24.02.2025

Простій і ф. № 20-ОПП

Підприємство тимчасово призупинило господарську діяльність. Є основні засоби (ОЗ), власні й орендовані, жодний із яких у цей період не використовуватиметься. Чи треба у зв’язку з цим подавати ф. № 20-ОПП?

Попри те що ф. № 20-ОПП нещодавно змінила як власну назву, так і зовнішній вигляд (про ці новації див. у статті «Як заповнити ф. № 20-ОПП щодо об’єкта, який не має адреси» // «Податки & бухоблік», 2025, № 5), на відповідь на запитання, поставлене читачем, це ніяк не вплинуло: ф. № 20-ОПП при простої підприємства подати доведеться. При цьому нові графи, призначені для відображення інформації про місцезнаходження об’єкта, слід заповнювати по-новому. Подробиці — далі.

Загальні правила. Пряма норма, що вимагає подання ф. № 20-ОПП у випадку, який ми розглядаємо, міститься в п. 8.5 Порядку № 1588*.

* Порядок обліку платників податків і зборів, затверджений наказом Мінфіну від 09.12.2011 № 1588.

«У разі зміни відомостей про об’єкт оподаткування, а саме: зміна типу, найменування, місцезнаходження, виду права або стану об’єкта оподаткування, платник податків надає до контролюючого органу за основним місцем обліку заяву за формою № 20-ОПП з оновленою інформацією про об’єкт оподаткування, щодо якого відбулися зміни, в такому самому порядку та строки, як і при реєстрації, створенні чи відкритті об’єкта оподаткування»