Теми статей
Обрати теми

Пошта редакції. Наднормативне списання матеріалів

Редакція ПБО
Відповідь на запитання

Наднормативне списання матеріалів

 

Як правильно відображати наднормативне списання матеріалів у податковому обліку? Нараховувати податкові зобов’язання чи сторнувати податковий кредит? Як показати нестачу матеріалів?

(м. Харків)

 

По-перше

, необхідно відкоригувати валові витрати.

Оскільки матеріали, списані понад установлені норми або щодо яких виявлено нестачу, не використовуються в господарській діяльності, то витрати на їх придбання

не включаються до складу валових витрат (п. 5.1 Закону про податок на прибуток).

Якщо такі матеріали було придбано в податкових періодах, що передують періоду списання, то згідно з

п. 5.9 Закону про податок на прибуток необхідно відкоригувати їх залишки в додатку К1/1 до декларації з податку на прибуток (графа 4 за рядком, що відповідає місцю зберігання матеріалів, таблиці 1).

Якщо ж такі матеріали було придбано в тому самому податковому періоді, що і списані, то необхідно показник ряд. 04.1 декларації відобразити без урахування вартості таких матеріалів.

По-друге

, необхідно відкоригувати податковий кредит.

Підпункт 7.4.4

Закону про ПДВ передбачає, що в разі придбання матеріалів, які не призначаються для їх використання в господарській діяльності такого платника, сума ПДВ, сплаченого у зв’язку з таким придбанням, не включається до складу податкового кредиту.

Відобразити коригування податкового кредиту за наднормативним списанням матеріалів необхідно в рядку 16.3 (графа Б) декларації з податку на додану вартість, в якій зазначити суму ПДВ, що відповідає вартості списаних матеріалів. Також необхідно подати Розрахунок коригування сум ПДВ до податкової декларації (додаток 1), у графі 8 якого зазначити «наднормативне списання матеріалів», у графі 10 — суму коригування ПДВ (див.

статтю «Розрахунок коригування до декларації з ПДВ: премудрощі заповнення» // «Податки та бухгалтерський облік», 2007, № 91).

Слід зауважити, що в консультаціях податківців (див. «

Вісник податкової служби України», 2008, № 16, с. 41) висловлено думку: «Оскільки для цілей оподаткування списання втрат запасів, що перевищують норму природного убутку, вважається невикористанням таких запасів у господарській діяльності з метою отримання доходу, то списання втрат запасів, що перевищують норму природного убутку запасів, вважається операцією з умовного продажу, і за цей звітний період нараховуються податкові зобов’язання з ПДВ. Базою оподаткування є звичайні ціни, але не нижче закупівельної ціни цих запасів».

Ми не згодні з такою позицією податківців щодо збільшення податкових зобов’язань. Адже

Закон про ПДВ щодо зіпсованих товарів (так само і списаних понад норму) такої вимоги не висуває. Нарахувати податкові зобов’язання з метою компенсації «вхідного» податкового кредиту Закон вимагає тільки за такими операціями:

— переведення товарів (послуг) з оподатковуваної до неоподатковуваної (пільгової) діяльності (

ч. 5 п.п. 7.4.1);

— переведення основних фондів до складу невиробничих (

ч.5 п.п. 7.4.1, п. 4.2);

— передача в межах балансу для невиробничого використання (

п. 4.2);

— при «умовному» продажу товарів на момент анулювання реєстрації платника ПДВ (

п. 9.8).

Микола Шпакович, економіст-аналітик

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі