(066) 87-010-10 Передзвоніть менi
Переводимо бухгалтерів в ОНЛАЙН!
Перейти до номеру
  • № 61
  • № 59
  • № 58
  • № 57
  • № 56
  • № 55
  • № 54
  • № 53
? За допомогою цієї функції ви зможете швидко перейти до номеру, що вас цікавить
У цьому номері :
 
  • У обране
  • Друк
  • Шрифт
  • Колір фону
  • Коментарі 0
  • В розробці
16/16
Податки та бухгалтерський облік
Податки та бухгалтерський облік
Липень , 2014/№ 60

7 % ПДВ для медвиробів: задачка на кмітливість

Першоквітневі метаморфози зачепили й фарміндустрію. Медикаменти отримали «в подарунок» 7 % ПДВ. Проте з ним якось із самого початку не склалося. Окрім усього іншого, пристрасті одразу закипіли довкола імпорту. До нього тільки через деякий час стали застосовувати 7 % ПДВ. І от коли, здавалося б, усе заспокоїлося, у липні ситуація знову розпалилася. Цього разу під приціл потрапили медвироби…

Давайте ситуацію з 7 % ПДВ для медвиробів розкладемо по поличках. Для чого подивимося, що говорить з цього приводу Податковий кодекс України від 02.12.2010 р. № 2755-VI (далі — ПКУ), дізнаємося думку офіційних органів та з’ясуємо, як ситуація складається на практиці.

Утім, спершу трохи історії.

Замість пільги — 7 % ПДВ

Нагадаємо: для ліків та медвиробів усе змінилося 1 квітня 2014 року. Адже з цієї дати ПДВ-пільгу з п.п. 197.1.27 ПКУ для них було скасовано. На зміну їй прийшов п.п. «в» п. 193.1 ПКУ. Він запровадив особливу «лікарську» ставку ПДВ у розмірі 7 % (див. коментар до Закону України від 27.03.2014 р. № 1166-VII // «Податки та бухгалтерський облік», 2014, № 28, с. 11).

Причому окрема історія склалася з імпортом. Через відсутність спецнорм імпорт ліків і медвиробів став спочатку з 01.04.2014 р. обкладатися «загальним» ПДВ — за ставкою 20 % (про це щосили сигналили і податківці, див. лист Міндоходів від 04.04.2014 р. № 7822/7/99-99-19-05-01-17 // «Податки та бухгалтерський облік», 2014, № 30, с. 7 і с. 19).

Проте надалі, схаменувшись, законодавці ситуацію виправили. «Лікарський» п.п. «в» п. 193.1 ПКУ було оновлено — викладено в новій редакції Законом України від 10.04.2014 р. № 1200-VII (див. «Податки та бухгалтерський облік», 2014, № 34, с. 5 і с. 12). І вже з 19.04.2014 р. ставка ПДВ у розмірі 7 % запрацювала також і для імпорту. Зрештою все заспокоїлося: як «внутрішньоукраїнські» постачання, так і імпорт стали оподатковуватися 7 % ПДВ. Отже,

з 01.04.2014 р. «внутрішньоукраїнські» постачання (а з 19.04.2014 р. — імпорт) ліків і медвиробів стали обкладатися ПДВ за ставкою 7 %

А от для експорту залишилося все без змін. «Лікарські» експортні постачання, як і раніше, обкладаються ПДВ за ставкою 0 %. Нагадаємо тільки, що в період пільги (до 01.04.2014 р.) нульову ставку застосовували, керуючись п. 195.2 ПКУ. Тепер же вона діє, як при звичайному експорті (згідно з п.п. «б» п. 193.1 і п.п. «а» п.п. 195.1.1 ПКУ).

Такою є у загальних рисах картина квітневих змін. А тепер зосередимося на медвиробах. Адже, судячи з ваших дзвінків, шановні читачі, запитань накопичилося тут чимало.

Метаморфози переліку

Напевно всі чудово пам’ятають, що в період пільги («до 01.04.2014 р.») постачання медвиробів пільгувалося за переліком. Тобто ПДВ-пільгу застосовували, якщо медвиріб було зазначено у спеціальному переліку, затвердженому КМУ. На той момент це був Перелік виробів медичного призначення, операції з постачання яких звільняються від оподаткування на додану вартість, затверджений постановою КМУ від 08.08.2011 р. № 867 (далі — Перелік № 867).

Із переходом на 7 % ПДВ прив’язка до переліку так само збереглася! У п.п. «в» п. 193.1 ПКУ передбачено: 7 % ПДВ обкладаються постачання на території України і ввезення на територію України медичних виробів за переліком, затвердженим КМУ. А далі ситуація закрутилася так, що тільки встигай!. Адже за невеликий проміжок часу перелік кілька разів перезатверджувався.

Спершу на зміну Переліку № 867 прийшов Перелік медичних виробів, операції з постачання на митній території України та ввезення на митну територію України яких підлягають оподаткуванню податком на додану вартість за ставкою 7 відсотків, затверджений постановою КМУ від 23.04.2014 р. № 118 (далі — Перелік № 118). А трохи згодом його змінив Перелік із такою ж назвою, затверджений постановою КМУ від 01.07.2014 р. № 216 (далі — Перелік № 216). От вже дійсно розщедрився Кабмін!

Період дії кожного з документів наведемо в таб­лиці:

ПДВ для медвиробів з 1 квітня 2014 року

Період часу

Чинний документ

Ставка ПДВ:

постачання на території України

імпорт

експорт

з 01.04.2014 р по 25.04.2014 р.

Перелік № 867

7 %

20 % (з 01.04.2014 р. по 18.04.2014 р.)

0 %

7 % (з 19.04.2014 р. по 25.04.2014 р.*)

з 26.04.2014 р. по 30.06.2014 р.

Перелік № 118

7 %

7 %

0 %

з 02.07.2014 р.**

Перелік № 216

7 %

7 %

0 %

* На те, що з 19.04.2014 р. по 25.04.2014 р. до імпорту медвиробів застосовувалася ставка ПДВ у розмірі 7 % (з урахуванням Переліку № 867), вказували столичні податківці (див. лист Головного управління Міндоходів у м. Києві від 16.06.2014 р. № 53341/10/26-15-11-01-06).

** Про дату набрання чинності Переліком № 216 див. після таблиці.

 

Дата набрання чинності

З останнім «свіжим» Переліком № 216 вийшло «цікаво». У самому документі зазначається, що він набирає чинності з 01.07.2014 р. Проте опубліковано (оприлюднено) документ на день пізніше — 02.07.2014 р. Але ж згідно з існуючими правилами постанови КМУ набирають чинності «не раніше дня їх опублікування» (ч. 1 ст. 52 Закону України «Про Кабінет Міністрів України» від 27.02.2014 р. № 794-VII). Тоді 1 липня просто випадає! Адже, виходить, що старий Перелік № 118 вже втратив чинність, а новий Перелік № 216 поки що не діяв.

Звідси постало запитання: як бути з постачаннями медвиробів 1 липня? Невже їх обкладати 20 % ПДВ?

Примітно, що, наприклад, Державна служба України з лікарських засобів (далі — Держлікслужба) уваги на даті взагалі не загострює (див. с. 42). У своїх роз’ясненнях щодо норм постанови КМУ від 01.07.2014 р. № 216 вона орієнтується вже з 1 липня 2014 року.

Однак, київські податківці водночас роз’яснили, що Перелік № 216 набрав чинності з 02.07.2014 р. Тому, на їх думку, 1 липня 2014 року постачання і ввезення медвиробів мали обкладатися 20 % ПДВ (див. замітку за адресою http://kyiv.minrd.gov.ua/media-ark/news-ark/156054.html).

Ще сумніше, що потім схоже роз’яснення вийшло й від Міндоходів (лист від 14.07.2014 р. № 16711/7/99-99-19-03-02-17). У ньому прозвучав аналогічний висновок: постачання/ввезення медвиробів 01.07.2014 р. слід було обкладати 20 % ПДВ. Хоча до останнього лишалася надія, що «головні» фіскали виважено розцінять ситуацію та поширять і на 1 липня ставку ПДВ 7 %. Проте, як бачимо, контролери підійшли до ситуації інакше, вимагаючи постачання/ввезення медвиробів 1 липня обкладати 20 % ПДВ. У ситуації, що склалася, продавцям та імпортерам медвиробів залишається тільки поспівчувати.

Дещо згодом з’явився ще й лист Державної фіскальної служби України від 21.07.2014 р. № 29/7/99-99-19-04-01-17. У ньому також зазначалося, що Перелік № 216 запрацював з 02.07.2014 р. Щоправда, жодних висновків щодо застосування ставки ПДВ саме 01.07.2014 р. «головні» фіскали в ньому не озвучили. Що ж, інтрига щодня закручується дедалі сильніше...

Для 7 % ставки ПДВ важливо «вписуватися» до переліку

Інший момент, що без сумніву цікавить усіх, пов’язаний із використанням переліків. З їх застосуванням до 01.07.2014 р. усе було просто. Так, якщо медвиріб потрапляв до переліку, він обкладався («ввозився починаючи з 19.04.2014 р. з») 7 % ПДВ, — тобто за новими правилами п.п. «в» п. 193.1 ПКУ. Якщо ж медвиріб до переліку не потрапляв, його постачання (ввезення) оподатковувалося в загальному порядку, за повною ставкою — 20 % ПДВ (лист Головного управління Міндоходів у м. Києві від 16.06.2014 р. № 53341/10/26-15-11-01-06).

Ще зауважимо, що будь-який медвиріб повинен мати свідоцтво про держреєстрацію. Адже ввезення на територію, реалізація та застосування в Україні медвиробів дозволяється тільки після їх державної реєстрації. У зв’язку з цим нагадаємо, що:

— Порядок державної реєстрації медичної техніки та виробів медичного призначення затверджено постановою КМУ від 09.11.2004 р. № 1497 (далі — Порядок № 1497; залишається чинним до 01.07.2015 р., після чого його змінять техрегламенти), а

— Перелік медичних виробів, що підлягають державній реєстрації (перереєстрації) в Україні, затверджено наказом Міністерства охорони здоров’я від 02.07.2012 р. № 478 (далі — Перелік № 478).

«Загадковий» Перелік № 216

Проте з 01.07.2014 р. ситуація дуже ускладнилася. Плутанину спричинив новий Перелік № 216. Річ у тім, що він побудований за іншим принципом. Впадає в очі одна деталь.

На відміну від своїх попередників, жодного вичерпного (виключного) списку медвиробів (із кодами УКТ ЗЕД, як це було раніше) Перелік № 216 не містить

У ньому медвироби розподілені на 3 групи. Щоправда, вони перегукуються з «реєстраційним» Переліком № 478 (де медвироби, які підлягають держреєстрації, також наведені у розрізі цих же 3 груп). Отже, насправді нічого незвичайного в цьому немає.

При цьому п. 3 Переліку № 216 обумовлено, що документами, які підтверджують належність продукції до медвиробів, є:

свідоцтво про держреєстрацію медвиробу;

декларація про відповідність;

заява про медичні вироби особливого призначення*.

* Останні два документи до 01.07.2015 р. є необов’язковими (див. роз’яснення Держлікслужби на с. 43, а також лист МОЗ від 10.07.2014 р. № 18.02-05/4040/19458), оскільки до цієї дати відстрочена обов’язкова оцінка медвиробів на відповідність Техрегламентам (див. постанови КМУ від 01.07.2014 р. № 215 і від 27.05.2014 р. № 181).

У результаті, якщо дотримуватися цих вимог, виходило: якщо медвиріб (1) потрапляє до якоїсь групи Переліку № 216 і (2) його «медвиробність» підтверджується документально (наприклад, свідоцтвом про держреєстрацію), то операції обкладають 7 % ПДВ.

Та все ж із такими нововведеннями, без звичного всім переліку, було якось неспокійно. Дотримуватись їх одразу не зважувалися чимало платників податків. Щодо низки медвиробів (із 20 % ПДВ «на вході») і зовсім було складно з липня 2014 року насмілитися на 7 % ПДВ. Тому ситуація як ніколи потребувала втручання офіційних органів.

І от першою ластівкою стало роз’яснення обізнаної Держлікслужби (див. с. 42). У ньому роз’яснювалося, як усе необхідно розуміти, і повідомлялося, що до 01.07.2015 р.:

переліком медвиробів, що підлягають обкладенню ПДВ за ставкою 7 %, є Державний реєстр медичної техніки та виробів медичного призначення, який веде Держлікслужба (згідно з п. 12 Порядку № 1497) і який розміщено у вільному доступі (!) на офіційному сайті Держлікслужби http://www.diklz.gov.ua. При цьому

— обов’язковим документом, який підтверджує належність виробу до медичних, є виключно копія свідоцтва про державну реєстрацію медичного виробу, завірена належним чином*, яка повинна супроводжувати товар.

* Мабуть, мається на увазі копія свідоцтва про держреєстрацію медвиробу, завірена постачальником у звичайний спосіб, тобто із проставлянням печатки та підпису. До речі, про необов’язковість використання печатки з 01.11.2014 р. (завдяки Закону України від 15.04.2014 р. № 1206-VII) читайте «Податки та бухгалтерський облік», 2014, № 40, с. 16.

Таким чином, вже сама Держлікслужба закликала в цьому питанні з 01.07.2014 р. орієнтуватися на Держреєстр медвиробів. До речі, перевірити факт наявності медвиробу в Держреєстрі ви можете без особливих зусиль самостійно. Для цього достатньо ввести запит у пошуковій системі Держреєстру на сайті Держлікслужби (http://www.diklz.gov.ua). Система тут же видасть результат. А заразом щодо медвиробу покаже й усі реєстраційні відомості (включаючи дані свідоцтва про реєстрацію).

Зауважимо: схожих висновків дійшло й Міністерство охорони здоров’я (лист від 03.07.2014 р. № 18.02-05/10/1050-14/3755/18333).Із посиланням на новозатверджений Перелік № 216 МОЗ роз’яснювало: 7 % ставка ПДВ охоплює всі (!) медвироби, що потрапили до Держреєстру. Такий підхід відповідає Директиві Ради 2006/112/ЄС про спільну систему податку на додану вартість від 28.11.2006 р. Адже її ст. 98 допускає застосування знижених ставок податку до деяких категорій товарів і послуг (які, у свою чергу, наведені в Додатку III до Директиви). Серед них, зокрема, — фармацевтична продукція** (див. п. 3 Додатка III).

** Дослівно в п. 3 Додатка III зазначено:
«(3) фармацевтична продукція такого роду, яка зазвичай використовується для охорони здоров’я, профілактики захворювань, і для лікування в медичних та ветеринарних цілях, уключаючи продукцію, призначену для контрацепції та санітарного захисту».

Крім того, МОЗ підкреслило: належність продукції до категорії «медичний виріб» повинна підтверджуватися документом, що дозволяє обіг відповідно до законодавства України медичного виробу. І в наступних листах від 10.07.2014 р. № 18.02-05/4040/19458 і від 10.07.2014 р. № 18.02-04/4041/1563-ф-14 навздогін уточнило: до 01.07.2015 р. таким обов’язковим документом, що підтверджує належність продукції до медвиробів, є свідоцтво про держреєстрацію або підтвердження про його державну реєстрацію.

У зв’язку з цим нагадаємо, що форма:

— свідоцтва про держреєстрацію медвиробу наведена в додатку до Порядку № 1497, а 

— підтвердження про державну реєстрацію медичного виробу наведена в додатку 2 до Порядку ведення Державного реєстру медичної техніки та виробів медичного призначення, затвердженого наказом МОЗ від 16.07.2012 р. № 533. Процедура його безоплатної видачі описана в пп. 11 — 14 цього Порядку.

Приємно, що офіційні органи в цьому питанні солідарні один з одним. Як бачимо, відсутність у Переліку № 216 якого-небудь списку медвиробів їх анітрохи не збентежила. Вони дотримуються думки, що з липня 2014 року ставка ПДВ у розмірі 7 % поширюється:

1) на всі медвироби, включені до Держреєстру;

2) за наявності на медвиріб свідоцтва/копії свідоцтва про держреєстрацію.

Такий підхід вважаємо цілком виправданим. Тому документального підтвердження належності продукції до медвиробів (тобто наявності свідоц­тва/копії свідоцтва про держреєстрацію) буде достатньо для застосування 7 % ставки ПДВ.

Хоча до цього певні сумніви щодо застосування 7 % ставки все ж виникали. Причина цього — визначення медвиробу, наведене в Переліку № 216. У ньому серед усього іншого згадувалося про «лікування пацієнта». Звідси виникали побоювання, що 7 % ПДВ буде охоплено медвироби, пов’язані насамперед із лікуванням. Тобто тільки деякі з медвиробів, а не всі медвироби, уключені до Держреєстру (тоді як останнім «світитиме» 20 % ПДВ). На щастя, офіційні органи розвіяли всі тривоги із цього приводу. І Держ­лікслужба, і МОЗ одностайні: 7 % ПДВ стосується всіх медвиробів, що включаються до Держреєстру.

До речі, аналогічний висновок простежується ще й із листа Держлікслужби від 24.06.2014 р. № 12174-1.3/5.0/17-14. У ньому, крім усього іншого, згадуються і соски, і памперси, й інші медвироби в широкому розумінні слова, а не тільки для лікування.

Отже, якогось вибіркового підходу до обкладення медвиробів 7 % ПДВ (із тим, щоб, скажімо, одні медвироби з Держреєстру ним оподатковувати, а інші — ні) тепер не передбачено. Та й сама Директива Ради 2006/112/ЄС, слід зауважити, нічого такого (скажімо, застосування зниженої ставки ПДВ лише до частини фармпродукції), чесно кажучи, не передбачає.

А от якщо медвироби, навпаки, до Держреєстру не включені, або за ними у платника податків немає необхідного «підтвердного» свідоцтва/копії свідоцтва про держреєстрацію, тоді їх постачання/ввезення доведеться обкладати 20 % ПДВ.

Під 7 % ПДВ потрапило більше медвиробів

Вартий уваги ще один момент. Старий Перелік № 118 хоча й був «закритим», проте водночас був набагато «вужчий» за Держреєстр. Тепер же під 7 % ПДВ потрапили всі медвироби, включені до Держреєстру. Тому з липня 2014 року 7 % ставка ПДВ охопила значно більше медвиробів. У результаті

з липня деякі з медвиробів, які раніше «оподатковувалися по 20 %», стали «оподатковуваними по 7 %»

У такому «цікавому становищі» опинилися, наприклад, жіночі гігієнічні тампони і прокладки, а також урологічні прокладки та пелюшки тощо (частково це підтверджує й лист Держлікслужби від 24.06.2014 р. № 12174-1.3/5.0/17-14). Отже, з липня їх обкладають 7 % ПДВ!

І нехай вас не бентежить те, що ставка в цьому випадку знизилася з «20 %» до «7 %». Навіть якщо є «перехідні» залишки медвиробів, придбані раніше з 20 % ПДВ. Цей 20 % ПДВ, який потрапив раніше за ними до податкового кредиту (у всій 20 % сумі), зберігається. Його коригувати не потрібно. Адже медвироби залишилися «оподатковуваними». Вони, як і раніше, візьмуть участь в оподатковуваних операціях. А отже, умови для відображення податкового кредиту дотримуються (ст. 198 ПКУ). Тому податковий кредит не чіпають. А при постачанні просто нараховують 7 % ПДВ.

Якщо такі «завислі» залишки є, припустимо, імпортними, про всяк випадок поспішимо розвіяти певні сумніви. Реалізуючи медвироби з 7 % ПДВ, донараховувати, скажімо, за ними ПДВ (до суми, раніше сплаченої митним органам при ввезенні) не потрібно. Жодних вимог у ПКУ про це немає. Більше того, нагадаємо, що сьогодні при продажу імпортних товарів п. 188.1 ПКУ більше не вимагає нараховувати ПДВ з урахуванням митної вартості. З 01.09.2013 р. такі вимоги з п. 188.1 ПКУ були вилучені завдяки Закону України від 04.07.2013 р. № 408-VII (див. «Податки та бухгалтерський облік», 2013, № 69, с. 26). Отже, ані коригувати податковий кредит, ані донараховувати ПДВ із «перехідних» залишків у цьому випадку не потрібно.

А от із приводу дитячих памперсів та презервативів, мабуть, уточнимо: вони і після 1 липня, як і раніше, підпадають під 7 % ПДВ (звісно, за умови включення до Держреєстру та наявності щодо них свідоцтва/копії свідоцтва про держреєстрацію). Підтвердженням цього є лист Держлікслужби від 24.06.2014 р. № 12174-1.3/5.0/17-14.

Імпорт медвиробів

У дуже неприємну ситуацію в розпал літа потрапили імпортери медвиробів. Митниця, не побачивши в новому Переліку № 216 конкретних позицій (списку) медвиробів із кодами УКТ ЗЕД, з 01.07.2014 р. просто відмовилася (!) розмитнювати медвироби, що ввозилися, за ставкою 7 %. Траплялося навіть, що на перших порах митники з імпортерів медвиробів замість зниженої «лікарської» 7 % ставки справляли ПДВ «по повній» — у розмірі 20 %. І пояснювали це неоднозначним розумінням норм Переліку № 216, а також відсутністю офіційних роз’яснень від Міндоходів. Одним словом, не позаздриш!

Хоча Міндоходів усе ж надсилало на адресу своїх митних органів лист від 27.06.2014 р. № 15380/7/99-99-24-01-10-17. У ньому роз’яснювалося, що з 01.07.2014 р. через Техрегламенти митне оформлення медвиробів здійснюється на підставі декларації про відповідність. Щоправда, слідом у листі Міндоходів від 03.07.2014 р. № 15805/7/99-99-24-01-10-17 повідомлялося вже про перенесення строку застосування Техрегламентів на 01.07.2015 р.

Така невизначеність митні органи, зрозуміло, не влаштовувала. І надалі, зважаючи на відсутність чітких офіційних роз’яснень, імпорт медвиробів на митниці було взагалі заблоковано. Проте фармацевти й оператори ринку медвиробів продовжували бити на сполох день за днем, вимагаючи повернути імпорту медвиробів «законний» 7 % ПДВ, що рано чи пізно мало статися.

При цьому окремо слід сказати про тих, хто при липневому ввезенні медвиробів несправедливо віддав митниці 20 % замість належних 7 %. Під цей випадок необхідний механізм коригування. Адже надмірно сплачені суми платникам мають бути повернені (див. розд. III Порядку № 618*).

* Порядок повернення платникам податків коштів, що обліковуються на відповідних рахунках митного органу як передоплата, і митних та інших платежів, помилково та/або надмірно сплачених до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється митними органами, затверджений наказом ДМСУ від 20.07.2007 р. № 618.

У свою чергу, митники після цього складуть аркуш коригування митної декларації (за формою додатка 4 до Положення про митні декларації, затвердженого постановою КМУ від 21.05.2012 р. № 450). Нагадаємо, що аркуш коригування оформляється митницею, зокрема, в разі отримання митним органом інформації про підтвердження Казначейством факту повернення з держбюджету коштів після закінчення митного оформлення (п. 37 Положення про митні декларації, затвердженого постановою КМУ від 21.05.2012 р. № 450; п. 3 Порядку оформлення аркуша коригування, затвердженого наказом Мінфіну України від 06.11.2012 р. № 1145).

У такому разі майте на увазі один момент. При оформленні аркуша коригування в наступних за липнем періодах такі операції повинні потрапити і до декларації з ПДВ. Тоді все виглядає так. Спершу в рядку 12.1 липневої декларації з ПДВ (на підставі «імпортної» митної декларації) осів 20 % ПДВ. А далі в періоді оформлення аркуша коригування проводять зменшення, тобто «знімають» надмірно сплачену (повернену) суму в цьому ж рядку 12.1 декларації зі знаком «-». Детальніше про це читайте «Податки та бухгалтерський облік», 2013, № 22, с. 40.

Сподіваємося, що з подібними питаннями контролери не змусять довго чекати і щодо 7 % ПДВ для медвиробів незабаром роз’яснять усі нюанси.

висновки

  • З 02.07.2014 р. медвироби обкладаються 7 % ПДВ за Переліком № 216.

  • МОЗ та Держлікслужба роз’яснюють: 7 % ставка ПДВ поширюється на всі медвироби, внесені до Держреєстру (за умови наявності свідоцтва/копії свідоцтва про держреєстрацію).

  • З липня низка медвиробів, які раніше обкладалися 20 % ПДВ, стали обкладатися ПДВ за ставкою 7 %. За «перехідними» залишками таких медвиробів 20 % ПДВ, що потрапив раніше до податкового кредиту, зберігається (його коригувати не потрібно).

Зацікавив журнал?
Отримуйте більше статей та спеціальних пропозицій за підпискою
ПДВ, Медвироби додати теги змінити теги
Додайте свої теги до статті
Розділіть мітки комами. Наприклад: бухгалтерія, форма, відсотки, ПДВ, квартальний звіт. Максимальна кількість 10.
або Закрити
16/16
Ваша оцінка врахована! Оцініть статтю :
  • Добре
  • Нормально
  • Погано
Поділитися:
Коментарі до статті