Теми
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

Використання РРО: нове і не тільки

Редакція ПБО
Податки & бухоблік Листопад, 2013/№ 89
В обраному У обране
Друк
Стаття
img 1

РРО-пам’ятка

img 2

Використання РРО: нове і не тільки

У цілому всі «старі» вимоги до використання РРО з попереднього порядку перекочували до нового. А що ж нового? — запитаєте ви. А нового не так вже й багато. Судіть самі.

Наталія Адамович, податковий експерт

 

По-перше, порядок використання РРО описано тепер в окремому розділі — розд. III Порядку реєстрації РРО. По-друге, всі основні вимоги, що висуваються до суб’єкта господарювання, який використовує РРО, тепер зібрані як пам’ятка в одному пункті — п. 4 розд. III Порядку реєстрації РРО. Їх ми налічили 17. І не дивно, адже деякі старі вимоги дещо доповнено, але з’явилися й нові, що раніше не потрапили «до списку» із Закону про РРО. А враховуючи значущість цих вимог, пройдемося по всіх його пунктах. Для зручності наведемо їх за категоріями.

Підготовка до роботи/використання РРО

Як і раніше, РРО можна застосовувати в тій господарській одиниці, яка зазначена в реєстраційному посвідченні, відповідно до сфери застосування, встановленої Держреєстром РРО, та, як уточнено, за наявності договору з ЦСО про його техобслуговування і ремонт.

Використання РРО, опломбованого засобами контролю ЦСО без попереднього укладення з ним договору про техобслуговування та ремонт РРО, розцінюється як порушення встановленого порядку опломбування.

Крім того, вимоги доповнено положеннями, що суб’єкт господарювання зобов’язаний:

1) застосовувати тільки той РРО, який включено до Держреєстру РРО, з дотриманням установленого порядку застосування;

2) забезпечувати/контролювати цілісність пломб та незмінність конструкції і програмного забезпечення;

3) вводити в експлуатацію, здійснювати техобслуговування та ремонт РРО тільки через ЦСО.

Як і раніше, перед використанням у РРО має бути виконано попереднє програмування найменування та ціни товарів (послуг), у процесі здійснення розрахункової операції повинен також вестися облік їх кількості.

Що зберігати біля РРО?

На місці проведення розрахунків (біля РРО) слід зберігати:

1) КОРО, зареєстровану в податковому органі;

2) поточну та останню використану розрахункові книжки (РК), які потрібно використовувати в період виходу з ладу РРО, проведення його ремонту або в разі тимчасового (не більше 72 годин) відключення електроенергії.

Цей обов’язок суб’єкта господарювання підкориговано — уточнено час для відключення електроенергії — не більше 72 годин. Проте зверніть увагу, у разі виходу з ладу РРО ЦСО повинно забезпечити відновлення його роботи протягом 72 годин (ст. 14 Закону про РРО). Що стосується відключення електроенергії, то жодних обмежень Закон про РРО тут не встановлює;

3) роздруковані або створені в електронній формі контрольні стрічки за останні три роки (за винятком автоматів з продажу товарів (послуг));

4) реєстраційне свідоцтво РРО та останню довідку про опломбування РРО (або їх копії).

Порядок проведення розрахунків

Після того, як суб’єкт господарювання придбав, зареєстрував та здійснив програмування РРО, можна приступати до його використання — проводити розрахункові операції. Так, при проведенні розрахункових операцій суб’єкт господарювання, як і раніше, зобов’язаний:

1) здійснювати розрахункові операції тільки через зареєстрований, опломбований та переведений у фіскальний режим РРО;

2) проводити через РРО всю суму покупки (надання послуги) з роздрукуванням відповідного розрахункового документа, що підтверджує проведення розрахункової операції, або при виході з ладу РРО, його ремонті, відключенні електроенергії — із застосуванням зареєстрованої РК;

3) видавати особі, яка отримує або повертає товар (отримує або відмовляється від послуги), розрахунковий документ на повну суму проведеної операції;

4) друкувати Х і Z звіти;

5) забезпечувати відповідність сум готівки на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті (Х-звіті) РРО, а в разі використання РК — загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня;

6) наприкінці робочого дня (зміни) друкувати на РРО (за винятком автоматів з продажу товарів (послуг)) фіскальні звітні чеки (Z-звіт) та забезпечити їх зберігання в КОРО (тобто вносити на їх підставі запис до КОРО та підклеювати їх в КОРО);

7) при застосуванні РРО, що створюють контрольну стрічку в друкованому вигляді, друкувати її в єдиному робочому циклі з розрахунковими документами без повторного її використання. При застосуванні портативних РРО можна друкувати контрольну стрічку перед роздрукуванням фіскального звітного чека (Z-звіту), якщо це передбачено технічними можливостями РРО.

8) здійснювати підрахунок готівкових коштів на місці проведення розрахунків під час перевірки господиниці на вимогу органів доходів і зборів. Особливості такого підрахунку див. у газеті «Податки та бухгалтерський облік», 2011, № 66, с. 26.

А тепер про доповнення, яке з’явилося в Порядку реєстрації РРО.

При здійсненні розрахункових операцій покупцю потрібно видавати не тільки чек РРО, а й (!) на його вимогу накладну або інший (письмовий) документ, що свідчить про передачу права власності

Зверніть увагу: п. 15 ст. 3 Закону про РРО також містить подібну вимогу, але в дещо перекрученому варіанті (там зазначається, що на вимогу видається чек, накладна та інший документ). Тому тут правильніше дотримуватись усе-таки варіанта з нових правил.

Що стосується порядку проведення повернення товару (послуги) та виправлення помилково проведених сум, то процедура залишилася колишньою (пп. 6 — 8 розд. III Порядку реєстрації РРО).

Не змінився порядок проведення розрахунків і в разі виходу РРО з ладу, його ремонту або в разі відключення електроенергії (п. 9 розд. III Порядку реєстрації РРО).

Вимоги до звітності

Прогнозована новина в порядку — це, звісно, обов’язок подавати до органу доходів і зборів інформацію, визначену в п. 7 ст. 3 Закону про РРО, відповідно до Порядку № 1057:

електронні копії розрахункових документів та фіскальних звітних чеків, які містить контрольна стрічка в пам’яті РРО або у приєднаних до них модемах, — суб’єктами господарювання, які використовують РРО, що створюють контрольну стрічку в електронній формі, або ЕККР, які створюють цю стрічку в друкованому вигляді;

інформацію про обсяг розрахункових операцій, виконаних у готівковій та/або безготівковій формах, або про обсяг операцій купівлі-продажу іноземної валюти з фіскальної пам’яті РРО — суб’єктами господарювання, які створюють контрольну стрічку в друкованому вигляді (крім ЕККР).

Отже, працюємо за новими правилами!

 

висновки


img 3
 
 
  • Правила/вимоги до використання РРО практично не змінилися. Вони структуровані зручніше. У них тепер окремо викладені вимоги до суб’єкта господарювання, який використовує РРО, і окремо правила проведення операцій повернення, скасування помилково проведеної суми, а також розрахункових операцій, здійснених у період виходу РРО з ладу, його ремонту або відключення електроенергії.

  • Доповнено одну з вимог — видачу з чеком іншого документа покупцю товарів (послуг). Тепер, крім чека, покупцю на його вимогу доведеться видати і накладну/інший документ, що підтверджує передачу права власності.

  • Ураховано нову вимогу — передавати контрольно-звітну інформацію до органів доходів і зборів в електронній формі.

 
Оформи передплату та читай все Передплатити журнал
stop

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте сайт Factor Увійдіть та читайте далі безкоштовно