Теми статей
Обрати теми

Виплачуємо держдивіденди: куди, коли, скільки?

Редакція ПБО
Стаття
img 1

обов’язкові платежі

img 2

Виплачуємо держдивіденди: куди, коли, скільки?

Так уже повелося, що суб’єкти господарювання, які повністю або частково перебувають у державній чи комунальній власності, отримавши прибуток, повинні неодмінно поділитися ним із державою. Такі відрахування-платежі одержали назву «держдивіденди». У якому розмірі та в які строки їх слід виплачувати, а також як при цьому звітувати, розглянемо у пропонованій статті.

Людмила Солошенко, податковий експерт

 

Отже, «держдивідендами» традиційно називають платіж, що здійснюється державним унітарним, державним комерційним, казенним або комунальним підприємством на користь держави чи органу місцевого самоврядування у зв’язку з розподілом частини прибутку такого підприємства.

Для цілей оподаткування такий платіж прирівнюється до виплати звичайних дивідендів (абзац другий п.п. 14.1.49 ПКУ)

Оскільки виплата держдивідендів зазначеними суб’єктами господарювання супроводжується певними особливостями, зупинимося на кожній категорії платників таких держдивідендів окремо.

Державні унітарні підприємства

Обов’язок сплачувати держдивіденди (у розмірі 30 або 15 % чистого прибутку) закріплено за державними унітарними підприємствами окремою ст. 111Закону № 185. А про зарахування таких платежів до держбюджету говорить п. 17 ч. 2 ст. 29 БКУ. Так, згідно з ч. 1 ст. 111 Закону № 185 державні унітарні підприємства* та їх об’єднання* (далі — ДП) зобов’язані спрямовувати частину чистого прибутку (доходу) до державного бюджету в таких розмірах:

— у розмірі 30 % чистого прибутку — ДП, що є суб’єктами природних монополій, і ДП, плановий розрахунковий обсяг чистого прибутку яких перевищує 50 млн грн.;

— у розмірі 15 % чистого прибутку — решта ДП.

* До відома: державне унітарне підприємство створюється органом державної влади в розпорядчому порядку на базі відокремленої частини державної власності, як правило, без поділу її на частки та належить до сфери його управління. Майно такого підприємства перебуває в державній власності та закріплюється за ним на праві оперативного управління чи господарського відання. Назва такого підприємства має містити слова «державне підприємство» (ст. 73 ГКУ).

Об’єднанням підприємств вважається господарська організація, створена у складі двох чи більше підприємств з метою координації їх діяльності для вирішення загальних економічних та соціальних завдань (ст. 118 ГКУ).

При цьому порядок відрахування до держбюджету частини чистого прибутку (доходу) державними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями визначається Кабміном (п.п. «в» п. 18 ч. 2 ст. 5 Закону № 185). З цією метою КМУ розроблено та затверджено Порядок № 138. Ним і керуються державні унітарні підприємства при виплаті держ­дивідендів.

Згідно з п. 1 Порядку № 138 державні унітарні підприємства щокварталу сплачують держдивіденди в розмірі 30 % (15 %) від чистого прибутку, розрахованого за даними бухобліку

Тому при їх нарахуванні ДП орієнтуються на показник чистого прибутку з ряд. 2350 форми № 2.

img 3Певні особливості розрахунку чистого прибутку при виплаті держдивідендів потрібно враховувати державним підприємствам енергетичної та електроенергетичної галузей (див. ч. 1 ст. 111 Закону № 185, п. 1 Порядку № 138).

Водночас деяких ДП обов’язок щодо відрахування держдивідендів до бюджету не стосується. Так, до кола щасливчиків потрапили такі державні підприємства:

— ДП «Украерорух»;

— ДП із забезпечення функціонування дипломатичних представництв та консульських установ іноземних держав, представництв міжнародних міжурядових організацій в Україні Державного управління справами;

— ДП «Міжнародний державний центр «Артек»;

— ДП «Український дитячий центр «Молода гвардія».

Такі ДП держдивіденди до бюджету не сплачують (ч. 1 ст. 111 Закону № 185, п. 1 Порядку № 138).

Звітність. Сплачуючи держдивіденди, ДП подають до податкових органів особливу «держдивідендну» звітність — Розрахунок частини чистого прибутку (доходу), що підлягає сплаті до державного бюджету державними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями, за формою, затвердженою наказом ДПАУ від 16.05.2011 р. № 285.

Такий Розрахунок у комплекті з квартальною фінансовою звітністю потрібно подати податківцям у строк, передбачений для подання декларації з податку на прибуток (п. 3 Порядку № 138). І нехай вас не бентежить тут річний звітний період, запроваджений з 2013 року для податку на прибуток п. 57.1 ПКУ. Незважаючи на нього, «держдивідендний» Розрахунок платники держдивідендів подають щокварталу, тобто орієнтуються при цьому на строки, встановлені для квартального звітного (податкового) періоду п.п. 49.18.2 ПКУ.

Тому подати «держдивідендний» Розрахунок податківцям потрібно протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу

Увагу на це звертали й податківці (див. лист № 19559 // «Податки та бухгалтерський облік», 2013, № 86, с. 9). Ми ж, нагадаємо, радили нашим читачам дотримуватися такого «квартального» підходу ще в газеті «Податки та бухгалтерський облік», 2013, № 30, с. 45.

Майте на увазі: виплату держдивідендів (як і звичайних дивідендів) доведеться також відобразити і в декларації з податку на прибуток підприємства (про це ще йтиметься далі).

Додатково інформацію про нараховані та виплачені держдивіденди державні унітарні підприємства та їх об’єднання подають до центральних та місцевих органів виконавчої влади, до сфери управління яких вони належать (п. 5 Порядку № 138).

Строки сплати держдивідендів. Державні унітарні підприємства та їх об’єднання сплачують держдивіденди до держбюджету наростаючим підсумком щоквартальної фінансово-господарської діяльності у строк, установлений для сплати податку на прибуток (п. 2 Порядку № 138), тобто перераховують їх до бюджету щокварталу, у квартальні строки.

Тому, враховуючи положення п.п. 49.18.2 та абзацу першого п. 57.1 ПКУ, відраховувати до бюджету держдивіденди потрібно протягом 10 днів, наступних за граничним строком подання квартального «держдивідендного» Розрахунку. На те, що базовим податковим (звітним) періодом для нарахування і сплати держдивідендів є календарний квартал, вказували й податківці (див. лист № 19559). Отже, звітувати і сплачувати держдивіденди слід щокварталу.

А тепер розглянемо ситуацію конкретніше на прикладі.

Приклад 1. Державне унітарне підприємство сплачує держдивіденди в розмірі 15 % чистого прибутку. Чистий прибуток державного унітарного підприємства за підсумками 2013 року склав 400000 грн. (у тому числі чистий прибуток трьох кварталів — 250000 грн., з якого вже сплачено держдивіденди в сумі 37500 грн.).

Тоді Розрахунок (за формою, затвердженою наказом ДПАУ від 16.05.2011 р. № 285) за рік буде заповнено таким чином (наведемо лише фрагмент Розрахунку):

 

грн.

Показники

Код рядка

Значення

1

2

3

Чистий прибуток (дохід)

01

400000

Чистий прибуток (дохід) за звітний період, з якого здійснюються відрахування (позитивне значення (р. 01 - р. 02) або позитивне значення (р. 03 - р. 04)

05

400000

Норматив відрахування (%)

06

15

Частина чистого прибутку (доходу), що відраховується до державного бюджету (р. 05 х р. 06/100)

07

60000

Частина чистого прибутку (доходу), нарахована за попередній звітний період поточного року (р. 07 цього Розрахунку за попередній звітний період поточного року)

08

37500

Частина чистого прибутку (доходу), що підлягає сплаті (р. 07 - р. 08)

09

22500

 

При цьому за підсумками 2013 року підприємству необхідно:

— не пізніше 10 лютого 2014 року (разом із доданою фінансовою звітністю) — подати Розрахунок держдивідендів, на підставі якого:

— не пізніше 19 лютого 2014 року — сплатити держдивіденди в розмірі 22500 грн. до держбюджету.

За неподання або несвоєчасне подання Роз­рахунку підприємству, як роз’яснюють податківці, загрожують фінансові санкції (див. лист ДПСУ від 08.05.2012 р. № 13074/7/15-1217, а також консультацію в підкатегорії 102.15 Бази знань на сайті Міндоходів, далі — БЗ). Отже, відповідальність згідно з п. 120.1 ПКУ така: штраф у розмірі 170 грн. за кожне неподання або несвоєчасне подання Розрахунку (або штраф у розмірі 1020 грн., якщо ті самі дії вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення).

Хоча насправді, ураховуючи «неподатковий» статус держдивідендних платежів, з такими вимогами перевіряючих можна й не погодитися. Адже держдивіденди — «неподатковий» платіж: ні в «загальнодержавній» ст. 9 ПКУ, ні в «місцевій» ст. 10 ПКУ серед стягуваних податків/зборів вони не містяться. Про «неподатковість» держдивідендів див. також лист ДПСУ від 04.05.2012 р. № 7736/6/19-4015 // «Податки та бухгалтерський облік», 2013, № 94, с. 9.

На окрему увагу заслуговує ще одне питання. Як бути, якщо протягом звітного року за підсумками першого кварталу, півріччя і трьох кварталів сплачувалися держдивіденди (було отримано прибуток), тоді як за підсумками року виникли збитки (тобто коли збитки останнього четвертого кварталу перекрили отриманий раніше прибуток, унаслідок чого в рядку 09 Розрахунку виникло від’ємне значення)? Така ситуація розглядалася в консультації в підкатегорії 102.30.02 БЗ. Приємно, що податківці в такому випадку роз’яснювали: ДП має право повернути надміру сплачену суму держдивідендів. Для цього слід подати заяву про повернення сплачених грошових зобов’язань у довільній формі в порядку, визначеному ст. 43 ПКУ (не пізніше 1095 днів з дня виникнення переплати).

Госптовариства з держчасткою

Наступна категорія платників держдивідендів — господарські товариства з держчасткою, тобто госптовариства, у статутному капіталі яких є корпоративні права (КП) держави. У тому числі до них віднесені господарські товариства, 50 % і більше відсотків акцій (часток, паїв) яких належать іншим госптовариствам, держчастка в яких — 100 %. Далі домовимося і перших, і других називати «госптовариства з держчасткою».

Для них обов’язок сплачувати до бюджету держ­дивіденди визначено у ч. 5 ст. 11 того самого «спрямованого на управління об’єктами державної власності» Закону № 185. На зарахування таких «держдивідендних» платежів до держбюджету вказує також п. 17 ч. 2 ст. 29 БКУ.

Отже, як того вимагає законодавство, господарське товариство, що має у статутному капіталі КП (частку) держави, зобов’язане за підсумками календарного року спрямовувати частину чистого прибутку на виплату дивідендів у порядку, затвердженому КМУ.

З цією метою КМУ щороку окремою постановою затверджує базовий норматив відрахування частини прибутку, що спрямовується на виплату дивідендів

Нагадаємо, що у 2013 році такою була постанова КМУ від 27.03.2013 р. № 214 (див. «Податки та бухгалтерський облік», 2013, № 32, с. 5). У ній для госптовариств із держчасткою було затверджено базовий норматив відрахування частини прибутку, що спрямовується на виплату дивідендів, у розмірі 30 %. Таким самим (30 %) норматив був і в попередні роки (встановлювався у 2012-му — постановою КМУ від 22.02.2012 р. № 122 // «Податки та бухгалтерський облік», 2012, № 19, с. 3; у 2011-му — постановою КМУ від 05.01.2011 р. № 1 тощо).

Традиційно КМУ незабаром затвердить його й на поточний 2014 рік. І якщо він збережеться в тому самому 30 % розмірі, то за підсумками 2013 року господарські товариства, у статутному капіталі яких є КП держави, зобов’язані будуть спрямувати на виплату дивідендів частину чистого прибутку в розмірі 30 %. А з них уже пропорційно розміру в статутному капіталі держчастки сплатити суму держдивідендів до держбюджету. Тоді, наприклад, з отриманого за підсумками 2013 року чистого прибутку в сумі 100000 грн. госптовариство (з держчасткою, припустимо, 25 %) повинне буде сплатити до держбюджету суму держдивідендів у розмірі: 100000 грн. х 30 % (базовий норматив) х х 25 % (держчастка) = 7500 грн.

Строки сплати держдивідендів. Порядок виплати держдивідендів визначено ч. 5 ст. 11 Закону № 185. Нею встановлено, що господарські товариства, у статутному капіталі яких є КП держави (зобов’язані за підсумками календарного року виплачувати держдивіденди), повинні:

— до 1 травня року, наступного за звітним, прийняти рішення про спрямування не менше 30 % чистого прибутку на виплату дивідендів (абзац четвертий ч. 5 ст. 11 Закону № 185);

— до 1 липня року, наступного за звітним, — сплатити до держбюджету суму належних державі дивідендів (нарахованих пропорційно розміру державних часток (акцій, паїв) у їх статутних капіталах) (абзац п’ятий ч. 5 ст. 11 Закону № 185).

Отже, госптовариства з держчасткою щороку, прийнявши до 1 травня відповідне рішення, потім до 1 липня повинні сплатити держдивіденди до держбюджету

Інакше в разі недотримання цих вимог (неприйняття рішення про виплату дивідендів і несплати/несвоєчасної сплати держдивідендів до бюджету) їм загрожує пеня. Вона нараховується з розрахунку подвійної облікової ставки НБУ від суми недоплати за кожен день прострочення платежу починаючи з наступного дня після настання строку платежу і по день сплати включно (ч. 5 ст. 11 Закону №185).

Причому враховуйте: процедуру нарахування пені регулює Порядок № 725 // «Податки та бухгалтерський облік», 2013, № 94, с. 5. Він установлює, що пеню з держдивідендів нараховує Мін­економрозвитку. При цьому про нарахування пені Мінекономрозвитку видає наказ (п. 7 Порядку № 725), повідомляючи в 5-денний строк від дня його прийняття про санкцію господарське товариство (надіславши йому рекомендований лист із повідомленням про вручення). Тому госптовариству стосовно пені надійде повідомлення (із зазначенням суми пені та строків її сплати). До того ж про нараховану пеню Мінекономрозвитку поінформує й суб’єкта управління вищого рівня щодо госптовариства, щоб той проконтролював її сплату господарським товариством — порушником.

Майте на увазі: сплативши пеню, госптовариство у 5-денний строк має повідомити про це Мінекономрозвитку і суб’єкта управління, надіславши їм копії платіжних доручень про сплату (п. 10 Порядку № 725). Та все-таки несвоєчасного відрахування держдивідендів державі краще не допускати.

Адже в цьому випадку може чатувати інша неприємність. Невиплата у відведений строк «до 1 липня» держдивідендів може загрожувати розірванням контракту з керівником господарського товариства (торік таку міру покарання передбачав п. 3 постанови КМУ від 27.03.2013 р. № 214).

Звітність. Тут важливо пам’ятати: на відміну від державних унітарних підприємств, для госптовариств із держчасткою спеціальної звітності щодо сплачуваних державі держдивідендів не існує. Отже, затвердженої її форми немає. На це в «докодексний» період вказували і податківці (див. лист ДПАУ від 26.10.2009 р. № 23411/7/415-0217). Тому в нашому випадку суму держдивідендів госптовариство відобразитьь тільки в декларації з податку на прибуток підприємства. Для цього потрібно заповнити рядки 20 і 13 декларації, а також додатки АВ та ЗП, що складаються до них.

Ще враховуйте і такий момент: дивіденди, які щороку сплачуються державі госптовариствами з держчасткою, не слід плутати(!) з держдивідендами, які розглянуті вище та щокварталу сплачуються державі державними унітарними підприємствами. Адже для кожних із них — свої платники, свій порядок нарахування і свої строки сплати.

Комунальні підприємства

І, нарешті, ще одні платники держдивідендів — комунальні підприємства*. Вони вже сплачують держдивіденди до «свого» місцевого бюджету (п. 9 ч. 1 ст. 69 БКУ). Тому для них порядок та особливості сплати держдивідендів установлюються місцевими органами влади.

* До відома: комунальне підприємство створюється органом місцевого самоврядування в розпорядчому порядку на базі відокремленої частини комунальної власності та належить до сфери його управління. Майно такого підприємства перебуває в комунальній власності та закріплюється за ним на праві оперативного управління або господарського відання. Його назва має містити слова «комунальне підприємство» (ст. 78 ГКУ).

Так, зокрема, до виключної компетенції місцевих органів влади (сільської, селищної, міської ради) належить установлення на пленарних засіданнях для підприємств, які віднесені до комунальної власності, розміру частини прибутку, що підлягає зарахуванню до місцевого бюджету (п. 29 ч. 1 ст. 26 Закону про місцеве самоврядування).

Тому комунальні підприємства сплачують держдивіденди до місцевого бюджету в розмірах, у строки та в порядку, встановленому місцевими радами

Додатково зауважте, що про сплату комунальними підприємствами до місцевого бюджету суми держдивідендів у розмірі, встановленому місцевим органом виконавчої влади, йдеться і в абзаці четвертому п.п. 153.3.2 ПКУ.

А от якщо органами місцевого самоврядування таку процедуру не визначено, сплачувати держдивіденди комунальним підприємствам не потрібно. Адже правові підстави для їх сплати в цьому випадку відсутні. Тому якщо порядок і нормативи відрахування частини чистого прибутку місцевими органами влади не затверджені, то комунальні підприємства держдивіденди не сплачують. Особ­ливу увагу на це звертало також Міндоходів у листі від 13.11.2013 р. № 24082/7/99-99-19-03-02-17 (див. «Податки та бухгалтерський облік», 2014, № 6, с. 10, а також консультацію в підкатегорії 102.15 БЗ).

Отже, необхідність сплати держдивідендів комунальними підприємствами повністю залежить від прийнятих із цього приводу рішень місцевих органів влади (тобто чи встановлено такий обов’язок для комунальних підприємств органами місцевого самоврядування).

Держдивіденди у декларації з податку на прибуток

Виплачуючи держдивіденди, усі зазначені вище платники (тобто і (1) державні унітарні підприємства, і (2) госптовариства з держчасткою, і (3) комунальні підприємства) також повинні сплачувати «дивідендний» авансовий внесок з податку на прибуток. Адже цього вимагає абзац четвертий п.п. 153.3.2 ПКУ.

Тому до/або одночасно з виплатою держдивідендів з них також потрібно сплатити «дивідендний» авансовий внесок з податку на прибуток

Майте на увазі: «дивідендний» авансовий внесок сплачують за ставкою податку на прибуток, що діє на момент сплати (у 2014 році — відповідно, за ставкою 18 %, див. п. 8 розд. I Закону України від 19.12.2013 р. № 713-VII // «Податки та бухгалтерський облік», 2014, № 1 – 2, с. 5). На суму сплаченого «дивідендного» авансового внеску державні підприємства, комунальні підприємства і госптовариства з держчасткою зменшують суму нарахованого податку на прибуток (пп. 153.3.3, 153.3.4 ПКУ).

При цьому (як і при виплаті звичайних дивідендів) суму виплачених держдивідендів разом із сумою сплаченого з них «дивідендного» авансового внеску слід відобразити в декларації з податку на прибуток. У зв’язку з цим заповнюють додаток АВ до «дивідендного» рядка 20 і додаток ЗП до рядка 13 декларації з податку на прибуток, що «зменшує» податкові зобов’язання. У такий спосіб виплату держдивідендів також буде відображено і в «прибутковій» податковій звітності.

Докладніше про «дивідендний» авансовий внесок ви також можете прочитати у статті «Оподаткування виплат дивідендів» // «Податки та бухгалтерський облік», 2013, № 32, с. 18. А про залік (зменшення нарахованих зобов’язань із податку на прибуток на суму «дивідендного» авансового внеску) див. статтю «Залік авансів та інші зміни з податку на прибуток» // «Податки та бухгалтерський облік», 2013, № 64, с. 29. Щоправда, згодом податківці зауважили: проведення заліку у платників податків — «річників» можливе тільки за підсумками року (див. листи Міндоходів від 12.09.2013 р. № 17802/7/99-99-19-03-02-17 // «Податки та бухгалтерський облік», 2013, № 80 і від 23.09.2013 р. № 11793/6/99-99-10-04-02-1015/4452). Про відображення таких сум у декларації за 2013 рік (яку, до речі, податківці настійно рекомендують подавати за новою формою, докладніше про що див. на с. 5) читайте також у наступному тематичному номері газети «Податки та бухгалтерський облік», 2014, № 9, присвяченому її складанню.

В обліку нарахування й виплата держдивідендів відображаються аналогічно таким операціям зі звичайними дивідендами.

Приклад 2. За даними «держдивідендного» Розрахунку, заповненого вище, виплату держдивідендів у сумі 22500 грн. буде відображено в обліку таким чином:

Облік держдивідендів

№ з/п

Зміст господарської операції

Бухгалтерський облік

Сума, грн.

Податковий облік

Дт

Кт

доходи

витрати

1

2

3

4

5

6

7

1

Використано частину прибутку на виплату держдивідендів

441

443

22500

2

Нараховано держдивіденди*

443

671

22500

3

Перераховано «дивідендний» авансовий внесок з податку на прибуток (22500 грн. х 18 %**)

641/податок на прибуток

311

4050

4

Виплачено держдивіденди

671

311

22500

* Сума держдивідендів, що підлягає сплаті до бюджету, відображається записом Дт 443 — Кт 671 (п. 1.4 Положення про порядок бухгалтерського обліку окремих активів та операцій підприємств державного, комунального секторів економіки та господарських організацій, що володіють та/або користуються об’єктами державної, комунальної власності, затвердженого наказом Мінфіну України від 19.12.2006 р. № 1213). ** У період з 01.01.2014 р. по 31.12.2014 р. ставку податку на прибуток установлено в розмірі 18 % (п. 8 розд. I Закону України від 19.12.2013 р. № 713-VII).

 

Наостанок узагальнимо все викладене. Платників держдивідендів та характерні для них особливості зазначимо в таблиці:

Виплата держдивідендів

 

Платники держдивідендів:

державні унітарні підприємства

госптовариства з держчасткою

комунальні підприємства

1

2

3

4

Розраховують суму держдивідендів виходячи з чистого прибутку, визначеного за даними бухобліку (ряд. 2350 форми № 2); із сум держдивідендів сплачують «дивідендний» авансовий внесок (п.п. 153.3.2 ПКУ)

Розмір сплачуваних держдивідендів

— у розмірі 30 % чистого прибутку — ДП — природні монополісти і ДП, плановий розрахунковий обсяг чистого прибутку яких перевищує 50 млн грн.; — у розмірі 15 % чистого прибутку — усі інші ДП (ст. 111 Закону № 186, п. 1 Порядку № 138)

Базовий норматив відрахування частини чистого прибутку, що спрямовується на виплату дивідендів, установлюється в розмірі не менше 30 %
(з яких пропорційно розміру держчастки у статутному капіталі сплачується сума держдивідендів) (ч. 5 ст. 11 Закону № 185, щороку базовий норматив відрахування частини прибутку на виплату дивідендів затверджуєтсья КМУ)

Для комунальних підприємств розмір, порядок і строки сплати держдивідендів установлюються органами місцевого самоврядування (п. 29 ч. 1 ст. 26 Закону про місцеве самоврядування)

Строки сплати держдивідендів

Щокварталу,
протягом 10 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку подання «квартального» Розрахунку

Щороку (за підсумками календарного року), для чого госптовариства з держчасткою повинні: — до 1 травня року, наступного за звітним, — прийняти рішення про виплату держдивідендів; — до 1 липня року, наступного за звітним, — сплатити суму держдивідендів до держбюджету

Відображення держдивідендів у звітності

Щокварталу подають Розрахунок (за формою, затвердженою наказом ДПАУ від 16.05.2011 р. № 285) протягом 40 календарних днів, наступних за звітним кварталом; також відображають суму держдивідендів із «дивідендним» авансовим внеском у декларації з податку на прибуток підприємства

Спеціальної форми звітності для держдивідендів не передбачено; суму держдивідендів із «дивідендним» авансовим внеском відображають у декларації з податку на прибуток підприємства

Форму звітності можуть затверджувати органи місцевого самоврядування; суму держдивідендів із «дивідендним» авансовим внеском комунальні підприємства також відображають у декларації з податку на прибуток підприємства

 

 

висновки


img 4
 
 
  • Сплачувати держдивіденди відповідно до законодавства зобов’язані: (1) державні унітарні підприємства, (2) госптовариства з держчасткою та (3) комунальні підприємства.

  • Державні унітарні підприємства звітують стосовно держдивідендів та сплачують їх до держбюджету щокварталу. При їх сплаті вони керуються Порядком № 138. Подають щодо них «держдивідендний» Розрахунок (за формою, затвердженою наказом ДПАУ від 16.05.2011 р. № 285).

  • Госптовариства з держчасткою сплачують держдивіденди до держбюджету щороку у відведений на це строк — до 1 липня року, наступного за звітним. При цьому щороку для них базовий норматив відрахування частини прибутку на виплату дивідендів затверджується КМУ.

  • Комунальні підприємства сплачують держдивіденди до місцевого бюджету в порядку та за нормативами, затвердженими місцевими радами. Якщо місцевими органами влади порядок і нормативи відрахування держдивідендів не затверджені, то комунальні підприємства їх не сплачують.

  • Із сум виплачуваних держдивідендів усі платники повинні сплатити «дивідендний» авансовий внесок з податку на прибуток. Такі «дивідендні» операції їм потрібно відобразити і в декларації з податку на прибуток підприємства.

 

Документи статті

  1. БКУ — Бюджетний кодекс України від 08.07.2010 р. № 2456-VI.

  2. ПКУ — Податковий кодекс України від 02.12.2010 р. № 2755-VI.

  3. ГКУ — Господарський кодекс України від 16.01.2003 р. № 436-IV.

  4. Закон про місцеве самоврядування — Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.97 р. № 280/97-ВР.

  5. Закон № 185 — Закон України «Про управління об’єктами державної власності» від 21.09.2006 р. № 185-V.

  6. Порядок № 138 — Порядок відрахування до державного бюджету частини чистого прибутку (доходу) державними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями, затверджений постановою КМУ від 23.02.11 р. № 138.

  7. Порядок № 725 — Порядок нарахування пені на суму дивідендів на державну частку, несвоєчасно сплачених господарським товариством, у статутному капіталі якого є корпоративні права держави, та господарським товариством, 50 і більше відсотків акцій (часток, паїв) якого перебувають у статутному капіталі господарського товариства, частка держави якого становить 100 відсотків, затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 02.07.2013 р. № 725.

  8. Лист № 19559 — лист Міністерства доходів і зборів України від 27.09.2013 р. № 19559/7/99-99-19-03-02-17.
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі