Теми статей
Обрати теми

Податкові перевірки: загальна інформація

Редакція ПК
Стаття

ПОДАТКОВІ ПЕРЕВІРКИ: загальна інформація

Закінчилося перше півріччя дії Податкового кодексу України*. Законодавці визначили цей час, як період, протягом якого платники податків мали «звикнути» до нових правил. Сподіваємося, що ви, шановні читачі, уже встигли ретельно вивчити ПК, адже з 1 липня припиняє дію припис п. 7 підрозділу 10 розділу ХХ ПК, за яким штрафні санкції за порушення податкового законодавства за період з 1 січня по 30 червня 2011 року застосовувались у розмірі не більше 1 гривні за кожне порушення. Отже, з другого півріччя штрафувати за податкові правопорушення почнуть «по­дорослому», тому саме час пригадати основні моменти, що стосуються податкових порушень та перевірок платників податків.

Ніна Шульгіна, консультант

 

* Далі за текстом — ПК.

 

ЩО?

 

Після введення у дію ПК в українському законо­давстві з'явився новий вид правопорушень — податкових, і саме ці правопорушення мають виявляти контролюючі органи, на які покладено обов'язок з контролю за дотриманням платниками податків вимог податкового законодавства.

Податковими правопорушеннями, згідно з п. 109.1 ПК є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів, та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених ПК та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Податкові перевірки відносяться до одного з 3­х способів здійснення податкового контролю, а у частині заходів, що вживаються митними органами з метою перевірки правильності нараху­вання, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, є складовою частиною митного конт­ролю (див. п. 61.1 та п.п. 62.1.3 ПК).

 

ХТО?

 

Відповідно до п. 41.1 ПК нині до контролю­ючих органів у сфері податкового законодавства належать:

 

1

органи державної податкової служби** — щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у п.п. 41.1.2 ПК (цим підпунктом визначена компетенція митних органів), а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи ДПС

2

митні органи — щодо мита, акцизного податку, податку на додану вартість, інших податків, які відповідно до податкового законодавства справляються у разі ввезення (пересилання) товарів і предметів на митну територію України або територію спеціальної митної зони або вивезення (пересилання) товарів і предметів з митної території України або території спеціальної митної зони

 

**Далі за текстом — ДПС.

 

Увага! Відповідно до п. 41.4 ПК інші державні органи не мають права проводити перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків, у тому числі на запит правоохоронних органів. А органами стягнення є виключно органи ДПС, які уповноважені здійс­нювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється (п. 41.5 ПК).

Відповідно до п. 61.3 ПК органи СБУ внутрішніх справ, податкової міліції, прокуратури та їх службові (посадові) особи не можуть брати безпосередньої участі у проведенні перевірок, що здійснюються контролюючими органами, та проводити перевірки суб'єктів підприємницької діяльності з питань оподаткування.

Особливу увагу треба звернути на те, що органи Пенсійного фонду України та органи фондів соціального страхування, які раніше перевіряли платників податків з питань зарахування окремих видів зборів до бюджету, після введення у дію ПК не мають права приймати безпосередню участь у здійсненні податкових перевірок.

 

ВИДИ ПЕРЕВІРОК

 

Відповідно до п. 75.1 ПК органи ДПС мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Увага! Правила та підстави для проведення камеральних та документальних перевірок можуть установлюватись виключно ПК, а ось особ­ливості здійснення фактичних перевірок можуть установлюватись ще й іншими законами, конт­роль за дотриманням яких покладено на органи ДПС (див. абз. 2 п. 75.1 ПК).

Зупинимося на кожному з видів перевірок окремо.

 

КАМЕРАЛЬНА ПЕРЕВІРКА

Особливості проведення

Де відбувається?

У приміщенні органу ДПС виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків (п.п. 75.1.1 та п. 76. 1 ПК)

Хто перевіряє?

Посадові особи органу ДПС (п. 76. 1 ПК)

Що перевіряють?

Усю податкову звітність суцільним порядком (п. 76. 1 ПК)

Підстави проведення, оформлення направлень

Проводиться без будь­якого спеціального рішення керівника такого органу
або направлення на її проведення (п. 76. 1 ПК)

Згода/присутність платника податків

Згода платника на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов'язкова (п. 76 1 ПК)

Як оформлюється результат?

У разі встановлення порушень складається акт у двох примірниках, який підписується посадовими особами органу, які проводили перевірку, і після реєстрації в органі ДПС вручається або надсилається для підписання протягом 3 робочих днів платнику податків у порядку, визначеному ст. 42 ПК (пп. 76.2 та 86.2 ПК)

 

ДОКУМЕНТАЛЬНА ПЕРЕВІРКА

 

Загалом, відповідно до п.п. 75.1.2 ПК у ході документальної перевірки встановлюють своє­часність, достовірність, повноту нарахування та сплати усіх передбачених ПК податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законо­давства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами). Документальна перевірка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи ДПС, а також отриманих в установленому законодавством порядку органом ДПС документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків

Документальна перевірка має кілька форм проведення, і саме від них буде залежати хто, як та у якому порядку її проводить.

 

Особливості проведення

документальних ПЛАНОВИХ перевірок

1

2

Де відбувається?

Виїзна — за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об'єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка, невиїзна — у приміщенні органу ДПС (абз. 4 п.п. 75.1.2 ПК)

Що перевіряють?

Повноту та правильність обчислення і нарахування усіх видів податків та зборів. Проведення такої перевірки за окремими видами зобов'язань перед бюджетами, крім правильності обчислення, повноти і своєчасності сплати податку з доходів фізичних осіб та зобов'язань за бюджетними позиками і кредитами, що гарантовані бюджетними коштами, забороняється (п. 77.3 ПК)

Підстави

проведення

План­графік проведення документальних планових перевірок, який складається залежно від ступеня ризику в діяльності платників податків (поділяється на високий, середній та незначний).

До плану включаються платники:

а) з незначним ступенем ризику — не частіше, ніж 1 раз на 3 календарних роки;

б) із середнім — не частіше ніж 1 раз на 2 календарних роки;

в) з високим — не частіше 1 разу на 1 календарний рік

Увага! Відповідно до абз. 4 п. 77.2 ПК для платників податків — юридичних осіб, що відповідають критеріям, визначеним п. 154.6 ПК, та у яких сума сплаченого до бюджету ПДВ становить не менше 5 % від задекларованого доходу за звітний податковий період, та самозайнятих осіб, сума сплачених податків яких становить не менше 5 % від задекларованого доходу за звітний податковий період, установлено особливу періодичність перевірок. Такі особи включаються до плану­графіка не частіше, ніж 1 раз на 3 календарних роки (за умови, що вони не порушують приписи ПК).

Оформлення направлень

Рішення про проведення перевірки оформлюється наказом керівника органу ДПС.

Увага! Право на проведення перевірки виникає в органу ДПС лише за умови, що платнику податків не пізніше ніж за 10 календарних днів до дня проведення перевірки вручено під розписку або надіслано рекомендованим листом з повідомленням про вручення копію наказу про проведення перевірки та письмове повідомлення
із зазначенням дати початку проведення перевірки (п. 77.4 ПК).

Особливості допуску посадовців органів ДПС до документальних планових невиїзних перевірок установлені ст. 79 ПК, а документальних планових виїзнихст. 81 ПК

Згода/присутність платника податків

Присутність платників податків під час проведення документальних невиїзних перевірок не обов'язкова (п. 79.3 ст. 79 ПК). Щодо присутності платника податків під час здійснення документальної планової виїзної перевірки — прямих вказівок ПК не містить

Тривалість перевірки

а) 30 робочих днів — для великих платників податків;

б) 10 робочих днів — для суб'єктів малого підприємництва;

в) 20 робочих днів — для усіх інших платників (п. 82.1 ПК).

Продовження строків перевірки здійснюється за рішення керівника органу ДПС, і можливе на строк:

а) до 15 робочих днів — для великих платників податків;

б) до 5 робочих днів — для суб'єктів малого підприємництва;

в) до 10 робочих днів — для усіх інших платників.

Увага! Строк складення акта (довідки) про результати перевірки не зараховується до строку проведення перевірки, установленого цим ПК (з урахуванням його продовження)

Як оформлюється результат?

Результати перевірок оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами органу ДПС та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). Акт* складається у разі встановлення під час перевірки порушень, і довідка — якщо такі порушення відсутні

* Про особливості організації документальних та фактичних перевірок, у тому числі про складання актів за наслідками перевірки, більш детально — у наступному номері.

Увага! Відтепер порядок проведення податкових перевірок, крім ПК, регулюється єдиним підзаконним актом — Методичними рекомендаціями щодо порядку організації та проведення перевірок платників податків, затвердженими наказом ДПАУ від 14.04.2011 р. № 213, а порядок взаємодії контролюючих органів під час проведення перевірок — Методичними рекомендаціями щодо порядку взаємодії між підрозділами органів державної податкової служби України при організації та проведенні перевірок платників податків. Нагадємо, що останні Методрекомендації були затверджені наказом ДПАУ від 27.05.2008 р. № 355 і значно «схудли» після внесення змін наказом від 14.04.2011 р.

Особливості проведення

документальних ПОЗАПЛАНОВИХ перевірок

1

2

Де відбувається?

Позапланова документальна перевірка також може бути виїзною та невиїзною

Що перевіряють?

Повноту та правильність обчислення та нарахування усіх видів податків та зборів,

за наявності визначених ПК підстав

Підстави проведення

виїзних позапланових перевірок:

1) за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи ДПС (не проводиться, якщо платник подав органу ДПС письмові пояснення та документальні підтвердження своєї позиції протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту від податківців), п.п. 78.1.1 ПК

2) платник податків невчасно подав податкову декларацію або розрахунки, передбачені законом (п.п. 78.1.2 ПК)

3) платник податків подав органу ДПС уточнюючий розрахунок з відповідного податку за період, який уже перевірявся (п.п. 78.1.3 ПК)

4) виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків (не проводиться, якщо платник надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит органу ДПС протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту), п.п. 78.1.4 ПК

5) платник податків подав органу ДПС заперечення до акта перевірки або скаргу на прийняте за її результатами податкове повідомлення­рішення, в яких вимагається повний або частковий перегляд результатів відповідної перевірки або скасування прийнятого за її результатами податкового повідомлення­рішення, п.п. 78.1.5 ПК.

Увага! Така перевірка проводиться тільки у разі, коли платник податків у своїй скарзі (запереченнях) посилається на обставини, що не були досліджені під час перевірки, та об'єктивний їх розгляд неможливий без проведення перевірки, і стосується виключно питань, що стали предметом оскарження

6) розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи — підприємця, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків, п.п. 78.1.7 ПК

7) платник подав декларацію, в якій заявлено до відшкодування з бюджету ПДВ, за наявності підстав для перевірки, визначених у розділі V ПК, та/або з від'ємним значенням з ПДВ, що становить більше 100 тис. гривень, п.п. 78.1.8 ПК.

Увага! Подібні перевірки можуть проводитись виключно з питань законності декларування заявленого до відшкодування з бюджету ПДВ та/або з від'ємного значення з ПДВ, і не може стосуватися іншого!

8) на платника податку подано скаргу про ненадання податкової накладної покупцю або про порушення правил заповнення податкової накладної (не проводиться, якщо платник надасть пояснення та документальне підтвердження на письмовий запит органу ДПС протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту), п.п. 78.1.9 ПК

Підстави проведення

9) отримано постанову суду (ухвалу суду) про призначення перевірки або постанову органу дізнання, слідчого, прокурора, винесену ними відповідно до закону у кримінальних справах, що перебувають у їх провадженні, п.п. 78.1.11 ПК

10) орган ДПС вищого рівня в порядку контролю за діями або бездіяльністю посадових осіб органу ДПС нижчого рівня здійснить перевірку документів обов'язкової звітності платника податків або матеріалів документальної перевірки, проведеної контролюючим органом нижчого рівня, і виявить невідповідність висновків акта перевірки вимогам законодавства або неповне з'ясування під час перевірки питань, що повинні бути з'ясовані під час перевірки для винесення об'єктивного висновку щодо дотримання платником податків вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи ДПС, п.п. 78.1.12 ПК.

Увага! Рішення про проведення такої перевірки приймається органом ДПС вищого рівня лише тоді, коли стосовно посадових осіб органу ДПС нижчого рівня, які проводили документальну перевірку зазначеного платника податків, розпочато службове розслідування або порушено кримінальну справу

11) у разі отримання інформації про ухилення податковим агентом від оподаткування виплаченої (нарахованої) найманим особам (у тому числі без документального оформлення) заробітної плати, пасивних доходів, додаткових благ, інших виплат
та відшкодувань, що підлягають оподаткуванню, у тому числі внаслідок неукладення платником податків трудових договорів з найманими особами згідно із законом, а також здійснення особою господарської діяльності без державної реєстрації, п.п. 78.1.13 ПК.

Увага! Така перевірка проводиться виключно з питань, що стали підставою для перевірки, і не може стосуватися іншого

невиїзних позапланових перевірок:

Здійснюється з тих самих підстав, що передбачені для виїзних позапланових перевірок, за умови, що керівник відповідного органу ДПС прийняв рішення про можливість перевірки необхідної контролюючому органу інформації шляхом подання платником податків визначених п.п. 75.1.2 ст. 75 ПК документів та даних, або отриманих в інший спосіб, передбачений законом

Оформлення направлень

Рішення про проведення перевірки оформлюється наказом керівника органу ДПС.

Право на проведення документальної позапланової виїзної перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено під розписку копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки (абз. 2 п. 78.4 ПК), а позапланової невиїзної — за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки (п. 79.2 ПК).

Особливості допуску посадовців органів ДПС до документальних позапланових невиїзних перевірок установлені ст. 79 ПК, а документальних позапланових виїзнихст. 81 ПК

Згода/присутність платника податків

Присутність платників податків під час проведення документальних невиїзних перевірок не обов'язкова (п. 79.3 ПК). Про необхідність присутності платника податків під час здійснення документальної позапланової виїзної перевірки ПК прямих вказівок не містить

Тривалість перевірки

а) 15 робочих днів — для великих платників податків;

б) 5 робочих днів — для суб'єктів малого підприємництва;

в) 10 робочих днів — для усіх інших платників (п. 82.2 ПК).

Увага! Цей припис не стосується перевірок, що проводяться у випадку, коли підставою для перевірки стало подання платником декларації, в якій заявлено до відшкодування з бюджету ПДВ та/або з від'ємним значенням з ПДВ, яке становить більше 100 тис. гривень (п.п. 78.1.8 ПК). Строки проведення такої перевірки визначаються за правилами ст. 200 ПК і не можуть перевищувати 60 календарних днів (абз. 4 п. 82.4 ПК).

Тривалість перевірки

Продовження строків перевірки здійснюється за рішення керівника органу ДПС, і можливе на строк:

а) до 10 робочих днів — для великих платників податків;

б) до 2 робочих днів — для суб'єктів малого підприємництва;

в) до 5 робочих днів — для усіх інших платників.

Увага! Строк складення акта (довідки) про результати перевірки не зараховується до строку проведення перевірки, встановленого цим ПК (з урахуванням його продовження)

Як оформлюється результат?

Результати перевірок оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами органу ДПС та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності).

Увага! Відмова платника податків (його уповноваженої особи) від підписання акта або отримання його примірника не звільняє платника від обов'язку сплатити визначені органом ДПС за результатами перевірки грошові зобов'язання*

* Про те, як вести себе у разі незгоди з текстом акта — читайте у наступному номері.

 

СПРАВИ КРИМІНАЛЬНІ…

 

Хочемо окремо зауважити, що відповідно до п. 78.3 ПК працівникам податкової міліції забороняється брати участь у проведенні планових та позапланових виїзних перевірок платників податків, що проводяться органами ДПС, якщо такі перевірки не пов'язані з веденням оперативно­розшукових справ або розслідуванням кримінальних справ, порушених стосовно платників податків (посадових осіб платників податків), що знаходяться в їх провадженні. Причому у разі, якщо перевірка пов'язана з веденням ОРС чи кримінального слідства та проводиться посадовцями податкової міліції, порядок її проведення та оформлення результатів визначається правилами, передбаченими Законом України від 18.02.92 р. № 2135­XII «Про оперативно­розшукову діяльність», Кримінально­процесуальним кодексом України тощо.

До речі! Приписи п. 78.1 ПК про те, що перевірки мають відбуватися виключно з певних питань, передбачених підпунктами цієї статті (наприклад, коли позапланова перевірка, що відбувається у зв'язку з отриманням інформації про ухилення платником податків від оподаткування заробітної плати (див. п.п. 78.1.13 ПК), може стосуватися тільки цих питань) не діють, якщо йдеться про перевірку, що відбувається у межах порушеної кримінальної справи. Отже, відповідно до приписів п. 78.2 ПК «перевіряючі» можуть вийти за межі питань, що стали підставою для перевірки, якщо платника податків перевіряють у зв'язку з кримінальної справою, порушеної проти нього, чи його посадової особи.

 

ФАКТИЧНА ПЕРЕВІРКА

Особливості проведення

1

2

Де відбувається?

За місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об'єктів права власності такого платника (п.п. 75.1.3 ПК)

Що перевіряють?

Дотримання порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, патентів, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) (див. п.п. 75.1.3 ПК)

Підстави проведення

1) за результатами перевірок інших платників податків виявлено факти, які свідчать про можливі порушення платником податків законодавства щодо виробництва та обігу підакцизних товарів, здійснення платником податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності патентів, ліцензій та інших документів, контроль за наявністю яких покладено на органи ДПС, та виникає необхідність перевірки таких фактів (п.п. 80.2.1 ПК)

Підстави проведення

2) отримано інформацію від державних органів або органів місцевого самоврядування, яка свідчить про можливі порушення платником податків законодавства, контроль за яким покладено на органи ДПС, зокрема, щодо здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності патентів, ліцензій, та інших документів, контроль за наявністю яких покладено на органи ДПС, виробництва та обігу підакцизних товарів (п.п. 80.2.2 ПК)

3) покупець (споживач) письмово звернувся до органу ДПС про порушення платником податків установленого порядку проведення розрахункових операцій, касових операцій, патентування або ліцензування (п.п. 80.2.3 ПК)

4) суб'єкт господарювання своєчасно не подав обов'язкову звітність про використання РРО, розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій, подання їх із нульовими показниками (п.п. 80.2.4 ПК)

5) в установленому законодавством порядку отримана інформація про порушення вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів та цільового використання спирту платниками податків (п.п. 80.2.5 ПК)

6) за результатами попередньої перевірки виявлене порушення законодавства з питань здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, патентів, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками — найманими особами (п.п. 80.2.6 ПК).

Увага! Відповідно до п. 80.3 ПК цей вид перевірки може проводитись одноразово протягом 12 місяців з дати складання акта за результатами попередньої перевірки

7) в установленому законодавством порядку отримана інформація про використання праці найманих осіб без належного оформлення трудових відносин та виплати роботодавцями доходів у вигляді заробітної плати без сплати податків до бюджету, а також здійснення фізичною особою підприємницької діяльності без державної реєстрації (п.п. 80.2.7 ПК).

Увага! Згідно з п. 80.6 ПК під час проведення фактичної перевірки в частині дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами), перевіряється наявність належного оформлення трудових відносин, з'ясовуються питання щодо ведення обліку роботи, виконаної працівником, обліку витрат на оплату праці, відомості про оплату праці працівника. Для з'ясування факту належного оформлення трудових відносин з працівником, який здійснює трудову діяльність, можуть використовуватися документи, що посвідчують особу, або інші документи, які дають змогу її ідентифікувати (посадове посвідчення, посвідчення водія, санітарна книжка тощо)

Оформлення направлень

Рішення про проведення перевірки оформлюється наказом керівника органу ДПС, копія якого вручається платнику податків або його представнику під розписку

до початку проведення перевірки (п. 80.2 ).

Увага! Відповідно до п. 80.1 ПК фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків (особи).

Перед початком фактичної перевірки з питань дотримання порядку здійснення розрахункових операцій та ведення касових операцій, посадовими особами органів ДПС може бути проведена контрольна розрахункова операція (п. 80.4 ПК).

Особливості допуску посадовців органів ДПС до перевірки визначаються ст. 81 ПК

Згода/присутність платника податків

Проводиться двома і більше посадовими особами органу ДПС у присутності посадових осіб суб'єкта господарювання або його представника та/або особи, що фактично здійснює розрахункові операції (п. 80.7 ПК).

Тривалість перевірки

До 10 діб (п. 82.3 ПК).

Продовження строку таких перевірок здійснюється за рішенням керівника органу ДПС не більш як на 5 діб і тільки за наявності однієї з таких підстав: суб'єкт господарювання попросив продовжити строк перевірки (за вимогою контролюючого органу має подати документи, які стосуються питань перевірки) або цього потребують обставини справи через змінний режим роботи або підсумований облік робочого часу суб'єкта господарювання та/або його господарських об'єктів

Як оформлюється результат?

Акт (довідка) про результати фактичних перевірок, складається у 2 примірниках, підписується посадовими особами органів ДПС, які проводили перевірку, реєструється не пізніше наступного робочого дня після закінчення перевірки. Акт (довідка) про результати зазначених перевірок підписується особою, яка здійснювала розрахункові операції, платником податків та його законними представниками (у разі наявності) пп. (80.10 та 86.5 ПК).

Підписання акта (довідки) таких перевірок особою, яка здійснювала розрахункові операції, платником податків та його законними представниками (у разі наявності) та посадовими особами органу ДПС, які проводили перевірку, здійснюється за місцем проведення перевірки або у приміщенні органу ДПС.

Відмова платника податків, його представника або особи, яка здійснювала розрахункові операції, від підписання акта перевірки або отримання його примірника не звільняє платника податків від обов'язку сплатити визначені органом ДПС за результатами перевірки грошові зобов'язання (п. 86.6 ПК)

 

У цій статті ми торкнулися лише найзагальніших питань проведення податкових перевірок. У наступних номерах ми продовжимо розглядати цю тему та зупинимося на питаннях повідомлення платника про проведення перевірки та допуску посадовців органів ДПС до перевірок.

 

ВИКОРИСТАНІ НОРМАТИВНІ ДОКУМЕНТИ

ПК — Податковий кодекс України від 02.12.2010 р. № 2755­VI.

КпКУ — Кримінально­процесуальний кодекс України від 28.12.60 р.

Закон про оперативно­розшукову діяльність — Закон України «Про оперативно­розшукову діяльність» від 18.02.92 р. № 2135­XII.

Методичні рекомендації № 213 — Методичні рекомендації щодо порядку організації та проведення перевірок платників податків, затверджені наказом ДПАУ від 14.04.2011 р. № 213.

Методичні рекомендації № 355 —Методичні рекомендації щодо порядку взаємодії між підрозділами органів державної податкової служби України при організації та проведенні перевірок платників податків, затверджені наказом ДПАУ від 27.05.2008 р. № 355.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі