Оновлено порядок штрафування за порушення законодавства про рекламу
Кабмін постановою від 26.09.2012 р. № 885 виклав у новій редакції п. 4 Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу, затвердженого урядовою постановою від 26.05.2004 р. № 693 (далі — Порядок № 693). Цим пунктом визначені особливості, умови, підстави та порядок накладання штрафу за порушення законодавства про рекламу алкогольних напоїв, тютюнових виробів, знаків для товарів і послуг, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими вони випускаються.
Зміни обумовлені набранням чинності Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо заборони реклами, спонсорства та стимулювання продажу тютюнових виробів» від 22.09.2011 р. № 3778-VI (далі — Закон № 3778), яким уведено додаткові обмеження на рекламу та стимулювання продажу тютюнових виробів, знаків для товарів і послуг, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються тютюнові вироби.
В оновленому п. 4 Порядку № 693 передбачено штрафи, запроваджені Законом № 3778. Зокрема, штрафи накладаються на рекламодавців, винних у:
— створенні враження, що вживання алкогольних напоїв або тютюнових виробів чи паління сприяє розв’язанню особистих проблем або що більшість людей палить чи вживає алкогольні напої;
— розміщенні у рекламі зображення лікарів та інших професійних медичних працівників, а також осіб, зовнішній вигляд яких імітує зовнішній вигляд лікарів, популярних осіб, а також інформації, яка є прямим чи опосередкованим схваленням популярними особами паління або вживання алкоголю, пива та напоїв, що виготовляються на його основі.
Уточнено, що накладаються штрафи за розповсюдження реклами тютюнових виробів, знаків для товарів і послуг, інших об’єктів інтелектуальної власності, під якими випускаються тютюнові вироби, на радіо та телебаченні (у тому числі за допомогою кабельного, супутникового, IP-телебачення, онлайн-телебачення, мобільного телебачення, цифрового ефірного телебачення та інших засобів передавання сигналу).
Штрафуватимуть за проведення заходів із безоплатної роздачі, у т. ч. для маркетингових досліджень і дегустації, обміну тютюнових виробів на будь-які інші товари, роботи та послуги.
Також накладатимуть штрафи за продаж тютюнових виробів у наборі з будь-якими іншими товарами тощо.
У тексті постанови № 885 зазначено, що вона набирає чинності одночасно з набранням чинності Законом № 3778. Проте зазначений Закон набрав чинності з 17 вересня 2012 року. У зв’язку з тим, що урядові постанови у загальному випадку набирають чинності не раніше дня їх офіційного опублікування, постанова від 26.09.2012 р. № 885 набере чинності з дня офіційного опублікування.