Теми статей
Обрати теми

Думка фахівців офіційних органів. Питома вага сільськогосподарської продукції визначається тільки за доходами

Редакція ПБО
Стаття

Питома вага сільськогосподарської продукції визначається тільки за доходами

Сільськогосподарське підприємство за результатами діяльності у 2007 році отримало збитки. Дебетове сальдо за рахунком 79 «Фінансові результати» при його закритті було списано на рахунок 44 у кореспонденції: Дт 442 «Непокриті збитки» —
Кт 79. Чи підлягає сума цього кредитового обороту за рахунком 79 включенню до рядка 6 «Загальна сума валового доходу підприємства» Розрахунку питомої ваги доходу від реалізації сільськогосподарської продукції власного виробництва та продуктів її переробки в загальній сумі валового доходу підприємства за попередній звітний (податковий) рік?

Форма Розрахунку питомої ваги доходу від реалізації сільськогосподарської продукції власного виробництва та продуктів її переробки в загальній сумі валового доходу підприємства за попередній звітний (податковий) рік (далі — Розрахунок), затверджена наказом Мінагрополітики від 22.11.2007 р. № 818 (із змінами і доповненнями).

Листом Мінагрополітики від 26.11.2007 р. № 37-27-2-7/18792 надіслано для використання в роботі Методичні рекомендації щодо складання Розрахунку (далі — Методрекомендації).

Пунктом 1.6 Методрекомендацій зазначено, що при складанні Розрахунку підприємства сільського та рибного господарства незалежно від організаційно-правових форм та форм власності керуються даними бухгалтерського обліку — відповідно до Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов’язань і господарських операцій підприємств і організацій, затвердженого наказом МФУ від 30.11.99 р. № 291 «Про затвердження Плану рахунків бухгалтерського обліку та Інструкції про його застосування» (із змінами), або якщо підприємство веде облік за спрощеною формою — відповідно до спрощеного Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов’язань і господарських операцій суб’єктів малого підприємництва, затвердженого наказом МФУ від 19.04.2001 р. № 186 «Про затвердження спрощеного Плану рахунків бухгалтерського обліку» (із змінами).

Із форми Розрахунку та абзацу третього п. 3.1 Методрекомендацій випливає, що для визначення загальної суми валового доходу підприємства (рядок 6 Розрахунку) підсумовуються кредитові обороти за субрахунками 791 «Результат операційної діяльності», 792 «Результат фінансових операцій», 793 «Результат іншої звичайної діяльності», 794 «Результат надзвичайних подій». При цьому в абзаці другому п. 3.1 Методрекомендацій зазначено, що загальна сума валового доходу підприємства визначається відповідно до вимог Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 15 «Дохід» (далі — П(С)БО 15), затвердженого наказом МФУ від 29.11.99 р. № 290.

Згідно з п. 5 П(С)БО 15 дохід визнається під час збільшення активу або зменшення зобов’язання, що зумовлює зростання власного капіталу (за винятком зростання капіталу за рахунок внесків учасників підприємства), за умови, що оцінка доходу може бути достовірно визначена.

Сума кредитового обороту за рахунком 79 у порядку закриття його на суму непокритих збитків

у кореспонденції з дебетом субрахунку 442 не включається до рядка 6 «Загальна сума валового доходу підприємства» Розрахунку, оскільки ця облікова процедура не відображає суму, яка відповідала б критеріям визнання доходу.

Тобто

у рядку 6 «Загальна сума валового доходу підприємства» Розрахунку слід відображати суму кредитових оборотів за рахунком 79 лише в кореспонденції з дебетом рахунків обліку доходів (70, 71, 72, 73, 74, 75).

Олена БІРЮКОВА,
в. о. заступника начальника Управління бухгалтерського обліку, звітності та ревізійної роботи Міністерства аграрної політики України

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі