Теми статей
Обрати теми

Щодо окремих питань подання та розгляду скарг платників на рішення (постанови) органів ДПС. 7. Щодо розгляду скарг платників податків на податкові вимоги

Редакція ПБО
Лист від 09.07.2009 р. № 14314/7/25-0017

Початок

Попередній фрагмент

7. Щодо розгляду скарг платників податків на податкові вимоги

 

Відповідно до пункту 1.10 статті 1 та підпункту 6.2.1 пункту 6.2 статті 6 Закону № 2181

податкова вимога — це письмова вимога податкового органу до платника податків погасити суму податкового боргу, яка надсилається платнику податків у разі, коли він не сплачує узгоджену суму податкового зобов’язання в установлені строки. Податкові вимоги мають містити, крім відомостей, передбачених підпунктом 6.2.3 пункту 6.2 статті 6 зазначеного Закону, посилання на підстави їх виставлення; суму податкового боргу, належного до сплати, пені та штрафних санкцій; перелік запропонованих заходів із забезпечення сплати суми податкового боргу.

Пунктом 5.1 статті 5 Закону № 2181 передбачено, що податкове зобов’язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації і не може бути оскаржене платником податків в адміністративному або судовому порядку. Податкове зобов’язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 зазначеного Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, коли платник оскаржує таке податкове повідомлення. При цьому день закінчення процедури адміністративного оскарження вважається днем узгодження податкового зобов’язання платника податків. Закінчення процедури адміністративного оскарження визначено підпунктом 5.2.4 пункту 5.2 статті 5 Закону № 2181. До закінчення процедури адміністративного оскарження та з урахуванням вимог підпункту 5.3.2 пункту 5.3 статті 5 зазначеного Закону податкові вимоги не можуть бути надіслані платнику податків.

Скарги платників податків на податкові вимоги, що надсилаються органами ДПС на узгоджені суми податкових зобов’язань, розглядаються податковими органами відповідно до вимог підпункту 5.2.2 пункту 5.2 статті 5 Закону № 2181 і Положення про розгляд скарг.

Положення про розгляд скарг визначає порядок подання та розгляду органами державної податкової служби скарг платників податків при оскарженні ними в адміністративному порядку, зокрема, податкових вимог щодо податкового боргу. Відповідно до підпункту 4.5 пункту 4 Положення про розгляд скарг податкові вимоги можуть бути оскаржені протягом

десяти календарних днів, наступних за днем отримання такого рішення або відповіді (рішення) органу державної податкової служби на скаргу (заяву).

Відповідно до Положення про розгляд скарг розгляд первинних скарг платників податків на податкові вимоги здійснюється працівниками державних податкових інспекцій, податкові вимоги яких оскаржуються, уповноваженими на це керівником органу державної податкової служби (або його заступником), а підрозділи апеляцій розглядають повторні скарги на рішення, прийняті органами державної податкової служби за розглядом первинних скарг на податкові повідомлення про суми податкових зобов’язань та на інші рішення, зазначені у пункті 2 Положення.

За дорученням керівника органу державної податкової служби (або його заступника) повторні скарги можуть також розглядатися працівником іншого підрозділу органу ДПС.



коментар редакції

Скарги на податкові вимоги

У цьому питанні ДПАУ кардинально змінила свою думку: у первісній редакції листа, що коментується (від 09.07.2009 р.), було зроблено висновок, що передбачений п.п. 5.2.2 Закону № 2181 та Порядком розгляду скарг порядок не поширюється на прийняття рішень щодо розгляду скарг платників податків на податкові вимоги. Однак листом ДПАУ від 11.08.2009 р. № 17195/7/25-0017 було внесено зміни, у результаті яких до листа, що коментується, уключено протилежний — і, на наш погляд, правильний, — висновок про те, що

оскарження податкових вимог має здійснюватися відповідно до вимог п.п. 5.2.2 Закону № 2181 та Порядку розгляду скарг.

Із таким висновком слід погодитися, тим більше, що він прямо випливає з тексту самого п.п. 5.2.2 Закону № 2181. Відповідно до нього, якщо платник податків вважає, що контролюючий орган неправильно визначив суму податкового зобов’язання або прийняв

будь-яке інше рішення , що суперечить законодавству з питань оподаткування або виходить за межі його компетенції, установленої законом, такий платник податків має право звернутися до контролюючого органу зі скаргою про перегляд цього рішення, яка подається у письмовій формі та може супроводжуватися документами, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за необхідне надати.

 

Олена Уварова

Закінчення

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі