Теми статей
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

Комп’ютерний практикум. OPZ «Податкова звітність»: що нового у версії 1.29.1?

Редакція ПБО
Податки & бухоблік Жовтень, 2010/№ 83
Друк
Стаття

OPZ «Податкова звітність»: що нового у версії 1.29.1?

 

Безплатне програмне забезпечення для створення та подання звітності до податкової OPZ «Податкова звітність» постійно вдосконалюється розробниками. Не можна не відзначити оперативність, з якою податківці випустили оновлення для нових форм реєстрів із виправленнями деяких старих. У нашій статті розглянемо докладніше, як застосувати доопрацювання версії OPZ 1.29.1.

Наталія ГРИГОР’ЄВА, консультант газети «Податки та бухгалтерський облік»

 

Наприкінці літа розробники податкового програмного забезпечення для подання звітності порадували користувачів черговим оновленням поточної версії. Апгрейд програми OPZ версії 1.29.1 можна встановити тільки «поверх» версії 1.29. Нагадуємо нашим читачам, що всі актуальні версії оновлень, а також повний установлювальний пакет програми для подання податкової звітності OPZ можна абсолютно безплатно скачати на офіційному сайті ДПАУ www.sta.gov.ua або неофіційному сайті підтримки www.opz.org.ua.

Установлювальний пакет OPZ призначено для повного встановлення програми з нуля. Цей пакет містить:

— установлювальний пакет версії 1.15;

— оновлення 1.29 і 1.29.1;

— посилання для скачування Java і Adobe Reader.

Усе це зібрано в одному саморозпаківному файлі. Запустивши його, дотримуйтеся інструкцій майстра встановлення (рис. 1) і ви без зусиль оновите вашу версію програми до актуального реліза.

 

img 1

 

Тепер докладніше про новації версій OPZ 1.29 і 1.29.1.

 

Зміни в останніх версіях

Головною новацією реліза OPZ v. 1.29.1 можна вважати можливість сформувати додаток 1 до податкової декларації з ПДВ «Розрахунок коригування сум ПДВ» та додаток 5 «Розшифровки податкових зобов’язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» з реєстрів податкових накладних нових версій, які починають діяти з вересня 2010 року.

Але набагато обширніші зміни було внесено до програми дещо раніше — з релізом 1.29, зокрема:

— фізособам надано можливість формувати файли податкових накладних, додатків до них і реєстрів отриманих та виданих податкових накладних для відправлення з літерою «F» (таку вимогу викладено в

листі ДПА України «Про внесення змін до ПЗ» від 16.07.2010 р. № 28-0517/137);

— доопрацьовано формування електронних форм реєстрів отриманих та виданих податкових накладних у частині надання можливості самостійного занесення платниками податків порядкового номера податкової накладної до графи «1». Нагадаємо, що раніше ручна нумерація безпосередньо у формі реєстру була неможлива, що спричинювало певні незручності користувачам OPZ при складанні звітності з ПДВ;

— тепер у друкарських формах звітності в разі відсутності ідентифікаційного коду керівника та бухгалтера друкуються порожні комірки і є можливість унести їх уручну на роздрукований бланк;

— змінено форми для введення даних для звітності з ПДВ із таблиць Еxcel та додано нові актуальні Excel-форми для формування електронних звітів.

На останньому пункті є сенс зупинитися докладніше, оскільки можливість використання Excel при підготовці об’ємних звітів з ПДВ може зацікавити багатьох наших читачів. Адже не секрет, що вносити та виправляти великі обсяги даних у таблиці МS Ехсеl набагато простіше, ніж робити це в програмі ОРZ. Ми пропонуємо вашій увазі варіант вирішення цієї проблеми.

У цілому порядок формування реєстру виглядає просто і доступно навіть для користувача-початківця. За допомогою спеціально розробленого шаблона MS Excel створюємо файл-таблицю реєстру отриманих та виданих податкових накладних, яка формує xml-документ та проводить його перевірку на правильність із застосуванням схем перевірки даних. Робота з даними, унесеними до таблиці, відбувається за допомогою макросів формування xml-документа з використанням імен діапазонів. Отриманий xml-файл реєстру імпортуємо до програми OPZ v.1.29 для створення на підставі цих даних декларації з ПДВ.

При оновленні OPZ v.1.29 програма інсталяції замінила новими формами Excel застарілі версії в папці «Doc» кореневого каталогу програми. За умовчанням програма встановлюється на диск C:.

Приклади-шаблони для формування електронних документів (Excel-файли):

— ПДВ_Дод1_Розрах_кориг_сум_ПДВ_ДПАУ_12-05-10_n313(8).xls — «Розрахунок корекції сум ПДВ до податкової декларації з податку на додану вартість» — зведений файл з можливістю вибору відповідних режимів оподаткування;

— ПДВ_Дод5(Дод2) _Розш-ка_под-их_зоб_та_кр-ту(звед)(2)).xls — «Розшифровки податкових зобов’язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» — зведений файл для формування додатка № 5 або додатка № 2 з можливістю вибору відповідних режимів оподаткування;

— Реєстр_отр_вид_под_накл(4).xls — «Реєстр отриманих та виданих податкових накладних» — зведений файл з можливістю вибору відповідних режимів оподаткування.

Тепер розглянемо докладніше, як використовувати шаблони Excel.

 

Підготовка реєстрів в Excel

Отже, щоб заповнити декларацію, можна використовувати найбільш звичну для більшості бухгалтерів форму реєстру отриманих та виданих податкових накладних.

Відкриваємо шаблон таблиці Рєєстр_отр_вид_под_накл (4).х1s у папці «Doc», при цьому для коректної роботи макроси таблиці має бути включено. Тому при появі попередження системи безпеки слід вибирати пункт «Не отключать макросы».

У таблиці реєстру отриманих та виданих податкових накладних, що відкрилася, уважно вносимо дані шапки документа та реквізити.

Комірки для внесення інформації виділено сірим кольором. На підставі даних шапки таблиці (діапазон «HEADER_INFO») програма сформує назву файлу для імпортування його в ОРZ v. 1.29:

«Код ЄДРПОУ» — код ЄДРПОУ вашого підприємства;

«Тип документа» — набуває значення «0», якщо цей документ є першим (базовим) документом у цьому періоді; «1,2,…» — номер коригуючого документа, якщо документ виправляє показники попереднього зданого звітного документа;

«№ док-та в періоді» — заповнюється значеннями «1,2,…», якщо надаються декілька базових звітних документів. Якщо базовий документ один, то значення дорівнюватиме «1»; «Дата заповнення документа» — дата, станом на яку формується документ. До комірок «Код області» та «Код ДПІ в області» вноситься номер районної ДПІ, що складається з цих двох індексів.

Після заповнення всіх необхідних реквізитів реєстру переходимо до заповнення табличних даних розділів «Розділ I. Отримані податкові накладні» і «Розділ II. Видані податкові накладні».

Під час заповнення реєстрів особливу увагу приділіть правильності зазначення індивідуальних податкових номерів контрагентів. Податківці рекомендують перевіряти кожний новий ІПН у базі ДПАУ, використовуючи для цього сервіс, що знаходиться на офіційному сайті ДПАУ за посиланням http://sta.gov.ua/tax/control/vat/search. У разі допущення помилки в ІПН контрагента ваше підприємство за результатами співставлення даних звітності ризикує потрапити до категорії «ризикованих». Це може спричинити додатковий клопіт у вигляді перевірок.

У шаблоні Реєстр_отр_вид_под_накл(4).xls таблиці реєстрів містять по декілька рядків для внесення записів — цього може бути недостатньо для внесення всієї інформації за період часу. Щоб додати нові порожні рядки в таблицю або скопіювати заздалегідь набрані в іншій таблиці, необхідно виділити курсором нижній рядок таблиці Реєстру та вибрати в контекстному меню пункт «Добавить ячейки» («Добавить скопированные ячейки»). Після заповнення рядків реєстру зайві порожні рядки таблиці необхідно видалити. Підсумуйте підсумкові рядки таблиць та скоригуйте нумерацію записів у реєстрах. Слід також пам’ятати, що на етапі підготовки даних у таблиці реєстру застосування формул цілком можливе, але при збереженні звіту всі використані вами формули має бути замінено на числові дані.

Наступним важливим моментом у підготовці звіту є «перевірка діапазонів».

Робота з даними, розміщеними на листі електронної таблиці відбувається за допомогою макросів формування хml-документа, що звертається до іменованих діапазонів, в яких знаходяться блоки даних.

Необхідно перевірити охоплення іменованого діапазону даних. Для цього вибираємо ім’я «Table1» у переліку імен діапазону, як показано на рис. 2. Якщо ви коректно провели всі операції з додавання комірок, то діапазон «Table1» включатиме всі дані таблиці Реєстру «Розділ I. Отримані податкові накладні». Якщо якісь рядки не охоплені цим діапазоном, необхідно повторити всю операцію заново або видалити діапазон повністю, заздалегідь скопіювавши дані на інший лист. А потім, уставивши готову таблицю (без шапки таблиць, тільки дані), призначити їм ім’я відповідного діапазону. Таку ж перевірку імені діапазону «Table2» необхідно виконати з таблицею «Розділ II. Видані податкові накладні». «Table1SUM» дані підсумкових сум таблиці «Розділ I. Отримані податкові накладні», «Table2SUM» — підсумки таблиці «Розділ II. Видані податкові накладні».

 

img 2

 

Важливо! Зверніть увагу, що змінювати положення комірок на листі для введення даних недопустимо, оскільки це може спричинити помилку при формуванні хml-файла.

 

Після заповнення Реєстр_отр_вид_под_накл(4).xls проводимо контроль даних згідно зі схемами перевірки — для цього скористаємося кнопкою «Перевірка даних» внизу листа (рис. 3). Якщо помилки не виявлено, проводимо формування файлу хml-документа, скориставшись кнопкою «Збереження XML» . Документ буде збережений у папці з файлом Реєстр_отр_вид_под_накл(4).xls.

 

img 3

 

Імпорт в OPZ

Щоб завантажити дані у програму ОРZ, необхідно скопіювати хml-файл до директорії «хml», яка зазначена в полі «Шлях до збережених документів» персональних параметрів платника податків. Потім вибрати пункт меню «Сервіс — Синхронізація журналу документів» (рис. 4). Звертаємо вашу увагу, що синхронізація журналу здійснюється для платника, код ЄДРПОУ якого збігається з кодом, зазначеним у персональних настройках програми в момент синхронізації.

 

img 4

 

Після того, як на екрані з’явиться повідомлення про успішну синхронізацію журналу документів, їх можна відкрити «Документ — Відкрити». У журналі документів, що відкрився, вибираємо файли імпортованих та збережених звітів та формуємо на їх підставі звіт.

 

Незважаючи на те що функція створення податкової звітності в електронному форматі зараз доступна практично в усіх бухгалтерських програмах, OPZ залишається єдиною безплатною альтернативою. І при виникненні спірних моментів при поданні звіту податківці прямо вказують на необхідність перевірки звіту в OPZ. Тому на шпальтах нашого видання ми намагатимемося приділяти більше уваги питанням використання цієї програми.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі