Використовуєте РРО, не включені до Держреєстру на 01.10.2013 р.? Податківці дають відстрочку на їх заміну!
Нещодавно ми повідомляли про те, що з 01.10.2013 р. діє новий Держреєстр РРО див. «Податки та бухгалтерський облік», 2013, № 82, с. 3. Ознайомитися з ним можна в розділі «Довідкова» нашого сайта. При цьому податківці, як і обіцяли, виключили з нього цілу низку РРО, які не забезпечували передання контрольно-звітної інформації в електронній формі. У зв’язку з цим виникло гостре запитання: чи правомірно використовувати такі РРО із зазначеної дати і до 1 січня 2014 року? Адже багато хто орієнтувався саме на останню дату.
Зазначимо, що формальних підстав для цього немає. Причому ми вже неодноразово попереджали про те, що податківці планують внести подібні зміни. Водночас на сайті головного управління Міндоходів у м. Києві пролунав більш ліберальний висновок. Суб’єктам, які продовжують використовувати РРО, не включені до Держреєстру РРО на 01.10.2013 р., податківці повідомили:
1) реєстрація таких РРО буде скасована до 30 листопада 2013 року;
2) до 1 листопада контролери надішлють таким суб’єктів повідомлення. При цьому до отримання такого повідомлення і протягом місяця після цього такі суб’єкти можуть продовжувати використовувати зазначені РРО (які не потрапили до Держреєстру РРО на 01.10.2013 р.).
Підсумовуючи зазначимо, що такий підхід є більш ніж актуальним. Адже, як свідчить статистика, тільки по Києву новим вимогам відповідає лише 16,6 тис. РРО з 28 тис. використовуваних. Тепер залишається дочекатися офіційного підтвердження подібних висновків на рівні Міндоходів.