Теми статей
Обрати теми

Пошта редакції. При поданні електронної звітності не отримали другу квитанцію: вжийте заходів

Редакція ПБО
Відповідь на запитання

При поданні електронної звітності не отримали другу квитанцію: вжийте заходів

 

Підприємство у строк направило в податковий орган декларацію з ПДВ у електронному вигляді через Інтернет. Податковий орган звітність отримав, що підтверджено квитанцією про отримання податкового документа в електронному вигляді (першою квитанцією). А от підтвердження про прийняття декларації (другої квитанції) підприємство від податкового органу не отримало. Як діяти в цій ситуації?

(м. Київ)

 

При поданні платником податків податкової звітності в електронному вигляді податковий орган відповідно до

Інструкції № 233 направляє йому дві квитанції. При цьому:

перша квитанція є підтвердженням платнику податків передачі його податкових документів в електронному вигляді до податкового органу засобами телекомунікаційного зв’язку. Ця квитанція направляється податковим органом на електронну адресу платника податків, з якого було відправлено податкову звітність. Другий примірник першої квитанції в електронному вигляді зберігається в податковому органі. Якщо на адресу платника податків не надійшла перша квитанція, податковий документ вважається неотриманим (п.п. 7.4 розділу III);

друга квитанція є підтвердженням платнику податків прийняття його податкових документів до бази даних державної податкової служби в електронному вигляді в текстовому форматі. У ній вказуються реквізити прийнятого податкового документа в електронній формі, відповідність податкового документа в електронній формі формату (стандарту) електронного документа, результати перевірки електронного цифрового підпису (ЕЦП), інформація про платника податків, дата і час прийняття, реєстраційний номер, податковий період, за який подається звіт, та дані про відправника квитанції. На цю квитанцію накладається ЕЦП податкового органу, здійснюється її шифрування та відправлення платнику податків засобами телекомунікаційного зв’язку. Другий примірник другої квитанції в електронному вигляді зберігається в податковому органі (п.п. 7.5 розділу III).

Датою та часом подання податкового документа в електронному вигляді до органів державної податкової служби є

дата і час, зафіксовані в першій квитанції. Цю норму встановлено п.п. 7.7 р. III Інструкції № 233. Водночас податкова декларація може вважатися поданою у строк, зазначений у першій квитанції, лише за умови, що отримано другу квитанцію, яка підтверджує прийняття податкових документів до бази даних державної податкової служби.

Інакше кажучи, дата подання податкової звітності визначається за першою квитанцією

за наявності підтверджуючої другої квитанції.

Тому, якщо підприємство з будь-яких причин не отримало другу квитанцію (наприклад, унаслідок проблем з телекомунікаційним зв’язком), йому слід, щоб уникнути застосування штрафних санкцій за неподання або несвоєчасне подання податкової декларації, установлених

п.п. 17.1.1 Закону № 2181, ужити відповідних заходів: або направити декларацію повторно, або подати її особисто на паперовому носії. На це вказує п.п. 4.13.6 Методрекомендацій № 827.

Докладніше те, як платнику податків підтвердити факт подання податкової звітності в разі виникнення спірних ситуацій, викладено у статті «

Як підтвердити факт подання електронної звітності?» (див. «Податки та бухгалтерський облік», 2008, № 58).

 

Наталя Білова, економіст-аналітик

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі