Теми статей
Обрати теми

Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 16 березня 2000 р. № 507

Редакція ПБО
Постанова від 27.12.2010 р. № 1196

Кабінет Міністрів України

 

Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 16 березня 2000 р. № 507

Постанова від 27 грудня 2010 р. № 1196

 

Кабінет Міністрів України

постановляє:

1. Внести до постанови Кабінету Міністрів України від 16 березня 2000 р. № 507 «Про роз’яснення Указу Президента України від 3 липня 1998 р. № 727» зміни, що

додаються.*

* Зміни не публікуються, оскільки зазначену постанову наводимо нижче в кодифікованому вигляді з урахуванням унесених змін.

Зміни в тексті виділено напівжирним курсивом. —
Прим. ред.

2. Ця постанова набирає

чинності з 1 січня 2011 року.

 

Прем’єр-міністр України М. Азаров

 

 

Про роз’яснення Указу Президента України від 3 липня 1998 р. № 727

Постанова від 16 березня 2000 р. № 507

(

із змінами і доповненнями, останні з яких унесено постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 р. № 1196)

 

Кабінет Міністрів України

ПОСТАНОВЛЯЄ:

Роз’яснити, що в Указі Президента України від 3 липня 1998 р. № 727 «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб’єктів малого підприємництва» (в редакції Указу Президента України від 28 червня 1999 р. № 746):

1) у статті 1 під словом «рік» розуміється календарний рік;

2) у разі подання заяви про відмову від застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності, передбаченої частиною сьомою статті 4, суб’єкт малого підприємництва, який до переходу на спрощену систему оподаткування, обліку та звітності не був зареєстрований платником податку на додану вартість, реєструється платником податку на додану вартість у порядку, визначеному законодавством;

3) книги обліку доходів і витрат, передбачені частиною восьмою статті 4, додатково отримуються суб’єктом малого підприємництва — фізичною особою, яка провадить торговельну діяльність, на кожного найманого працівника, що займається реалізацією товарів;

4)

пункт 4 виключено;

5)

на суб’єктів малого підприємництва — фізичних осіб не поширюються вимоги розділу IV Декрету Кабінету Міністрів України від 26 грудня 1992 р. № 13 «Про прибутковий податок з громадян» (у частині доходів від провадження підприємницької діяльності, що здійснюється відповідно до зазначеного Указу);

6) розподіл сплачених суб’єктом малого підприємництва сум єдиного податку Державною казначейською службою не здійснюється.

Суб’єкт малого підприємництва сплачує:

43 відсотки нарахованого єдиного податку на рахунки відповідного бюджету;

57 відсотків нарахованого єдиного податку на рахунки органів Пенсійного фонду України як частину суми єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування;

7) пункт 7 втратив чинність;

8) суб’єкт малого підприємництва, який не є платником податку на додану вартість, у разі проведення операцій з імпорту товарів на митну територію України сплачує податок на додану вартість у визначеному Податковим кодексом України порядку.

 

Прем’єр-міністр України В. Ющенко



коментар редакції

Єдиноподатники в нових умовах

Не секрет, що з набуттям чинності Податковим кодексом оподаткування єдиноподатників дещо змінюється. Зрозуміло, що сама спрощена система залишається (див. статтю «Як працювати єдиноподатникам та підприємцям у 2011 році» у газеті «Податки та бухгалтерський облік», 2010, № 102, с. 59), але деякі корективи Податковий кодекс усе ж передбачає. Мабуть, найважливіша зміна полягає в тому, що фізосіб, які сплачують єдиний податок, з набуттям чинності Податковим кодексом

не може бути зареєстровано платниками ПДВ. Про це ми попереджали в зазначеній вище публікації, та й податківці висловлювалися в такому самому дусі (див. рубрику «Думка фахівців офіційних органів» у газеті «Податки та бухгалтерський облік», 2010, № 103, с. 41).

Постанова Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 р. № 1196, що публікується, у цьому аспекті виглядає цілком логічною, адже п. 4 постанови Кабінету Міністрів України від 16.03.2000 р. № 507, який сьогодні не чинний, залишав за самими фізособами-єдиноподатниками право бути чи не бути платниками ПДВ. З іншого боку, відсутність реєстрації платником ПДВ зовсім не означає, що такий суб’єкт малого підприємництва не повинен узагалі сплачувати ПДВ. Якщо він здійснює

операції з увезення товарів, то такий ПДВ повинен ним сплачуватися в загальному порядку.

А ось що пропустили автори документа, що коментується, так це

ПДВ з послуг, отриманих неплатником ПДВ від нерезидента з місцем поставки на митній території України. Річ у тім, що, на відміну від Закону про ПДВ, ст. 208 розділу V Податкового кодексу передбачає, що з таких послуг неплатники теж повинні сплачувати ПДВ. Особливість тільки в тому, що, по-перше, вони не виписують податкову накладну, а по-друге, для них буде розроблено спеціальну форму розрахунку податкових зобов’язань у вигляді додатка до декларації. Ураховуючи такі норми Податкового кодексу, єдиноподатникам усе ж доведеться сплачувати цей ПДВ, незважаючи на те що про нього не згадали в постанові, що коментується.

Наступний важливий момент — це розподіл сум єдиного податку. Як відомо, Перехідні положення Податкового кодексу передбачають, що сплачуватиметься він тільки в частині, яка надходить до відповідних бюджетів. А це 43 % від суми єдиного податку (мабуть, це повинне хоча б частково компенсувати додаткові витрати на сплату ЄСВ).

Тепер Держказначейство не здійснюватиме розподіл суми, що сплачується, тому єдиноподатники повинні самі сплатити цю частину до відповідного бюджету (нагадаємо, що згідно з Податковим кодексом єдиний податок віднесено до

місцевих податків). Дещо невдало сформульовано вимогу про сплату 57 %, що залишилися (створюється помилкове враження, що це якийсь окремий платіж). Насправді до Пенсійного фонду слід сплачувати ЄСВ у загальному порядку однією платіжкою. Наприклад, для фізособи — єдиноподатника без найманих працівників зі ставкою єдиного податку 200 грн. сума ЄСВ за січень становитиме 941 грн. х 34,7 : 100 = 326,53 грн. У цій сумі «сидять» зазначені 57 %, однак окремо не виділяються.

Проте такий розподіл здійснюватиметься тільки з першого звітного періоду 2011 року. За останній звітний період 2010 року єдиний податок має сплачуватися в порядку, що діяв до 2011 року (див. п. 4 підрозділу 8 розділу ХХ Податкового кодексу, а також лист ДПАУ від 29.12.2010 р. № 29263/7/15-0117).

 

Дмитро Костюк

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі