Які документи вимагати від ФОП при купівлі товарів, робіт чи послуг Підприємці (ФОП) — всюди, їх уже понад два мільйони: магазини, заправки, СТО, готелі, ресторани, інтернет-торговці, перевізники тощо. Тож не перетнутися з ними як з партнерами просто неможливо. Та й навіщо їх уникати, якщо ми вже зібрали для вас в одному номері всі підказки про взаємодію з ФОП: які документи в них просити, чи можна обійтися без «папірців» і перевірити все онлайн, як не потрапити в ризикові платники через невинну виплату на користь ФОП, чому «дешева оренда» може коштувати нервів, а директор-ФОП — зіпсувати ПДВ-репутацію компанії. Розберемося, де закінчується партнерство і починається штучне дроблення бізнесу, чим небезпечні ФОП з окупації і як не наразитися на податки, навіть якщо ви просто оплатили ФОП бензин чи канцтовари. І починаємо з головного: які документи просити у ФОП? Мінімум теорії — лише робочі рішення, які рятують нерви та гроші.
Виплати ФОП у додатку 4ДФ: де зона ризику? Питання відображення в додатку 4ДФ виплат ФОП уже набили оскому, позиція податківців давно відома кожному бухгалтерові. Менше з тим, бухгалтери не припиняють ставити ці питання. Причому стосуються вони не лише власне відображення або невідображення доходів, але і ризиків, небезпек і навпаки — вигод, пов’язаних із заповненням додатка 4ДФ. Давайте розглянемо ці питання. А оскільки цей тематичний номер присвячений співпраці підприємств з підприємцями, умовимося, що сторона, що виплачує, — юрособа.
Ризики операцій між юрособою і її директором-ФОП У цьому матеріалі ми розглянемо ситуації, коли директор підприємства також зареєстрований як приватний підприємець — ФОП. Чи це законно та чи існують якісь обмеження для таких ситуацій? Також розглянемо питання підписання «спільних» угод та інших документів, а головне — які податкові й інші ризики та наслідки створює такий конгломерат?
Оренда нерухомості у ФОП: підводні камені, про які слід знати Оренда нерухомості у ФОП здається простою і звичною операцією, але на практиці вона має чимало нюансів. Мінімальний орендний платіж, компенсація комунальних, спільна власність — кожен із цих аспектів може стати джерелом ризиків як для орендаря, так і для самого ФОП. У цій статті розберемо основні підводні камені, на які варто зважати, щоб уникнути претензій податківців і зайвих донарахувань.
Види діяльності ФОП: що варто мати на увазі контрагентам Перед тим як почати певну діяльність, ФОП має забезпечити наявність відповідних кодів КВЕД у ЄДР*, а також, якщо мова про платника єдиного податку (ЄП), — в Реєстрі платників ЄП. А якщо цього не зробити? Чи будуть негативні податкові наслідки такої недбалості для контрагентів ФОП, що придбаватимуть у нього товари / послуги, і для нього самого? Відповіді — у запропонованій статті. Наприкінці — кілька порад «юрикам», що співпрацюють із ФОП, як убезпечити себе від звинувачень у дробленні бізнесу.
ФОП групи 2 надав послуги юрособі на загальній системі: що буде і як виплутатися Що легше, ніж замовити послуги у ФОП? Перевірив КВЕД, підписав договір, отримав акт — і можна платити: без ПДФО, ВЗ та ЄСВ. Усі задоволені. Але якщо виконавець — ФОП на єдиному податку (ЄП) групи 2, а ви — платник податку на прибуток, пахне смаженим. Бо ПКУ не дозволяє у групі 2 надавати послуги загальносистемникам. Що ж робити? Які ризики для ФОП і замовника? Коли заборона не діє і, головне, як законно її обійти?
Як підприємству компенсувати ФОП супутні витрати за договором ФОП виконує роботи з монтажу систем відеоспостереження на виробничих об’єктах підприємства, розташованих у різних населених пунктах. При цьому, крім оплати вартості таких робіт, визначеної договором, ФОП вимагає, щоб підприємство окремо відшкодувало йому витрати на проживання, проїзд, пальне тощо. Чи можна так робити? Яким буде цей дохід у ФОП — підприємницьким чи цивільним? Як ФОП визначитися з відповідними кодами КВЕД у разі отримання ним такої компенсації?
Замовник надає ФОП матеріали та обладнання для виготовлення продукції На практиці таке зустрічається доволі часто. Виготовлення меблів, пошиття спецодягу і навіть випічку пиріжків, хоч для власного використання, хоч для подальшого перепродажу підприємство може замовити на стороні, в тому числі й у ФОП. Звісно, й замовник, і виконавець чекають від такої співпраці певної вигоди. Як оптимально поєднати їх інтереси в тому разі, коли продукція вироблятиметься з матеріалів замовника та/або на його обладнанні? Як при цьому не вскочити в халепу при перевірках?
Ризики дроблення бізнесу за участю ФОП Наші читачі цікавляться, чого подеколи банки раптом відмовляються / припиняють обслуговувати ФОП чи застосовують інші заходи, що заважають ФОП і співпраці з ними? Тут чималу роль відіграє лист НБУ від 01.11.2024 та інші документи, за якими банки у рамках фінмоніторингу («фінмону» — нар.) слідкують за операціями юридичних осіб із ФОП з метою виявлення і припинення схем «дроблення бізнесу». Про це та про можливі законодавчі зміни, що можуть вплинути і на співпрацю з ФОП, сьогодні й поговоримо.