Теми статей
Обрати теми

Критерій 1 ризиковості операцій: недостатньо залишків (пересорт)

Солошенко Людмила, податковий експерт
Досить часто податкові накладні (ПН) / розрахунки коригування (РК) потрапляють під блокування за критерієм 1 ризиковості операцій (з додатка 3 до Порядку № 1165*) — ще відомим як критерій «пересорт». Постановою КМУ від 26.08.2025 № 1048 формулювання цього критерію були підкориговані косметично — тому глобальних змін тут не відбулося. Про те, коли ПН/РК можуть бути заблоковані за критерієм 1 ризиковості операцій і як уберегтися від його застосування, — зараз поговоримо.

* Порядок зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджений постановою КМУ від 11.12.2019 № 1165.

Перевірка ПН/РК на відповідність критеріям ризиковості операцій є завершальним етапом блокувального моніторингу. І якщо при такій перевірці з’ясується, що в неризикового платника (який не має при цьому позитивної податкової історії) ПН/РК, відправлені на реєстрацію, відповідають хоча б одному критерію ризиковості операцій — такі ПН/РК будуть заблоковані (п. 7 Порядку № 1165).

Коли ПН/РК можуть заблокувати за критерієм 1 ризиковості операцій?

Умови блокування за критерієм 1 ризиковості операцій

За критерієм 1 ризиковості операцій (який коротко ще можна сформулювати як «відсутність товару в достатніх залишках або перевищення реалізації товару в 1,5 рази над його придбанням») моніторять ПН / збільшуючі РК. При цьому щодо них здійснюється одночасна перевірка двох умов:

Ексклюзивний матеріал
Увійдіть, щоб продовжити читання Щоб прочитати цю статтю повністю, будь ласка, увійдіть до свого акаунта або зареєструйтесь, якщо ви ще не з нами.
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з ліцензійним договором та договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa ic-prostir

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі