Умовно тут є два види ризиків: (1) це ПДВ-ризики як для ФОП на загальній системі (ЗС), так і для платників єдиного податку (ЄП), якщо вони зареєстровані платниками ПДВ, і (2) це ризики втрати права на амортизацію / витрати, які актуальні лише для ФОП на ЗС.
Вхідний ПДВ на вантажівку. Тут узагалі ситуація є досить напруженою. Бо
податківці зазвичай безапеляційно вимагають від ФОП компенсувати податковий кредит (ПК) з ПДВ за придбаною вантажівкою шляхом нарахування податкових зобов’язань (ПЗ)
Їх аргументи — це різні варіації на тему того, що вантажний автомобіль реєструється на фізичну особу, а не на ФОП.
Тобто справа взагалі не доходить до вивчення факту використання вантажівки в господарській діяльності, в т. ч. факту подання ф. № 20-ОПП
І хоча в Базі знань ДПСУ серед чинних таких радикальних консультацій вже немає, все одно зустрічаються ІПК, де податківці продовжують співати стару пісню. Що тут відбувається постачання придбаного ФОП автомобіля у приватну власність фізичної особи. Тобто постачання самому собі як звичайній фізособі. Відповідно слід нарахувати податкові зобов’язання (ПЗ) з ПДВ, які фактично компенсують отриманий при купівлі вантажівки ПК (див. лист ДПСУ від 12.04.2024 № 1964/ІПК/99-00-24-03-03 ІПК).