Пошта редакції. Якщо після поданої скарги податківці частково зменшили суму податкових зобов’язань, що оскаржуються

Редакція ПБО
Податки & бухоблік Січень, 2009/№ 3
В обраному У обране
Друк
Відповідь на запитання

Якщо після поданої скарги податківці частково зменшили суму податкових зобов’язань, що оскаржуються

 

На отримане від податківців податкове повідомлення платник податків подав первинну скаргу. За результатами розгляду первинної скарги податковий орган зменшив суму раніше нарахованого податкового зобов’язання, направивши платнику податків відповідь (рішення) за скаргою, і через декілька днів вручив платнику податків нове податкове повідомлення (зі зменшеною сумою). Однак платник податків усе одно з ним не згоден. З якої дати потрібно починати відлік 10-денного строку для повторного оскарження — із дня отримання відповіді (рішення) податкового органу за первинною скаргою чи з дня отримання нового податкового повідомлення?

(м. Черкаси)

 

Спершу звернемося до п. 6.5 Закону № 2181. Ним передбачено: у разі, коли нарахована сума податкового зобов’язання (пені та штрафних санкцій) або податкового боргу зменшується внаслідок їх адміністративного оскарження, раніше надіслане податкове повідомлення або податкова вимога вважаються відкликаними від дня отримання платником податків нового податкового повідомлення (податкової вимоги), що містить нову суму податкового зобов’язання (податкового боргу). При цьому зменшена сума податкового зобов’язання (податкового боргу) повинна бути сплачена або може бути оскаржена у строки, установлені Законом № 2181.

Разом із тим, хоча в цьому пункті і зазначається про можливість оскарження зменшеної суми податкових зобов’язань, вважаємо, що норми п. 6.5 Закону № 2181 слід розуміти тільки як установлення черговості, порядку та особливості направлення (відкликання) податкових повідомлень (податкових вимог) платнику податків, тоді як саму процедуру їх оскарження регулюють положення п. 5.2 Закону № 2181. А отже, кажучи про оскарження, у першу чергу слід керуватися останнім із перелічених пунктів, тобто п. 5.2 Закону № 2181.

У зв’язку з цим потрібно звернутися до абзацу першого

п.п. 5.2.2 п. 5.2 Закону № 2181, яким передбачено: якщо контролюючий орган направляє платнику податків рішення про повне або часткове незадоволення його скарги, то такий платник податків має право звернутися протягом 10 календарних днів, наступних за днем отримання відповіді, з повторною скаргою до контролюючого органу вищого рівня, а при повторному повному або частковому незадоволенні скарги — до контролюючого органу вищого рівня з дотриманням зазначеного 10-денного строку для кожного випадку оскарження та 20-денного строку для відповіді на нього.

Як бачимо,

абзац перший п.п. 5.2.2 Закону № 2181 прямо застерігає дії платника податків у разі часткового незадоволення його первинної скарги контролюючим органом. Так, платник податків, який не згоден з рішенням за первинною скаргою, має право продовжити процедуру оскарження і подати повторну скаргу (але вже контролюючому органу вищого рівня) протягом 10 календарних днів, наступних за днем отримання відповіді (рішення) за первинною скаргою. Це ж зазначається і в п. 5.1 Положення про порядок подання та розгляду скарг платників податків органами державної податкової служби, затвердженого наказом ДПАУ від 11.12.96 р. № 29.

Таким чином,

10-денний строк для оскарження платнику податків потрібно відлічувати від дня, наступного за днем отримання відповіді (рішення) податкового органу за первинною скаргою (а не з дня, наступного за днем отримання нового податкового повідомлення зі зменшеною сумою податкових зобов’язань). І це цілком обґрунтовано — адже в цьому випадку платник податків, який не згоден з первинним рішенням за скаргою, по суті, продовжує розпочату раніше процедуру адміністративного оскарження (а не відкриває нову процедуру оскарження щодо новоотриманого податкового повідомлення зі зменшеною сумою). Тому при відліку 10 днів орієнтуватися на строки отримання нового податкового повідомлення було б неправильно.

Додамо, що підтвердженням тому також є

лист ДПАУ від 14.12.2004 р. № 24348/7/25-0017 // «Податки та бухгалтерський облік», 2008, № 21, в якому наведено зразки рішень про результати розгляду первинної скарги. Так, у зразку рішення для випадку з частковим задоволенням скарги платника податків (з посиланням на п.п. 5.2.2 Закону № 2181) прямо зазначається: у разі незгоди платника податків з рішенням контролюючого органу щодо розгляду первинної скарги, таке рішення може бути оскаржене протягом 10 календарних днів, наступних за днем отримання рішення за розглядом первинної скарги.

Також на те, що повторну скаргу слід подавати контролюючому органу вищого рівня у 10-денний строк, наступний за днем

отримання відповіді (рішення) за розглядом первинної скарги (а не за днем отримання нового податкового повідомлення), зверталася увага й у консультації працівників податкових органів у газеті «Податковий, банківський, митний КОНСУЛЬТАНТ», 2007, № 2, с. 8.

 

Людмила Солошенко, економіст-аналітик

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
Завантажуйте наш мобільний додаток iFactor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Закрити
icon-block
Заважає реклама?
Ви маєте можливість її відключити!
Бажаєте побачити, як сайт буде виглядати без реклами?
Вимкнути на 10 секунд