 постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 № 228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ» обсяг бюджетних зобов’язань, узятих установою протягом року, повинен забезпечити зменшення рівня заборгованості за бюджетними зобов’язаннями минулих періодів та недопущення виникнення заборгованості за бюджетними зобов’язаннями у поточному році.

Звертаємо увагу, що розпорядники бюджетних коштів при здійсненні господарської діяльності повинні керуватись положенням частини 6 статті 51 Бюджетного кодексу України, згідно з яким

будь-які зобов’язання, взяті фізичними та юридичними особами без відповідних бюджетних асигнувань або ж з перевищенням повноважень, встановлених Бюджетним кодексом України, законом про Державний бюджет України та рішенням про місцевий бюджет на відповідний рік, вважаються небюджетними зобов’язаннями і не підлягають оплаті за рахунок бюджетних коштів. Узяття таких зобов’язань є бюджетним правопорушенням.

Оскільки питання виникнення простроченої кредиторської заборгованості бюджетних установ здебільшого пов’язане із недосконалістю планування ними обсягу видатків на забезпечення своєї діяльності, недосконалістю управління розпорядниками бюджетними ресурсами, а також із недотриманням бюджетними установами фінансової дисципліни при взятті зобов’язань та проведенні платежів, пропонуємо всім учасникам бюджетного процесу

неухильно дотримуватись вимог Бюджетного кодексу України та інших законодавчо-нормативних актів, які регулюють бюджетні відносини в Україні.

Заступник голови О. Чечуліна



коментар редакції

Здійснення видатків за наявності заборгованості з комунальних послуг

Як передбачено ст. 29 Закону України «Про державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» від 28.12.2007 р. № 107-VI (далі — Закон) до числа захищених статей видатків бюджетних установ належить

оплата видатків за комунальними послугами (КЕКВ 1160).

У зв’язку з цим будь-які видатки, пов’язані з утриманням бюджетних установ, можуть здійснюватися розпорядниками бюджетних коштів за умови

відсутності простроченої заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення), а також за спожиті комунальні послуги та енергоносії. Інакше кажучи, погашення заборгованості з комунальних послуг та заробітної плати здійснюється в першу чергу.

Отже, Держказначейство акцентує увагу на тому, що за наявності заборгованості з комунальних послуг обмеження стосується тільки видатків, пов’язаних із утриманням установи (поточних видатків, видатків на поточний та капітальний ремонт приміщень тощо). Однак таке обмеження не стосується видатків на виплату

заробітної плати та сплати внесків до Пенсійного фонду та Фонду загальнообов’язкового соціального страхування, а також податку з доходів фізичних осіб.

Також звертається увага на ст. 47 Закону, в якій зазначається, що Верховна Рада АРК, обласні, міські, районні, селищні, сільські ради повинні при затвердженні відповідних бюджетів

забезпечити в повному обсязі потребу в асигнуваннях за захищеними статтями видатків, а саме на виплату заробітної плати та оплату комунальних послуг.

Ураховуючи це, Держказначейство в листі, що коментується, доходить висновку, що виникнення заборгованості з комунальних послуг є результатом недосконалого планування обсягу видатків на забезпечення діяльності, неправильного управління бюджетними ресурсами, а також порушення бюджетного законодавства безпосередньо бюджетними організаціями.

Беручи до уваги викладене вище, Держказначейство настійно рекомендує бюджетним організаціям неухильно дотримуватись вимог чинного бюджетного законодавства. При цьому, нагадуючи про норму, що міститься у ст. 46 Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою КМУ від 28.02.2002 р. № 228, де зазначається, що обсяг бюджетних зобов’язань, узятих установою протягом року, повинен

забезпечити зменшення рівня заборгованості і не допустити виникнення заборгованості в поточному році.

Вікторія Матвєєва

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі