Готівкові розрахунки. Готівкові розрахунки на автотранспорті

Редакція ПБО
Податки & бухоблік Листопад, 2009/№ 89
В обраному У обране
Друк
Відповідь на запитання

Готівкові розрахунки на автотранспорті

 

Водії підприємства, основним видом діяльності якого є внутрішні перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, повертаються з виручкою о 22:00, коли каса підприємства вже не працює. Як оприбутковувати цю виручку, не порушуючи норм Положення № 637?

(м. Луганськ)

 

Відповідно до вимог

п. 2.6 Положення № 637 усю готівку, що надходить до каси, має бути своєчасно (у день отримання готівкових коштів) та в повній сумі оприбутковано. При цьому під оприбуткуванням розуміють проведення підприємствами та підприємцями обліку готівки в касі на повну суму її фактичного надходження в касовій книзі, книзі обліку доходів та витрат, книзі обліку розрахункових операції (п. 1.2 Положення № 637).

Важливо, що при оприбуткуванні готівки враховується спосіб проведення розрахунків: через касу підприємства, із застосуванням РРО (РК) чи без них. Отже, щоб відповісти на поставлене запитання, спочатку з’ясуємо, який спосіб розрахунків використовується при перевезенні пасажирів на автобусних маршрутах.

Згідно з

п. 4 ст. 9 Закону про РРО при розрахунках на автомобільному транспорті, коли видаються талони, квитанції, квитки з нанесенням друкарським способом серії, номера та номінальної вартості, РРО та розрахункові книжки не використовуються. Це означає, що продаж квитків у салонах автобусів та маршрутних таксі може здійснюватися без використання РРО та розрахункових книжок. Однак для цього на розрахункових документах має бути нанесено друкарським способом серію, номер та номінальну вартість послуги.

Водночас

п. 4 ст. 9 Закону про РРО не звільняє суб’єктів господарської діяльності від використання книги обліку розрахункових операцій (КОРО). Відповідно до ст. 2 Закону про РРО вона являє собою прошнуровану та належним чином зареєстровану в органах державної податкової служби України книгу, яка містить щоденні звіти, що складаються на підставі відповідних розрахункових документів щодо руху готівкових грошових коштів, товарів (послуг). У ситуації, що розглядається, такими розрахунковими документами є талони, квитанції і квитки, про які вже згадувалося. Отже, при проведенні розрахунків на автомобільному транспорті згідно з нормами п. 4 ст. 9 Закону про РРО суб’єкти господарської діяльності зобов’язані використовувати належним чином зареєстровані КОРО. На це, до речі, звертала увагу і ДПАУ в листі від 12.01.2004 р. № 287/7/23-2117.

При такому способі проведення розрахунків автотранспортному підприємству в питаннях оприбуткування готівки необхідно керуватися

абзацом четвертим п. 2.6 Положення № 637. Для наочності процитуємо зазначену норму: «Підприємствам, яким згідно із Законом України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» надано право проводити готівкові розрахунки зі споживачами без використання РРО та РК і специфіка функціонування яких унеможливлює оформлення ними кожної операції касовим ордером (продаж проїзних та перевізних документів; квитків державних лотерей; квитків на відвідування культурно-спортивних та видовищних закладів тощо), дозволяється оприбутковувати готівку в кінці робочого дня за сукупністю операцій у цілому за робочий день з оформленням касових документів та відображенням у відповідній книзі обліку». При цьому до касових документів належать документи (касові ордери та відомості на виплату грошей, розрахункові документи, квитанції програмно-технічних комплексів самообслуговування, відомості закупівлі сільськогосподарської продукції, інші прибуткові та видаткові касові документи), за допомогою яких відповідно до законодавства України оформляються касові операції, звіти про використання коштів, а також відповідні журнали встановленої форми для реєстрації цих документів та книги обліку (п. 1.2 Положення № 637).

Таким чином, виконання записів про рух готівки у книзі обліку розрахункових операцій виходячи з кількості проданих квитків після закінчення рейса і буде оприбуткуванням готівкової виручки автотранспортного підприємства.

 

Марина Ковенко, економіст-аналітик

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
Завантажуйте наш мобільний додаток iFactor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Закрити
icon-block
Заважає реклама?
Ви маєте можливість її відключити!
Бажаєте побачити, як сайт буде виглядати без реклами?
Вимкнути на 10 секунд