Теми
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

Рекламні акції. Податкові наслідки самореклами

Редакція ПБО
Податки & бухоблік Листопад, 2008/№ 93
В обраному У обране
Друк
Відповідь на запитання

Рекламні акції

 

Податкові наслідки самореклами

 

Поліграфічне підприємство виготовило рекламні листівки з інформацією про власну діяльність з метою залучення клієнтів. Листівки розповсюджено на станціях метрополітену. Чи включаються витрати на виготовлення таких рекламних матеріалів до складу валових витрат? Чи потрібно сплачувати податок з реклами?

(м. Харків)

 

Як відомо, з погляду податкового законодавства рекламні витрати поділяються на лімітовані та нелімітовані.

Порядок їх відображення в обліку регулюється нормами п.п. 5.4.4 Закону про податок на прибуток. Відповідно до першого абзацу цього підпункту витрати платника податку на проведення передпродажних та рекламних заходів щодо товарів (робіт, послуг), які продаються (надаються) таким платником податків, уключаються до складу валових витрат.

Витрати, пов’язані з виготовленням та розповсюдженням листівок, є витратами на проведення рекламних заходів і потрапляють під дію

першого абзацу п.п. 5.4.4 Закону про податок на прибуток, наведеного вище. Вони відображаються у складі валових витрат у повному обсязі без обмежень. Однак тут є одна умова: листівки повинні містити інформацію про товари (роботи, послуги), які реалізуються безпосередньо платником податків.

У ситуації, що розглядається, підприємство самостійно виготовляє рекламний матеріал. У ньому міститься інформація про всі види робіт, що ним виконуються. Метою рекламної компанії є залучення нових замовників. У зв’язку з цим підприємство має повне право відобразити рекламні витрати у складі валових витрат. З цим згодна і ДПАУ, про що свідчить

лист від 03.06.2002 р. №3428/6/15-1215-26 // «Податки та бухгалтерський облік», 2005, № 48.

Вартість матеріалів, використаних на виготовлення листівок, бере участь у перерахунку згідно з

п. 5.9. Закону про податок на прибуток до моменту їх списання. А суми ПДВ, сплачені підприємством у складі вартості запасів, уключаються до податкового кредиту (на підставі п.п. 7.4.1 Закону про ПДВ).

При роздачі рекламних листівок у підприємства не виникає жодних податкових наслідків ні щодо податку на прибуток, ні щодо ПДВ. Це пов’язане з тим, що така операція

не є поставкою товару, визначення якої наведено в п. 1.4 Закону про ПДВ, бо рекламний матеріал, що роздається, є носієм та засобом розповсюдження інформації про товари (роботи, послуги) платника податків, його не може бути використано з іншою метою, крім інформування потенційних покупців. Про це зокрема йшлося й у листах ДПАУ від 13.06.2006 р. № 6421/6/16-1515-26; від 03.06.2002 р. № 3428/6/15-1215-26 // «Податки та бухгалтерський облік», 2005, № 48.

Щодо питання про необхідність сплати податку з реклами, то для відповіді на нього звернемося до

ст. 11 Декрету про місцеві податки і збори. Відповідно до норм зазначеного документа об’єктом обкладення податком з реклами є вартість послуг зі встановлення та розміщення реклами. Сплата податку здійснюється під час оплати послуг зі встановлення та розміщення реклами.

Як випливає із запитання, підприємство самостійно виготовляє та поширює рекламу про свою діяльність. При цьому жодних послуг воно не придбаває, а отже, і оплачувати йому нема чого. Звідси можна зробити висновок, що

об’єкт обкладення податком з реклами відсутній.

Проте не все так однозначно. Зазначаючи про податок з реклами, який належить до місцевих податків, необхідно враховувати рішення органів місцевого самоврядування. Так, наприклад, у

Положенні про податок з реклами, затвердженому рішенням Запорізької міської ради четвертої сесії XXIV скликання від 05.09.2002 р. № 11, об’єктом обкладення податком з реклами є вартість послуг з установлення та розповсюдження реклами власної продукції (робіт, послуг), у тому числі роботи, які виконуються господарським способом. А от у рішенні 21 сесії Харківської міської ради I скликання від 20.09.1993 р. об’єктом оподаткування є вартість послуг з установлення та розміщення реклами. Як бачимо, роботи із самостійного виготовлення та розповсюдження засобів реклами тут не вказані.

Таким чином, у вирішенні питання про сплату податку з реклами необхідно орієнтуватися на положення, затверджені місцевим органом виконавчої влади. Тим більше, що думка ДПАУ суперечлива. Так, у

листі від 23.02.2004 р. № 91/4/13-1114 представники головного податкового відомства виступають за сплату податку при самостійному розміщенні реклами, а в листі ДПА м. Києва від 25.07.2005 р. № 693/10/15-508 // «Податки та бухгалтерський облік», 2007, № 80 дотримуються протилежної думки.

Марина Ковенко, економіст-аналітик

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал
stop

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте сайт Factor Увійдіть та читайте далі безкоштовно