Теми
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

Ви нам писали. Рекламна роздача продукції єдиноподатниками

Редакція ПБО
Податки & бухоблік Вересень, 2008/№ 72
В обраному У обране
Друк
Стаття

Рекламна роздача продукції єдиноподатниками

 

До редакції надійшов лист підприємства «А», що виробляє відеофільми (платник єдиного податку 6 %), із запитаннями: чи можна безоплатно розповсюджувати свою продукцію з рекламною метою і як правильно відобразити такі операції в податковому та бухгалтерському обліку?

У цій статті спробуємо дати вичерпні відповіді на поставлені запитання.

Микола ШПАКОВИЧ, економіст-аналітик Видавничого будинку «Фактор»

 

Документи статті

ЦКУ

— Цивільний кодекс України від 16.01.2003 р. № 435-IV.

Закон про ПДВ

Закон України «Про податок на додану вартість» від 03.04.97 р. № 168/97-ВР.

Закон про податок на прибуток

— Закон України «Про оподаткування прибутку підприємств» у редакції Закону від 22.05.97 р. № 283/97-ВР.

Закон № 889

— Закон України «Про податок з доходів фізичних осіб» від 22.05.2003 р. № 889-IV.

Указ № 727

— Указ Президента України «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб’єктів малого підприємництва» від 03.07.98 р. № 727/98 у редакції від 28.06.99 р. № 746/99.

 

Стаття 1 Указу № 727

передбачає, що СПД — юридичні особи, які перейшли на спрощену систему оподаткування за єдиним податком, не мають права застосовувати інші способи розрахунків за відвантажену продукцію, крім готівкового та безготівкового розрахунку грошовими коштами.

У особи, яка отримала будь-які матеріальні цінності в ході рекламної компанії, не виникає жодних господарських зобов’язань перед рекламодавцем з оплати отриманих цінностей. Роздача продукції власного виробництва з рекламною метою, по суті, є укладенням договору дарування в усній формі (

ст. 717 ЦКУ), який не передбачає проведення розрахунків.

Таким чином, при безоплатній роздачі продукції власного виробництва

не проводяться розрахунки «іншим» способом, отже, проведення таких операцій не є порушенням ст. 1 Указу № 727 і підприємство не ризикує втратити право користуватися спрощеною системою оподаткування, головне — правильно відобразити їх у податковому та бухгалтерському обліку.

По-перше

, базою обкладення єдиним податком за ставкою 6 % є виручка від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) без урахування акцизного збору (п. 3 Указу № 727), тому вартість безоплатно розданої продукції власного виробництва з рекламною метою не є об’єктом обкладення єдиним податком.

По-друге

, об’єктом обкладення податком на додану вартість є операції з поставки товарів (п. 3.1.1 Закону про ПДВ). У свою чергу, згідно з п. 1.4 зазначеного Закону до поставки належать операції з безоплатної передачі товарів, отже, на вартість безоплатно розданих товарів необхідно нарахувати податкові зобов’язання виходячи зі звичайної ціни (п. 4.2).

По-третє

, необхідно визначитися зі сплатою податку з доходів фізичних осіб, оскільки з ним ситуація неоднозначна.

Так, на думку податківців, якщо витрати на проведення рекламних акцій здійснюються в порядку та в межах, установлених

п.п. 5.4.4 Закону про податок на прибуток, їх вартість не є об’єктом обкладення податком з доходів фізичних осіб (див. лист ДПАУ від 14.10.2005 р. № 9924/6/17-3116; консультації в журналі «Вісник податкової служби України», 2005, № 34; 2006, № 7; 2007, № 6).

Однак виникає запитання: як бути платникам єдиного податку, на яких не поширюється зазначена норма

Закону про податок на прибуток? Адже система оподаткування підприємства, що проводить рекламну кампанію, не повинна впливати на оподаткування доходів, отриманих фізичними особами від рекламодавця.

На наш погляд, правильніше підходити до цієї ситуації залежно від вартості подарунків, що роздаються, та можливості персоніфікувати безоплатні роздачі, про що можна докладно прочитати у статті «

Рекламні акції» // «Податки та бухгалтерський облік», 2007, № 76, с. 5.

Якщо

вартість товарів незначна і вони надаються широкому колу осіб, яких не можна персоніфікувати, то утримати податок з доходу кожного одержувача немає можливості. У такому разі видача та списання рекламної продукції оформляється одним документом і відповідно ПДФО немає.

Якщо ж

подарунки достатньо цінні і роздаються конкретним особам (наприклад, покупцям певного товару), видача кожної одиниці оформлюється документально, отже, є можливість персоніфікувати осіб-одержувачів, тоді роздані товари (подарунки) розцінюються як додаткове благо та, з урахуванням думки ДПАУ, викладеної в листах від 12.03.2007 р. №2309/6/17-0216 // «Податки та бухгалтерський облік», 2007, № 31 та від 22.02.2008 р. № 2509/н/17-0714, до них слід застосовувати норми п.п. 4.2.9 Закону №899 і оподатковувати за ставкою 15 %.

Порядок відображення операції з рекламної роздачі власної продукції в

бухгалтерському обліку розглянемо на умовному прикладі.

У ході рекламної кампанії було роздано 100 дисків з фільмами, загальна облікова вартість яких становить 1000 грн., роздрібна ціна диска — 20 грн.

Витрати на проведення такої рекламної акції відображаються на рахунку 93 «Витрати на збут» такими проводками:

 

№ з/п

Зміст операції

Кореспондуючі рахунки

Сума, грн.

дебет

кредит

1

Видано рекламну продукцію

93

26

1000,00

2

Нараховано податкові зобов’язання на звичайну вартість (100 х 20,0 х 20 %)

93

641/ПДВ

400,00

 

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал
stop

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте сайт Factor Увійдіть та читайте далі безкоштовно