Теми статей
Обрати теми

Щодо включення до складу податкового кредиту «старих» податкових накладних

Редакція ПБО
Лист від 13.08.2009 р. № 31-21020-2-4/5758

Щодо включення до складу податкового кредиту «старих» податкових накладних*

Лист Міністерства фінансів України від 13.08.2009 р. № 31-21020-2-4/5758

 

* Коментар див. на с. 13. —

Прим. ред.

 

МФУ на виконання доручення КМУ від 07.08.2009 р. № 44021/1/1-09 розглянуло лист Комітету ВРУ з питань податкової та митної політики від 03.08.2009 р. № 04-27/786 щодо правомірності положень розпоряджень КМУ від 01.07.2009 р. № 757-р «Деякі питання адміністрування податків, зборів (обов’язкових платежів)», від 17.07.2009 р. № 838-р «Про врегулювання деяких питань адміністрування податку на додану вартість» та від 17.07.2009 р. № 837-р «Про додаткові заходи щодо мобілізації доходів бюджету у другому півріччі 2009 року» та повідомляє наступне.

Розпорядження від 01.07.2009 р. № 757-р «Деякі питання адміністрування податків, зборів (обов’язкових платежів)» (далі — розпорядження № 757-р), від 17.07.2009 р. № 838-р «Про врегулювання деяких питань адміністрування податку на додану вартість» (далі — розпорядження № 838-р) та від 17.07.2009 р. № 837-р «Про додаткові заходи щодо мобілізації доходів бюджету у другому півріччі 2009 року» (далі — розпорядження № 837-р) були прийняті КМУ з метою виконання взятих у період роботи місії Міжнародного валютного фонду зобов’язань щодо удосконалення адміністрування податків.

Головним розробником розпорядження № 757-р є ДПАУ, за роз’ясненням якої положення розпорядження відповідають нормі Закону України «Про податок на додану вартість», оскільки згідно із загальним правилом формування податкового кредиту, встановленим п.п. 7.4.1 п. 7.4 ст. 7 Закону, податковий кредит звітного періоду визначається виходячи із договірної (контрактної) вартості товарів (послуг), але не вище рівня звичайних цін, у разі якщо договірна ціна на такі товари (послуги) відрізняється більше ніж на 20 % від звичайної ціни на такі товари (послуги), та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою п. 6.1 ст. 6 цього Закону, протягом такого звітного періоду.

Головним розробником розпоряджень № 838-р та № 837-р є МФУ.

Слід зазначити, що положення розпорядження № 838-р не порушують діючі норми законодавства, оскільки у них йдеться про вдосконалення процедури аналізу показників податкової звітності та визначення критеріїв ризику, які мають враховуватись податковими органами при аналізі податкової звітності та проведенні камеральних перевірок податкових декларацій з ПДВ.

Критерії, визначені в розпорядженні № 838-р, засновані на тому, що у разі, якщо законом надано право платнику податків здійснювати виправлення помилок, допущених при декларуванні ним податкових зобов’язань, то це, в свою чергу, передбачає можливість допущення ним таких помилок. З огляду на це, в розпорядженні № 838-р встановлено критерії диференціації зазначених помилок на суто помилки і на умисне викривлення показників податкової звітності.

Зазначені критерії встановлено з урахуванням особливостей ведення бухгалтерського обліку, які дозволяють, завдяки системі подвійного обліку, у будь-якому випадку, протягом балансового періоду (звітного кварталу) або протягом двох місяців з дати подання податкової декларації, в якій вчинено таку помилку, виявити помилку, пов’язану із невключенням до бухгалтерського та податкового обліку первинного документа.

Таким чином,

несвоєчасне (більше двох місяців з дати подачі декларації) включення до складу податкового кредиту певних сум сплаченого (нарахованого) у звітному періоді ПДВ може бути пов’язане лише з навмисним викривленням показників податкової звітності, що здійснене з метою «маніпулювання» нею.

При цьому положення розпорядження № 838-р

не виключають можливості вчинення платником податків помилок і не позбавляють його встановленого законом права на їх виправлення, а лише зобов’язують податкові органи при проведенні камеральної перевірки приділяти більше уваги перевіркам декларацій з ПДВ, які складені з урахуванням податкових накладних, виписаних в іншому, ніж звітний, податковому періоді.

Положення розпорядження № 837-р не порушують діючі норми законодавства, а також не запроваджують адміністративні заходи впливу на платників податків, оскільки у них йдеться про забезпечення підвищення ефективності роботи з податковим боргом та встановлення регламенту прийняття оперативних управлінських рішень, спрямованих на мобілізацію доходів до державного та місцевих бюджетів за рахунок скорочення податкового боргу.

Зокрема, положення розпорядження спрямовані на підвищення відповідальності платників податків, які мають непогашений податковий борг, на забезпечення інформування їх наявних та ймовірних контрагентів щодо можливої неплатоспроможності таких боржників, пов’язаної з порушенням ними фінансової дисципліни, а також на забезпечення підвищення результативності роботи податкових органів щодо ліквідації податкового боргу.

Враховуючи зазначене, МФУ спільно з ДПАУ

не підтримує пропозицію Комітету з питань податкової та митної політики щодо скасування розпоряджень № 837-р, № 838-р та пункту 2 розпорядження № 757-р.

 

Заступник міністра М. Полудьонний

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі