Операції з основними фондами. Документи — підстави для амортизації ремонту

Редакція ПБО
Податки & бухоблік Квітень, 2009/№ 35
В обраному У обране
Друк
Відповідь на запитання

Документи — підстави для амортизації ремонту

 

Підприємство за договором оренди орендує будівлю. Не всупереч умовам договору оренди підприємство в цій будівлі за допомогою сторонньої організації здійснило ремонт. На момент проведення ремонту 10 % ремонтний ліміт вичерпано. Які документи будуть підставою для початку амортизації витрат на ремонт орендованої будівлі?

(м. Запоріжжя)

 

Згідно з

п.п. 8.7.1 Закону про податок на прибуток платник податку має право протягом звітного періоду віднести до валових витрат будь-які витрати, пов’язані з поліпшенням основних фондів, що підлягають амортизації, у тому числі витрати на поліпшення орендованих основних фондів, у сумі, що не перевищує 10 % сукупної балансової вартості всіх груп основних фондів станом на початок такого звітного періоду.

Витрати, що

перевищують зазначену суму, розподіляються пропорційно сумі фактично понесених платником податку витрат на поліпшення основних фондів груп 2, 3, 4 або окремих об’єктів основних фондів групи 1 та збільшують балансову вартість основних фондів відповідних груп або окремих об’єктів основних фондів групи 1 станом на початок розрахункового кварталу.

Відповідно до

п.п. 8.8.1 Закону про податок на прибуток сума витрат на ремонт основних фондів, яка перевищує 10 % ремонтний ліміт, уключається орендодавцем до балансової вартості:

створеного раніше «ремонтного» об’єкта основних фондів групи 1 (якщо на балансі орендаря вже обліковується створений раніше ремонтний об’єкт основних фондів групи 1 за орендованою будівлею);

створеного таким орендарем окремого «ремонтного» об’єкта основних фондів групи 1 (якщо на балансі орендаря не обліковується «ремонтний» об’єкт основних фондів групи 1 за орендованою будівлею).

З урахуванням того, що ремонтний ліміт на момент здійснення підприємством ремонту орендованої будівлі вичерпано і, мабуть, ремонт орендованої будівлі підприємство проводить уперше, то

вся сума ремонту йде на створення об’єкта ОФ групи 1.

У податковому обліку по створеному підприємством «ремонтному» об’єкту амортизація починає нараховуватися в порядку, анологічному, що діє стосовно об’єктів основних фондів групи 1. Так, у

листі від 21.04.2003 р. № 3859/6/15-1116 ДПАУ початок амортизації об’єктів основних фондів групи 1 прив’язує до кварталу, наступного за кварталом введення в експлуатацію такого об’єкта.

Документальним підтвердженням уведення в експлуатацію «ремонтного об’єкта» буде акт приймання/здачі ремонтних робіт

, отриманий від сторонньої організації, що безпосередньо займається ремонтом будівлі. Відповідно формування балансової вартості для подальшої амортизації створеного на підприємстві «ремонтного» об’єкта основних фондів групи 1 потрібно здійснити на початок кварталу, наступного за кварталом підписання акта приймання/здачі ремонтних робіт.

 

Наталія Дзюба, економіст-аналітик

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
Завантажуйте наш мобільний додаток iFactor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Закрити
icon-block
Заважає реклама?
Ви маєте можливість її відключити!
Бажаєте побачити, як сайт буде виглядати без реклами?
Вимкнути на 10 секунд