Теми статей
Обрати теми

Питання Загального реєстру податкових накладних

Редакція ПБО
Розпорядження від 23.09.2009 р. № 1178-

Кабінет Міністрів України

 

Питання Загального реєстру податкових накладних

Розпорядження від 23 вересня 2009 р. № 1178-р

 

1. З метою упорядкування адміністрування податку на додану вартість, вдосконалення податкового обліку та відповідно до підпункту 7.2.8 пункту 7.2 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість»

запровадити реєстрацію податкових накладних платників податку — продавців товарів (робіт, послуг) (далі — продавці) в Загальному реєстрі податкових накладних (далі — Реєстр) із сумою податку на додану вартість, зазначеною в одній накладній:

понад

1 млн гривень — з 1 листопада 2009 р.;

понад

500 тис. гривень — з 1 січня 2010 р.;

понад

100 тис. гривень — з 1 квітня 2010 року.

2.

Податкова накладна надається покупцю товарів (робіт, послуг) (далі — покупець) після внесення відомостей про неї до Реєстру.

3. Порядок ведення Реєстру встановлюється ДПА.

Покупець має право звіряти

відповідність даних податкової накладної даним Реєстру.

4.

У разі порушення продавцем установленого порядку реєстрації податкових накладних ДПА має право проводити перевірку достовірності зазначених платником податку сум податкових зобов’язань з метою встановлення права покупця на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту.

Надходження до органу державної податкової служби

інформації про виявлення розбіжностей у даних податкової накладної та Реєстру є підставою для проведення позапланової виїзної перевірки продавця та покупця.

5. Невідповідність даних, зазначених в податковій накладній, даним Реєстру не звільняє продавця від обов’язку включення суми податку на додану вартість, зазначеної в податковій накладній, до суми податкових зобов’язань за відповідний звітний період.

Покупець втрачає право на податковий кредит відповідно до податкової накладної, якщо сума податку на додану вартість згідно з накладною не відображена продавцем у податковій декларації або продавець не провів у повному обсязі розрахунки з бюджетом за такою декларацією.

 

Прем’єр-міністр України Ю. Тимошенко



коментар редакції

Кабмін «працює»: під прицілом знову ПДВ

Перед нами чергові новації адміністрування ПДВ. Зрозуміло, що і цей документ незаконний. Але бухгалтери вже давно звикли, що Кабмін запроваджує чергові правила, абсолютно не звертаючи уваги на закон. Причому у своїх «починах» його не зупиняє навіть факт припинення Президентом колишніх спроб установлення обмежень щодо старих податкових накладних. Що ж вигадали фахівці Кабміну тепер?

1. Уводиться

Загальний реєстр податкових накладних. Посилання на п.п. 7.2.8 Закону про ПДВ, яке нібито надає законності існуванню цього реєстру, явно не доречне, адже в цьому підпункті йдеться про реєстр отриманих і виданих податкових накладних. До речі, не зовсім зрозуміло, навіщо взагалі потрібний цей Загальний реєстр, якщо платники податків і так ведуть реєстри отриманих і виданих податкових накладних, тобто приписи п.п. 7.2.8 Закону про ПДВ уже виконуються.

2. У цьому Загальному реєстрі відображаються тільки податкові накладні за великими поставками (залежно від дати виписування і того, на який час з інтервалів, зазначених у розпорядженні, ця дата припадає (якщо, звісно, воно не буде зупинене найближчими місяцями) загальна сума поставки має становити від більш ніж 6 млн грн. (у тому числі ПДВ — понад 1 млн грн.) до більш ніж 600 тис. грн. (у тому числі ПДВ — понад 100 тис. грн.)). Отже,

розпорядження, що коментується, стосуватиметься досить вузького кола платників податків. Тим більше, що для уникнення необхідності внесення податкової накладної до реєстру можна просто дробити поставки або передоплати залежно від того, яка з цих подій є першою. Наприклад, якщо в листопаді за договором відвантажується товар, що дробиться, загальною вартістю понад 6 млн грн. (у тому числі ПДВ — більше 1 млн грн.) і це є першою подією, то можна оформити відвантаження на половину вартості в один день, а решту — наступного дня. У такому разі встановлені критерії щодо внесення податкової накладної до Загального реєстру не дотримуються. З передоплатою ще простіше: її завжди можна розділити на дві, три і так далі частини.

3. Загальний реєстр уводиться в дію з 1 листопада. Тому до цієї дати податківці повинні встигнути розробити порядок його ведення. Якщо такого порядку до цієї дати не буде, то це означає, що розпорядження не запрацює. На наш погляд, контролери не повинні перешкоджати включенню до податкового кредиту «великих» податкових накладних до появи відповідного порядку від ДПАУ.

4. Підстави для проведення позапланової виїзної перевірки, якою лякають у п. 4 розпорядження, що коментується, — не більше ніж вигадка авторів документа. Їх не передбачено Законом України «Про державну податкову службу в Україні».

5. Останнє речення п. 5 розпорядження взагалі не влазить в жодні межі (якщо говорити про межі закону):

покупець втрачає право на податковий кредит за податковою накладною, якщо продавець не відобразив суму ПДВ у декларації або не провів у повному обсязі розрахунки з бюджетом за такою декларацією!

По-перше, залежність податкового кредиту покупця від відображення податкових зобов’язань постачальника (сама по собі незаконна вимога, але це нюанси), на наш погляд, має розглядатися в контексті всього розпорядження, тобто йдеться про

податкові накладні, які повинні реєструватися в Загальному реєстрі.

По-друге, абсолютно не зрозуміло, як покупцю практично виконати цю норму. Адже декларація подаватиметься продавцем протягом 20 днів після закінчення періоду, а розрахунок з бюджетом за декларацією і того пізніше. Покупцю ж потрібно мати цю інформацію не пізніше моменту подання власної декларації. Зрозуміло, що проведення розрахунків із бюджетом продавцем на цю дату, найімовірніше, ще не відбудеться. Таку інформацію на момент подання декларації покупцем не матиме і сам податковий орган. Тому єдине, що можна дізнатись у цьому випадку, — чи внесена така податкова накладна до Загального реєстру.

6. У проекті документа передбачалося, що податківці могли відмовити в реєстрації податкової накладної (а отже, і відмовити в податковому кредиті покупцю), якщо правочин не зумовлений економічною доцільністю. Благо, що в остаточному варіанті

цієї вимоги немає.

7. Мабуть, цей незаконний документ має спіткати доля двох колишніх ПДВ-розпоряджень Кабінету Міністрів України.

 

Дмитро Костюк

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі