Торгівля ювелірними виробами через інтернет-магазин
Чи можна торгувати ювелірними й іншими виробами з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння через інтернет-магазини?
(м. Одеса)
Відповідь на це запитання залежатиме від того, який суб’єкт підприємництва планує торгувати ювелірними й іншими виробами з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння (далі — ювелірні вироби) через інтернет-магазин. Тут можливі два варіанти:
— торгівлю ювелірними виробами через інтернет-магазин організовує суб’єкт підприємництва, який не має власних спеціалізованих ювелірних магазинів, відділів, секцій (далі — торговельна площа);
— торгівлю через інтернет-магазин організовує суб’єкт підприємництва, який здійснює роздрібну торгівлю ювелірними виробами та має власні торговельні площі.
Розглянемо кожний із цих варіантів окремо.
1. Торгівлю ювелірними виробами через інтернет-магазин планує організувати суб’єкт підприємництва, який не має власних торговельних приміщень.
У цьому випадку змушені констатувати: здійснення такого виду діяльності суперечить вимогам чинного законодавства, а отже, торгувати ювеліркою через інтернет-магазин не можна. Пояснимо, чому.
Нагадаємо: порядок здійснення роздрібної торгівлі ювелірними виробами регламентовано вимогами Правил № 460 .
Як передбачено п. 2 цього документа, роздрібна торгівля ювелірними виробами здійснюється через спеціалізовані ювелірні магазини, відділи (секції) магазинів з універсальним асортиментом товарів. У свою чергу, п. 3 Правил № 460 конкретизує вимоги, яким повинні відповідати торговельні приміщення, в яких суб’єкти підприємництва здійснюють роздрібну торгівлю ювелірними виробами.
Так, торговельні приміщення має бути оснащено спеціальним торговельно-технологічним обладнанням та торговельним інвентарем, що забезпечують необхідні умови для зберігання, підготовки до продажу, демонстрації та продажу ювелірних виробів, а також обладнано охоронною й пожежною сигналізацією.
Крім того, магазини та відділи, що здійснюють продаж ювелірних виробів, має бути забезпечено ваговимірювальними приладами відповідних типів та класу точності.
Як бачимо, головна організаційна вимога для здійснення роздрібної торгівлі ювелірними виробами — це наявність у суб’єкта підприємництва торговельних приміщень (спеціалізованого магазину, відділу (секції)). Саме з цієї причини організація торгівлі ювелірними виробами через Інтернет суб’єктами підприємництва, які не мають спеціальних торговельних площ, суперечить вимогам Правил № 460.
2. Реалізацію ювелірних виробів через інтернет-магазин організовує суб’єкт підприємництва, який здійснює роздрібну торгівлю такими виробами та має власні торговельні площі .
У цьому випадку, на наш погляд, торгівля ювелірними виробами через Інтернет не суперечить чинному законодавству.
Адже в такій ситуації головна вимога роздрібної торгівлі ювеліркою (наявність облаштованих торговельних приміщень) виконується (сам сайт використовується як реклама). Отже, підприємство з метою розширення збуту продукції цілком може організувати супутній роздрібній торгівлі через магазин продаж товарів через Інтернет.
І останнє. Організовуючи інтернет-торгівлю ювелірними виробами, підприємству слід пам’ятати, що загальний порядок провадження такої діяльності, у тому числі відносини між споживачами та продавцем товарів, регулюються відразу декількома нормативними документами, зокрема Законом № 637, Законом про захист прав споживачів, Правилами № 460, Правилами № 103 та іншими чинними нормативними документами.
Алла Свіріденко, економіст-аналітик