Теми статей
Обрати теми

Про затвердження Змін до Методичних рекомендацій з перевірки порівнянності показників фінансової звітності

Редакція ПБО
Наказ від 15.06.2011 р. № 722

Про затвердження Змін до Методичних рекомендацій з перевірки порівнянності показників фінансової звітності

Наказ від 15.06.2011 р. № 722

(витяг)

 

Відповідно до частини другої статті 6 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»

НАКАЗУЮ:

1.

Затвердити Зміни до Методичних рекомендацій з перевірки порівнянності показників фінансової звітності, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 22.12.2008 № 1524 (із змінами), що додаються.

<…>

 

Міністр Ф. ЯРОШЕНКО

 

 

 

Затверджено наказом Міністерства фінансів України від 15.06.2011 № 722

Зміни до Методичних рекомендацій з перевірки порівнянності показників фінансової звітності

 

1. У позиції «

Форма № 2 «Звіт про фінансові результати», порівняння 13, 14 викласти у такій редакції:

 

13.

Рядок 050, графа 3

Форма № 2, рядок 035 мінус рядки 040, 045

14.

Рядок 055, графа 3

Форма № 2, сума рядків 040, 045 мінус рядок 035, графа 3

 

2. У позиції «

Форма № 2-м «Звіт про фінансові результати», порівняння 26 — 30 викласти у такій редакції:

 

26.

Рядок 070, графа 3

Форма № 2-м, сума рядків 030, 040, 050, графа 3

27.

Рядок 120, графа 3

Форма № 2-м, сума рядків 080, 090, 100, графа 3

28.

Рядок 130, графа 3

Форма № 2-м, рядок 070 мінус рядок 120, графа 3

29.

Рядок 140, графа 3

Декларація з податку на прибуток підприємства

30.

Рядок 150, графа 3

Форма № 2-м, рядок 130 мінус рядок 140, графа 3

 

3. Позицію «

Форма № 2-м «Звіт про фінансові результати» доповнити порівнянням 30.1 такого змісту:

 

30.1.

Рядки 010 — 160, графа 4

Форма № 2-м за попередній рік, рядки 010 — 160, графа 3

 

Директор Департаменту податкової, митної політики,
доходів, адміністрування платежів та методології
бухгалтерського обліку М. Чмерук



коментар редакції

Порівнянність показників фінзвітності приведено
 у відповідність до змінених П(С)БО

Зміни, унесені наказом Мінфіну від 15.06.2011 р. № 722, що коментується, до Методичних рекомендацій з перевірки порівнянності показників фінансової звітності, затверджених наказом цього відомства від 22.12.2008 р. № 1524 (далі — Методрекомендації № 1524), зумовлені недавніми корективами, яких зазнали П(С)БО. Вони стосуються відповідності (взаємних ув'язок) показників двох форм Звіту про фінансові результати:

форми № 2 та форми № 2-м.

Викладені в новій редакції позиції порівнянності показників

Звіту про фінансові результати за формою № 2 (рядки 13 і 14 Методрекомендацій № 1524) стосуються підприємств, які застосовують норми п.п. 11.1 П(С)БО 16 «Витрати», затвердженого наказом Мінфіну від 31.12.99 р. № 318. Нагадаємо: згідно з положеннями зазначеного підпункту з ІІ кварталу 2011 року підприємства мають право визначати собівартість реалізованої продукції (робіт, послуг) за прямими витратами, пов'язаними з її виробництвом, з відображенням цієї суми за рядком 040 Звіту про фінансові результати (форма № 2). При цьому загальновиробничі витрати повинні відображатися в спеціально призначеному для цього однойменному рядку 045 . Саме показник рядка 045 «Загальновиробничі витрати» уключено тепер до оновлених схем ув'язки, наведених у рядках 13 і 14 Методрекомендацій № 1524.

У результаті згадані підприємства повинні розраховувати валовий прибуток (збиток) як

різницю між чистим доходом (виручкою) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) (рядок 035 форми № 2) та собівартістю реалізованої продукції (товарів, робіт, послуг) (рядок 040 форми № 2), а також загальновиробничими витратами (рядок 045 форми № 2). При отриманні додатного результату заповнюється рядок 050 форми № 2, від’ємного рядок 055 (наводиться в дужках).

Відредаговано також позиції порівнянності показників Звіту про фінансові результати за

формою № 2-м. Викликано це тим, що у зв'язку з відмовою від поелементного групування витрат та переходом на відображення витрат залежно від їх функціонального призначення (виробництво, управління, збут тощо) у формі № 2-м нової редакції змінилася нумерація рядків. При цьому змінені схеми ув'язки показників форми № 2-м фактично перенесені до рядків 26 — 28 і 30 Методрекомендацій № 1524 із самої форми цього Звіту, де алгоритм розрахунку показників відповідних рядків закладено в їх найменуванні.

Дійсно важливою є підказка, наведена в рядку 29 Методрекомендацій № 1524, що пропонує

до рядка 140 форми № 2-м уключати суму податку на прибуток, відображену в декларації з податку на прибуток підприємства. Адже п. 5.10 розд. II П(С)БО 25 «Фінансовий звіт суб'єкта малого підприємництва» у редакції наказу Мінфіну від 24.01.2011 р. № 25 містить не дуже чітку норму, що приписує відображати в статті «Податок на прибуток» суму податку на прибуток, яка визначається в розмірі цього податку за звітний період. До речі, у статті «Фінзвітність для «малих» та «нульовиків» // «Податки та бухгалтерський облік», 2011, № 39, с. 19, ми вказували на те, що в рядку 140 форми № 2-м слід показувати поточний податок на прибуток за звітний період (тобто суму податку, відображену в декларації з податку на прибуток підприємства).

І нарешті, у рядку 30.1 Методрекомендацій № 1524 наведено порівнянність, яка передбачає, що до графи 4 рядків 010 — 160 форми № 2-м переносяться дані з графи 3 аналогічних рядків форми № 2-м за попередній рік. При цьому слід зауважити, що спільним листом від 02.03.2011 р. № 31-34020-06-5/5837; 04/4-7/137 Мінфін та Держкомстат дозволили

не вказувати у 2011 році дані в рядках графи 4 «За аналогічний період попереднього року», оскільки деякі показники нової форми № 2-м не збігаються з показниками застарілої форми Звіту про фінансові результати.

 

Тетяна Войтенко

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі