Доходи за 2002 — 2015 рр. виплачено у вересні 2015 року: розраховуємо компенсацію

Гуль Тетяна, експерт з питань оплати праці
Величини приросту індексів споживчих цін для розрахунку компенсації у зв’язку з порушенням строків виплати зарплати в разі погашення боргів у серпні 2015 року шукайте в «Податки та бухгалтерський облік», 2015, № 68 — 69, с. 40. У сьогоднішньому номері наведемо індекси для розрахунку суми компенсації за доходами, нарахованими у 2002 — 2015 роках, якщо вони виплачуються у вересні 2015 року.

Увага! Ви повинні виплачувати працівникам компенсацію тільки в тому випадку, якщо затримуєте виплату зарплати на один календарний місяць і більше. Тобто розраховувати та нараховувати компенсацію зобов’язані тільки ті підприємства, які несвоєчасно виплачують зарплату своїм працівникам. Якщо працівник зі своєї вини не отримав заробітну плату своєчасно, вона не підлягає компенсації.

Сума компенсації визначається як добуток суми нарахованої, але не виплаченої працівнику зарплати за відповідний місяць (після утримання податків та обов’язкових платежів) і приросту індексу споживчих цін (індексу інфляції) у відсотках для визначення суми компенсації, поділений на 100. Таким чином, у розрахунку суми компенсації бере участь «чиста» заробітна плата, тобто нарахована сума за мінусом утриманих сум ПДФО, ЄСВ (або їх «попередників») і військового збору.

Компенсація нараховується один раз безпосередньо перед виплатою заборгованості із заробітної плати. Виплата здійснюється в місяці, в якому виплачується заборгованість за зарплатою за відповідний місяць.

Щоб спростити вам обчислення суми компенсації за затримку виплати доходів, що нараховані у 2002 — 2015 рр. і виплачуються у вересні 2015 року, наведемо таблицю з уже розрахованими величинами приросту індексів споживчих цін.

Місяць нарахування зарплати

Приріст індексу споживчих цін за період невиплати доходу, %

2002 рік

2003 рік

2004 рік

2005 рік

2006 рік

2007 рік

2008 рік

2009 рік

2010 рік

2011 рік

2012 рік

2013 рік

2014 рік

2015 рік

Січень

366,1

366,4

331,3

282,9

248,7

214,6

163,5

115,5

93,9

79,2

72,7

73,1

72,2

34,0

Лютий

372,7

361,3

329,6

279,1

242,6

212,7

156,6

112,3

90,3

77,6

72,4

73,2

71,2

27,3

Березень

376,0

356,3

327,9

273,2

243,6

212,1

147,2

109,3

88,6

75,1

71,9

73,2

67,5

14,9

Квітень

369,4

353,1

324,9

270,6

245,0

212,1

139,8

107,5

89,2

72,9

71,9

73,2

62,1

0,8

Травень

370,8

353,1

322,0

268,4

243,3

210,2

136,7

106,4

90,3

71,5

72,4

73,1

56,2

-

Червень

379,5

352,7

319,0

266,2

242,9

203,5

134,8

104,2

91,1

70,8

72,9

73,1

54,7

-

Липень

386,8

353,1

319,0

265,1

239,9

199,4

136,0

104,4

91,5

73,1

73,2

73,2

54,0

-

Серпень

387,8

361,0

319,4

265,1

239,9

197,6

136,2

104,8

89,2

73,8

73,8

74,5

52,8

-

Вересень

386,8

358,2

314,1

263,6

233,2

191,2

133,7

103,2

83,9

73,6

73,6

74,5

48,5

-

Жовтень

383,4

352,4

305,2

260,4

224,7

183,0

129,8

101,4

82,9

73,6

73,6

73,8

45,0

Х

Листопад

380,0

343,9

298,8

256,1

219,0

176,9

126,4

99,2

82,4

73,4

73,8

73,4

42,3

Грудень

373,4

337,4

289,4

252,9

216,2

171,2

121,7

97,4

80,9

73,1

73,4

72,6

38,2

Тепер пояснимо, як користуватися наведеною таблицею. Для розрахунку суми компенсації на перетині рядка з назвою відповідного місяця нарахування зарплати і графи з відповідним роком визначаємо величину приросту індексу споживчих цін у відсотках. На цю величину множимо суму заборгованості за зарплатою, що підлягає видачі на руки у вересні 2015 року. Отриманий результат ділимо на 100 і отримуємо суму компенсації, що підлягає нарахуванню та виплаті у вересні 2015 року.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі