Теми статей
Обрати теми

Аналіз помилок. Довготривалу рекламу помилково прирівняли до одноразової

Редакція ПБО
Стаття

Довготривалу рекламу помилково прирівняли до одноразової

 

Ситуація

У березні 2010 року підприємство, розташоване в м. Харкові, надало послуги з установлення та розміщення реклами на транспортних засобах. Помилково воно віднесло таку рекламу до одноразової реклами та застосувало ставку податку в розмірі 0,1 %. У цьому ж місяці підприємство отримало оплату за надані рекламні послуги в сумі 6005 грн. (у тому числі ПДВ — 1000 грн., податок з реклами 0,1 % — 5 грн.) та подало розрахунок податку з реклами (звітний період з податку з реклами, установлений органом місцевого самоврядування, — місяць).

Помилку виявлено у квітні 2010 року.

 

Порушення

Підприємство порушило

Положення про порядок обчислення та сплати податку на рекламу в м. Харкові, затверджене рішенням XXI сесії Харківської міської ради народних депутатів XXI скликання від 20.09.93 р. Відповідно до нього ставка податку на рекламу становить:

0,1 % вартості послуг з виготовлення та розміщення одноразової реклами;

0,5 % вартості послуг за виготовлення та розміщення реклами на тривалий час (більше одного дня) або неодноразової реклами.

 

Аналіз ситуації

Податок з реклами належить до місцевих податків і зборів. Механізм його справляння та порядок сплати як місцевого податку встановлюються органами місцевого самоврядування: сільськими, селищними, міськими радами відповідно до переліку та в межах граничних розмірів ставок, установлених законами України (

п. 3 ст. 15 Закону про систему оподаткування, ст. 18 Декрету № 56-93).

Виходячи з розділу

III Положення про податок на рекламу в м. Харкові, затвердженого органами місцевого самоврядування, при виготовленні та розміщенні реклами на тривалий час ставка податку становить 0,5 % від вартості послуг.

Розміщення реклами на транспортних засобах саме й належить до тривалої реклами зважаючи на достатню тривалість існування самого носія реклами (транспортного засобу) та багатократну можливість ознайомлення з цією рекламою. У зв’язку з цим при визначенні податку з реклами необхідно використовувати ставку 0,5 %, а не 0,1 %. Допущена помилка стала причиною необґрунтованого заниження зобов’язань з податку з реклами за березень 2010 року та виникнення недоїмки в розмірі

20 грн. [(5000 грн. х 0,5 %) - (5000 грн. х 0,1 %)].

 

Виправлення помилки

За загальним правилом, установленим

пп. 5.1 і 17.2 Закону № 2181, виправити самостійно виявлену помилку можна одним із таких способів:

— шляхом подання

уточнюючого розрахунку (складається він на тому самому бланку, що і звичайний розрахунок, але з відміткою в полі «Уточнюючий розрахунок);

— шляхом відображення уточнених показників

у складі податкового розрахунку податку з реклами за будь-який наступний податковий період. Щоправда, тут існує одна особливість, передбачена в самій формі податкового розрахунку податку з реклами, яку затверджено наказом ДПАУ від 24.12.2003 р. № 624: усі виправлені показники заносяться в уточнюючий розрахунок, що подається разом з поточним розрахунком. А в самому поточному розрахунку заповнюється тільки один рядок — 01, решта рядків прокреслюється;

— шляхом подання

нового розрахунку (якщо помилку виявлено до граничного строку подання такого розрахунку).

Якщо помилку виявили

до 20 квітня 2010 року (граничного строку подання податкового розрахунку з податку з реклами за березень 2010 року), то виправити її можна шляхом подання нового розрахунку. Для цього в полі «Новий звітний розрахунок» ставиться відмітка «Х», а в рядку 01 вказується правильна сума — 25 грн. (5000 грн. х 0,5 %). Такий розрахунок не вважається уточнюючим, тому нараховувати та сплачувати штраф у розмірі 5 % від суми недоплати, у цьому випадку не потрібно.

Якщо ж помилку виявили після зазначеної дати, то виправитися краще шляхом подання

окремого уточнюючого розрахунку. Наведемо фрагмент його заповнення.

 

img 1

 

Оскільки допущена помилка спричинила недоплату податку, суму недоплати (20 грн.) та штраф (1 грн.) необхідно перерахувати до бюджету до подання уточнюючого розрахунку, як того вимагає

п. 17.2 Закону № 2181.

Виправити самостійно виявлену помилку можна і в

податковому розрахунку за квітень 2010 року. Для цього разом із таким розрахунком подається уточнюючий розрахунок (складається він у порядку, уже розглянутому нами вище). Щодо самого розрахунку за квітень, то в ньому буде заповнено тільки один рядок — 01, у решті рядків ставиться прокреслення. І не забудьте в кінці самого звіту поставити відмітку про наявність додатка (уточнюючого розрахунку), в якому виправляються помилки.

Зверніть увагу: сплатити суму недоплати та штраф підприємство зобов’язане

до подання уточнюючого розрахунку, і це незважаючи на те що сам уточнюючий розрахунок подається разом з черговим розрахунком.

 

Матеріал підготувала економіст-аналітик Видавничого будинку «Фактор» Марина Ковенко

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі