Теми
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

Щодо застосування замовниками процедури закупівлі в одного учасника без звернення до Комісії

Редакція ПБО
Податки & бухоблік Березень, 2008/№ 23
В обраному У обране
Друк
Висновок від 07.02.2008 р. № 02/29-

Щодо застосування замовниками процедури закупівлі в одного учасника без звернення до Комісії

Висновок Міжвідомчої комісії з питань державних закупівель від 07.02.2008 р. № 02/29-вс

 

Відповідно до статті 3

3 Закону України «Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти» (далі — Закон) з метою запобігання проявам корупції у сфері державних закупівель, досягнення оптимального і раціонального використання коштів державного бюджету Міжвідомча комісія з питань державних закупівель встановила:

Відповідно до преамбули Закону цей Закон визначає правові та економічні засади здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти.

Умови здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за рахунок державних коштів можуть встановлюватися або змінюватися виключно цим Законом та виключно у випадках, передбачених цим Законом (частина друга статті 2 Закону).

Статтею 34 Закону визначені основні вимоги до договору про закупівлю. Так, згідно з частиною другою названої статті договір про закупівлю укладається в письмовій формі та відповідно до положень Цивільного кодексу України.

Згідно з статтею 759 Цивільного кодексу України за договором найму (оренди) наймодавець передає або зобов’язується передати наймачеві майно у користування за плату на певний строк.

В розумінні абзацу десятого статті 1 Закону

послуги — будь-яка закупівля, крім товарів та робіт, включаючи підготовку спеціалістів, забезпечення транспортом і зв’язком, освоєння технологій, наукові дослідження, медичне та побутове обслуговування, а також консультаційні послуги, до яких належать послуги, пов’язані з консультуванням, експертизою, оцінкою, підготовкою висновків і рекомендацій.

Аналіз вищевикладених правових актів надає підстави вважати, що

оренда — різновид послуг в розумінні норм Закону.

Відповідно до статей 14, 33 Закону застосування процедури закупівлі в одного учасника

потребує отримання відповідного висновку Комісії.

Враховуючи наведені правові норми, встановила:

1.

Оренда майна — різновид послуг в розумінні норм Закону.

2. Цим висновком Комісія встановлює

можливість застосування замовниками процедури закупівлі в одного учасника без звернення до Комісії у випадку продовження дії договору на закупівлю послуг з оренди державного та комунального майна за цінами і між сторонами, які визначені на момент його укладення, проте не звільняє замовників від обов’язку оформлення документів та опублікування звітності, передбаченої Законом при застосуванні зазначеної процедури.

3. Цей висновок Міжвідомчої комісії з питань державних закупівель підлягає опублікуванню в інформаційному бюлетені Тендерної палати України.



коментар редакції

При продовженні договору на закупівлю послуг оренди замовникам не потрібно одержувати висновок
 Міжвідомчої комісії на проведення процедури закупівлі в одного учасника

Як відомо, закупівля товарів, робіт та послуг, що повністю чи частково здійснюється за рахунок державних коштів, повинна проводитися з урахуванням вимог Закону України «Про закупівлю товарів, робіт та послуг за державні кошти» від 22.02.2000 р. № 1490-III (далі — Закон).

Згідно із Законом під послугами розуміють будь-яку закупівлю, крім товарів та робіт, включаючи підготовку фахівців, забезпечення транспортом та зв’язком, освоєння технологій, наукові дослідження, медичне та побутове обслуговування, а також консультаційні послуги, до яких належать послуги, пов’язані з консультуванням, експертизою, оцінкою, підготовкою висновків та рекомендацій.

Якщо річна вартість закупівлі послуг з оренди державного та комунального майна

дорівнює або перевищує 20 тис. грн., то закупівлю таких послуг бюджетним установам необхідно здійснювати із застосуванням однієї з процедур закупівель, передбачених Законом.

Розпорядники бюджетних коштів у разі закупівлі послуг з оренди включають таку закупівлю до річного плану закупівель та застосовують процедуру закупівлі в одного учасника.

Підставою для проведення саме цієї процедури закупівлі є ч. 2 ст. 33 Закону,

згідно з якою процедура закупівлі в одного учасника застосовується у зв’язку з відсутністю конкуренції (у тому числі з технічних причин) на товари, роботи та послуги, які може бути поставлено (виконано) тільки певним учасником і при цьому не мають альтернативи.

Однією з особливостей процедури закупівель в одного учасника є необхідність отримання замовником відповідного

висновку Міжвідомчої комісії з питань державних закупівель (далі — Комісія) у випадку, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує 30 тис. грн. для товарів та послуг, у тому числі й послуг оренди. Таку вимогу до цієї процедури закупівель передбачено ч. 2 ст. 14 Закону. Перелік документів, які необхідно подати замовнику для отримання зазначеного висновку, установлено Порядком подання та розгляду заяв щодо застосування процедур державних закупівель в одного учасника та з обмеженою участю, затвердженим рішенням Міжвідомчої комісії з питань державних закупівель від 21.03.2007 р. № 01/2рш.

Як показує практика, при оренді державного і комунального майна орендарі та орендодавці часто залишаються вірними один одному протягом багатьох років. Беручи до уваги цей факт, Комісія спростила для замовників процедуру закупівлі в одного виконавця. Так, у разі

продовження дії договору на закупівлю послуг з оренди державного і комунального майна за цінами та між сторонами, визначеними на момент його укладення, замовникам не потрібно звертатися до Комісії та подавати документи для отримання висновку на застосування процедури закупівлі в одного учасника.

Разом з тим замовників-орендарів не звільнено від проведення процедури закупівлі послуг оренди, оформлення всіх пов’язаних з нею документів та від обов’язку складання

Звіту про результати здійснення процедури закупівлі в одного учасника товарів, робіт та послуг за державні кошти за формою, затвердженою розпорядженням Антимонопольного комітету України від 20.06.2006 р. № 219-р, а також його оприлюднення згідно з вимогами Закону.

Вікторія Матвєєва

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал
stop

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте сайт Factor Увійдіть та читайте далі безкоштовно