Теми статей
Обрати теми

Перспективні думки про РРО

Адамович Наталія, податковий експерт
Те, що ви прочитали в попередній статті, — це ще не всі очікувані пертурбації довколаподаткового законодавства. З нетерпінням чекаємо змін і в частині РРО. У стані невизначеності перебувають суб’єкти господарювання, «готові» ось-ось влитися в лави РРОшників. Чого їм чекати? На що сподіватися? Давайте відкриємо завісу й тут.

Законопроектів щодо поправок до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.95 р. № 265/95-ВР (далі — Закон про РРО) зареєстровано в Раді чимало. Але над усе «просувають» проект від 28.11.2014 р. № 1088 (зараз підготовлений до другого читання). Що цікавого пропонує він? Проведемо огляд.

Оргмоменти

Через РРО повинні проводитися не тільки операції продажу товарів (надання послуг) і купівлі-продажу іноземної валюти, а й приймання готівки для подальшого переказу. Стосовно останніх операцій початок використання РРО стартував ще з 1 січня, але з 01.07.2015 р. за безРРОшну діяльність у цій сфері ще і штрафуватимуть.

Тим часом, дотепер ця вимога Закону про РРО висіла в підвішеному стані. Щоб якось налагодити ситуацію, склад РРО хочуть поповнити вбудованим електронним контрольно-касовим реєстратором. Він-то й буде призначений для забезпечення реалізації фіскальних функцій у складі програмно-технічного комплексу самообслуговування (ПТКС), автоматів з продажу товарів (послуг).

Крім того, збираються підправити (!) й деякі обов’язки абсолютно всіх РРОшників.

Почнемо з хорошого — звільнення від обов’язків ☺. По-перше,

фіскальний звітний чек (Z-звіт) зберігати в КОРО не знадобиться

Більше того, вам нічого не буде, якщо сам Z-звіт ви забули роздрукувати (див. далі).

По-друге, від обов’язку вести облік товарних запасів на складах і за місцем їх реалізації та здійснювати продаж тільки тих товарів (послуг), які відображено в такому обліку, хочуть звільнити фізосіб-підприємців, які працюють на ЄП без ПДВ-реєстрації.

Ну а на закуску добавка — РРОшників хочуть зобов’язати в разі несправностей РРО, а також пошкодження засобів контролю повідомляти (письмово або засобами електронного зв’язку в довільній формі):

1) ЦСО — протягом дня, в якому виявлено несправності чи пошкодження;

2) контролюючий орган — протягом 2 робочих днів після дня виявлення несправностей або пошкодження.

Якщо відключили світло

Обмежувач при відсутності електроенергії (і нероботи з цієї причини РРО), коли розрахункові операції можна здійснювати з використанням КОРО і РК, планують прийняти на рівні 7 робочих днів. І це хороша новина!

Нагадаємо, зараз поки що в разі відключення електроенергії користуватися КОРО і РК можна не більше 72 годин або 7 робочих днів (ст. 5 Закону про РРО). Тобто використовувати КОРО і РК при відключенні електроенергії поки що можна сумарно не більше 72 годин, але якщо ці 72 години «розтягуються» більш ніж на 7 робочих днів, то не більше 7 днів. Перебравши цю норму, РРОшнику залишається тільки припинити готівкові розрахунки до відновлення електроенергії.

Для банків та їх агентів

Законопроект № 1088 планує запровадити два «нових» звільнення від РРО. Насправді це лиш пом’якшення чинних віднедавна правил для банків та їхніх комерційних агентів.

По-перше, без РРО знову можна буде проводити обмін валют в касах уповноважених банків. Решта операцій (поза касами банків) з купівлі-продажу іноземної валюти, як і раніше, будуть вимагати застосування РРО.

По-друге, комерційні агенти банків і небанківські фінустанови «звільнені» від РРО при здійсненні операцій з приймання готівки для подальшого її переказу. Але, як зазначається у законопроекті, лише з використанням ПТКС, «що дають змогу користувачеві здійснювати виключно операції з отримання коштів». Залишається тільки здогадуватися, про які саме ПТКС йдеться.

Банки, агенти банків та учасники платіжних систем, які приймають готівку (у тому числі за допомогою платіжних пристроїв) для подальшого їх переказу, повинні будуть забезпечити надання щомісячно та на вимогу контролюючих органів інформації про суми коштів, що справляються у вигляді фіксованої суми або відсотка за здійснення операцій з приймання готівки для подальшого їх переказу з використанням ПТКС.

Вимоги до РРО

Ви добре знаєте, що суб’єктам господарювання дозволяється використовувати тільки ті РРО, що включені до Держреєстру РРО.

Так от, законодавці задумали не вилучати з Держреєстру РРО моделі РРО, що раніше пройшли первинну реєстрацію і використовуються суб’єктом господарювання, до закінчення строку їх служби.

Причому, планують уточнити, що строк служби РРО — це строк, протягом якого виробник (постачальник) гарантує працездатність таких РРО, у тому числі комплектуючих виробів і складових частин, збереження інформації у фіскальній пам’яті, за умови дотримання користувачем експлуатаційних документів.

Строк між первинною реєстрацією РРО і датою їх вилучення з Реєстру РРО не має бути менше 7 років.

Крім того, планується, що в разі зміни законодавчих вимог до використання РРО виробник (постачальник) зобов’язаний буде, за наявності технічних можливостей, здійснити доопрацювання РРО.

Що нового для ЦСО

Для ЦСО задумано відкоригувати старі обов’язки та додати один новий. Так, ЦСО в разі виходу з ладу РРО зобов’язані будуть відновити його роботу протягом 7 робочих днів (а не 72 годин, як належало до цього).

Новий обов’язок полягає в тому, що не забезпечивши гарантійний ремонт РРО, не пізніше 7-го робочого дня з дня прийняття в ремонт ЦСО доведеться ввести в експлуатацію належним чином зареєстрований на суб’єкта господарювання резервний РРО.

Врахуйте! За невиконання «нового» зобов’язання (незабезпечення гарантійного ремонту РРО у строк і невведення в експлуатацію зареєстрованого резервного РРО) ЦСО загрожує штраф у розмірі 5 мінімальних зарплат, установлених на 1 січня звітного року (далі — МЗП).

Уповноваженим на накладення цього штрафу планують зробити контролюючий орган, що здійснює фактичні перевірки суб’єктів господарювання. Тобто, за задумом, податківці фактично перевірятимуть користувача РРО, а на горіхи дістанеться й ЦСО.

Штрафів стане менше

Збираються відкоригувати формулювання однієї з провин, прописаної в п.п. 1 ст. 17 Закону про РРО, а також саму суму штрафу та порядок його накладення.

По-перше, штраф за всі провини (порушення), перелічені в цьому пункті:

— допущені суб’єктом господарювання вперше — планується залишити на рівні 1 гривні;

— а за кожне наступне вчинене порушення — планують установити в розмірі 100 % вартості товару, проданого з порушенням.

П’ятикратний штраф від вартості товару, проданого з порушенням, що накладається зараз за кожне наступне порушення, хочуть скасувати

По-друге, за таку провину, як невідповідність суми готівки на місці проведення розрахунків сумі за денним звітом (розрахунковими квитанціями, виданими з початку дня), збираються карати виключно юросіб.

Причому, юросіб, які використовують РРО, планують штрафувати тільки у випадку, якщо сума розбіжності між сумою готівкових коштів та сумою коштів з денного звіту перевищуватиме 10 % розміру МЗП. Тобто штрафобезпечний зазор для них як мінімум хочуть зробити у 121,8 грн.

Решта порушень, що потрапляють під цей штраф, залишаться колишніми. Вони, як і зараз, стосуватимуться всіх суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції з використанням РРО, КОРО і РК. Нагадаємо, це проведення розрахункових операцій з використанням РРО або РК на неповну суму вартості товарів (наданих послуг); непроведення розрахункових операцій через РРО з фіскальним режимом; нероздруківка розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції або проведення її без використання РК на окремому господарському об’єкті такого суб’єкта господарювання.

А ось штраф у розмірі 20 ннмдг (340 грн.) з п. 4 ст. 17 Закону про РРО (ср. ), що накладається сьогодні за нероздруківку Z-звіту або його незбереження, і зовсім планують скасувати. Ура! Скільки горя натерпілися РРОшники з роздруковуванням Z-звіту та чіпляннями податківців до зберігання його в КОРО.

Заохочувальні «бонуси» новачкам

Депутати хочуть доповнити розд. II «Прикінцеві положення» Закону про РРО запровадженням заохочувальних бонусів — звільненням від санкцій тих, хто вливається в лави РРОшників (див. таблицю).

Штрафобезпечні періоди для новачків

РРО

Суб’єкти господарювання

«Бонусний» період

Умови

Звільняються від санкцій за порушення вимог Закону про РРО

з 01.01.2015 р.

1) при наданні послуг
(у разі проведення розрахунків у касах з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів та видачею квитанцій);

2) при продажу товарів у системі електронної торгівлі (комерції)

до 01.07.2015 р.

з 01.07.2015 р. по 01.01.2016 р.

— до 01.08.2015 р. — уклали договори на постачання РРО, уключених до Держреєстру РРО;

— до 01.01.2016 р. — ввели такі РРО в експлуатацію

3) при виконанні операцій купівлі-продажу іноземної валюти не в касах банка/операцій з приймання готівки для подальшого переказу через ПТКС

до 01.01.2016 р.

Звільняються від санкцій, передбачених ст. 17 Закону про РРО

з 01.07.2015 р.

ФОП-єдинники групи 3

з 01.07.2015 р. до 01.01.2016 р.

— до 01.08.2015 р. — уклали договори на постачання РРО, уключених до Держреєстру РРО;

— до 01.01.2016 р. — ввели такі РРО в експлуатацію

з 01.01.2016 р.

ФОП- єдинники групи 2

з 01.01.2016 р. до 01.07.2016 р.

— до 01.01.2016 р. — уклали договори на постачання РРО, уключених до Держреєстру РРО;

— до 01.07.2016 р. — ввели такі РРО в експлуатацію

Як бачите, ФОП-єдинників груп 2 і 3 від РРО хоча і не звільняють, але вони на певний період зможуть уникнути штрафів, якщо своєчасно укладуть договір з постачальником РРО і введуть їх в експлуатацію.

Слухання законопроекту № 1088 перенесено на 30.06.2015 р. Отже, тримаємо кулачки за перемогу здорового глузду.

Теги РРО
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі