Теми статей
Обрати теми

Пошта редакції. Витрати на телефон у приватного підприємця

Редакція ПБО
Відповідь на запитання

Витрати на телефон у приватного підприємця

Підприємець працює на загальній системі оподаткування. Для ведення підприємницької діяльності користується послугами телефонного зв’язку. Чи можна включити до складу витрат фізособи-підприємця вартість переговорів, здійснених з мобільного телефону?

(м. Харків)

 

Перш ніж відповісти на запитання читача, стисло нагадаємо порядок обліку доходів/витрат у підприємців-загальносистемників, а також основні правила їх обліку.

Відповідно до п. 177.2 ПКУ об’єктом оподаткування у фізособи-підприємця є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручкою у грошовій і негрошовій формах) і документально підтвердженими витратами, пов’язаними з госпдіяльністю.

Склад витрат, які може врахувати підприємець-загальносистемник при підрахунку чистого доходу, обмежений. Сюди можна включити тільки ті платежі, які (п. 177.4 ПКУ):

1) підтверджені документально;

2) пов’язані з госпдіяльністю підприємця;

3) є витратами операційної діяльності.

Усі інші платежі підприємця не можна відняти від виручки при підрахунку чистого доходу.

Чи є витрати на оплату послуг мобільного зв’язку витратами операційної діяльності? Згідно з п. 138.1 ПКУ до витрат операційної діяльності включаються: витрати, що формують собівартість реалізованих товарів (наданих послуг/виконаних робіт), загальновиробничі витрати, адміністративні, витрати на збут та інші витрати операційної діяльності.

А зазирнувши в п.п. 138.10.2 ПКУ, бачимо, що витрати на послуги зв’язку (пошта, телеграф, телефон, телекс, телефакс, стільниковий зв’язок та інші подібні витрати) записані серед адміністративних витрат.

Витрати на телефонні розмови є витратами операційної діяльності підприємця

Із тим, що витрати на телефонні переговори можуть бути враховані підприємцем-загальносистемником при визначенні об’єкта оподаткування, згодні і податківці (див. консультацію в підкатегорії 104.05 БЗ). Проте вони звертають увагу на те, що зв’язок «телефонних» витрат із госпдіяльністю підприємця-загальносистемника має бути обов’язково підтверджений документально.

На підтвердження витрат на переговори, здійснені з мобільного телефону, податківці радять підприємцю мати такі документи:

— договори на підключення, інші угоди, рахунки-фактури;

— деталізовані рахунки від оператора із зазначенням номерів абонентів та часу їх розмов;

— журнали обліку дзвінків із зазначенням цілей дзвінків та їх тривалості за кожним номером — якщо підключення здійснюється шляхом придбання карток;

— щомісячні письмові звіти про здійснені переговори. Детальніше про те, як довести госпспрямованість витрат на телефонні переговори, див. на  с. 8 цього номера.

Висновок: підприємець-загальносистемник може включити до складу своїх витрат вартість телефонних переговорів, якщо вони пов’язані з його господарською діяльністю і підтверджені відповідними первинними документами. Якщо підтвердних документів не буде, навряд чи податківці залишать у числі витрат вартість мобільних переговорів.

 

Наталія Дзюба, податковий експерт

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі